Part 32 : Gugur?

317 38 21
                                    


Pasukan berkuda Genova bersiap-sedia ditepi pantai. Jeneral Joshua meneropong perairan sementara menunggu ketibaan puteri mereka. Saat sebuah kapal bertanda bendera Genova terlihat dipandangannya, dia mengarahkan orang suruhannya meniup trompet menandakan puteri kerajaan Genova telah pun tiba.

Sehun membawa Wendy turun dan membaringkan gadis itu didalam kereta kuda. Chaeyoung naik ke dalam sementara Sehun dan Jongin memilih untuk menunggang kuda.

"Tuan putera." Joshua menghadap Sehun.

"Pastikan perairan selamat. Suruh pengawal berjaga disekitar kerajaan. Diorang akan sampai untuk tuntut hak mereka sekejap lagi." Tegasnya. Joshua mengangguk faham.

Wendy dibawa ke istana Genova yang tak ada bezanya dengan istana Appolonia. Keduanya terisi dengan emas dan permata. Yang lainnya, istana Genova nampak lebih lembut auranya daripada Appolonia. Disana, auranya beku seperti maut yang tinggal disana.

Wendy diangkat oleh dayang istana dan dibawa masuk ke balairung istana untuk bersua muka dengan ibu bapanya terlebih dahulu. Raja Leo dan Permaisuri Luna sudah pun menunggu. Mereka terkejut saat melihat betapa teruknya keadaan anak gadis mereka.

"Puteri Chaeyoung!" Jerit Permaisuri Luna saat melihat kedatangan gadis itu. Dia cuba untuk menghampiri Wendy namun dihaang.

"Ampun tuanku! Puteri Wendy masih belum sedarkan diri." Tegas Chaeyoung. Dia tak membenarkan kedua raja dan permaisuri itu untuk menyentuh Wendy.

Tubuh Wendy lebam dan kotor. Wajahnya pula tak bermaya dan pucat. Ada kesan pukulan dikakinya. Permaisuri Luna menekup mulutnya. Dia sedih dan kecewa.

Chaeyoung serta-merta melutut seperti seorang pesalah.

"Ampun tuanku! Abang saya.. Maksud saya Putera Chanyeol dah menyentuh Puteri Wendy secara paksa. Saya gagal melindungi Puteri Wendy! Saya layak dihukum!"

Mata Raja Leo terbeliak. Ditiliknya tubuh anak gadis yang tak pernah dia lihat selama 20 tahun ini.

"Putera Chanyeol rogol anak beta?!" Jeritnya. Itu membuatkan Chaeyoung semakin menunduk. Dia malu untuk berhadapan dengan Raja Leo dan Permaisuri Luna sekarang.

"Hukum saya tuanku! Saya layak-"

"Bangun Chaeyoung. Kamu dah

"Mereka mungkin akan datang bila-bila masa je. Kita kena sorokkan Puteri Wendy."

"Pu-Puteri Chaeyoung! Puteri Wendy berdarah!" Jerit salah seorang dayang. Serentak, semua yang berada dibalairung istana menoleh kearah Wendy.

Darah mengalir diatas katil sementara itu.

"Panggil tabib!!" jerit Permaisuri.

"Tak ada masa! Bawak dia pergi ke bilik khas dan pergi ambil segala alat dan perkakasan doktor! Kita kena cepat!" Arah Chaeyoung.

Katil Wendy ditolak masuk ke dalam bilik khas dan segala perkakasan dibawa. Chaeyoung memakai pakaian doktor yang tersedia disana dengan pantas dibantu dengan beberapa dayang disana. Mujurlah, Chaeyoung pernah belajar dalam bidang kedoktoran juga. Menjadi ahli keluarga diraja, Chaeyoung perlu serba mahir untuk menyaingi yang lain.
Tabib tiba juga untuk membantu Chaeyoung.

Beberapa jam merawat Wendy yang tidak sedarkan diri, Chaeyoung akhirnya selesai merawat. Saat mereka membuka baju Wendy, terserlah segala bentuk kekerasan yang berlaku pada gadis itu.

Luka Wendy dijahit dengan berhati-hati. Ketua dayang sampaikan berair mata melihat keadaan puteri mereka. Chaeyoung jatuh terduduk disebelah katil rawatan.

Dia terkedu. Melihatkan keadaan Wendy, gadis itu patutnya sudah mati disebabkan perbuatan Wendy. Tabib, Jungwoo mengangkat Chaeyoung dan membawanya duduk diatas kerusi.

(C)(CANNIBAL) The KingWhere stories live. Discover now