6 - Zayn.

544 7 4
                                    

De lessen gaan snel voorbij en na school gaan ik en Zayn naar het ziekenhuis. De andere durven nog steeds niet. Zayn stapt bij me in de auto en kijkt trillend uit het raam.

'Hij hoort ons toch wel?' vraagt Zayn zachtjes als hij achter me aan het ziekenhuis inloopt.

'Ja, hij kan alleen niet reageren' zeg ik. 'Hij herkent je stem wel'

Zayn knikt en we lopen naar de liften. Ik weet ondertussen de weg en loop naar de goede kamer. Ik open de deur en Zayn loopt trillend achter me aan.

Louis ligt gewoon nog op het bed, met zijn ogen dicht. Zayn loopt er zachtjes heen en gaat op de stoel zitten. Ik glimlach aanmoedigend en hij pakt voorzichtig Louis zijn hand. We weten dat we best hardhandiger kunnen doen, maar we durven het toch nog niet.

'Wil je dat ik weg ga?' vraag ik voor de zekerheid.

'N-Nee, je kan blijven' zegt Zayn en ik knik. Ik ga aan de andere kant van Louis zitten en Zayn kijkt hem aan. Er beginnen meteen weer tranen over zijn wangen te lopen en hij kust Louis zijn hand.

'H-Het spijt me zo, Lou' snikt hij. 'Ik snap echt niet wat me bezielde. Je bent al jaren mijn beste vriend en ik heb je hier gewoon zo laten liggen, zonder je te bezoeken. Jij zou dat nooit bij mij hebben gedaan, je zou iedere dag langs me hebben gezeten, smekend om wakker te worden. En ik ben zo'n lul dat ik gewoon deed alsof je dood was'

Luide snikken verlaten zijn lippen terwijl hij Louis zijn hand tegen zijn lippen aanhoud. Ik leg een hand op zijn schouder en hij glimlacht zwak.

'Ik had naar je moeten luisteren, Louis' zegt hij zachtjes. 'Ik weet nog goed dat we 2 weken voor je het ongeluk hebt gehad, je me waarschuwde voor Gigi. Ik date haar toen al 3 maanden maar je vond haar niet deugen. Je zei dat ze niet een meisje was, die bij 1 jongen blijft. Ik heb je zelf nog uitgescholden, omdat je niet in onze liefde geloofde. Ik heb je uitgescholden voor dingen die ik echt niet had mogen zeggen. Ik heb jou ook vaak gewaarschuwd voor jongens die je hebt gedatet, je luisterde altijd naar me. Terwijl als jij me een keer waarschuwt, ik je meteen uitscheld'

Hij slikt een keer om zijn ademhaling onder controle te houden en gaat dan verder.

'Je had gelijk' zegt hij dan. 'Gigi is inderdaad met een andere jongen naar bed geweest, en niet eens maar 1. Kennelijk vond je ze me niet goed genoeg en heeft ze bijna iedere maand zeker 1 iemand geneukt. Als ik verdomme gewoon naar je geluisterd had, was dat niet gebeurt. Dan had ze me niet gebroken. We zijn al vrienden sinds groep 1. Ik weet nog precies hoe je me altijd op deed vrolijken. Het spijt me zo erg, Lou, ik had echt veel eerder hierheen moeten komen. Ik weet echt niet wat me bezielde'

Hij breekt en legt zijn hoofd in zijn handen. Ik loop om het bed heen en sla mijn armen om hem heen.

'Lucht het op?' vraag ik zachtjes.

'Ja' snikt Zayn.....

All over again...Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu