Wendy menghunuskan pedangnya kearah Iskandar, berlatih mempertahankan dirinya sambil diperhatikan oleh Raja Leo dan yang lain-lain. Mereka agak terkejut saat melihat Wendy yang nampaknya tidaklah terlalu kekok saat mengendalikan senjata berbahaya itu.
Bukan sekadar tidak kekok, bahkan handal sekali. Seolah-olah didalam darahnya sudah pun mengalir darah seorang perwira.
Chaeyoung dalam diam tersenyum mendengar pujian daripada pihak Genova itu. Ini kerana dia adalah guru pertama Wendy, yang melatih gadis itu dari kosong.
Dia teringat dua hari lepas saat Wendy ditenangkan dengan sedatif kerana tidak berhenti-henti meracau-racau. Nasib baiklah tidak berlaku kekecohan yang teruk. Wendy pun nampaknya lebih sihat sekarang.
"Nice move, Princess. But not so fast," ujar Iskandar dan terus menjatuhkan pedang milik Wendy jauh dari tangan gadis itu. Wendy terkedu.
"See? Puteri masih perlu berlatih dan-"
Iskandar ditundukkan saat Wendy merampas pedang milik lelaki itu dan terus menendang kakinya dengan kuat. Wendy terus mengunci leher Iskandar sehingga dia tidak dapat bergerak lagi.
"Dan rasanya awak pun perlu berlatih supaya tak mudah terpedaya dengan helah wanita cantik," bisik Wendy dan melepaskan lelaki itu. Iskandar ketawa.
"My bad. Puteri bukan sekadar gadis biasa. Saya silap," ujarnya dan menunduk hormat. Wendy tersenyum kemenangan dan menunduk kembali.
Mereka berjabat tangan dan kembali kearah Raja Leo dan yang lain-lain. Ayahandanya itu nampaknya sedang terpegun sehingga tidak perasan yang mulutnya sedang ternganga dengan begitu luas.
"Anak saya ni," ujar Permaisuri Luna dengan bangga.
"Apa anak awak. Anak saya ni sebab pandai berlawan," balas Raja Leo.
Wendy memandang yang lain-lain seraya menahan ketawa. Boleh pula bergaduh pasal dia sekarang.
Raja Leo mencubit pipi isterinya dan mencium dahi wanita itu. Wendy menatap kedua ibu bapanya dengan penuh fokus. Dia kembali teringat kepada dirinya dan Chanyeol.
Chanyeol pun pernah melayannya seperti ini. Wendy terus menunduk sambil membuang sarung tangannya. Dia meminta diri untuk masuk ke dalam dan membersihkan diri.
I'm sorry that your love is gone.
...
Chanyeol menatap kosong cincin pertunangan yang dihantar kepadanya itu. Ianya daripada Kerajaan Puteri Daniella. Ianya sebuah proposal berani sedangkan Chanyeol baru sahaja ditabalkan sebagai raja.
"Daniella sendiri yang mahukan pertunangan ini dijalankan. Bonda tak mahu memaksa anakanda tapi, ini peluang yang bagus untuk kita teguhkan lagi Appolonia," ujar Permaisuri Park.
"Hantar balik," arah Chanyeol.
"Tapi Chanyeol, kerajaan mereka tu bukannya kerajaan biasa. Kalau kita tolak, mereka mungkin tak akan berpihak pada kita untuk menentang Genova," jelas Permaisuri Park. Chanyeol menjeling wanita tua itu dengan jelingan yang teramat tajam.
"Aku bukan lelaki pengecut. Aku tak akan khianati Wendy walau apa pun yang aku dah lakukan pada dia! Tak kira apa pun yang berlaku, dia yang akan jadi isteri pertama aku dan permaisuri aku! Bukan perempuan yang aku tak cintai!" marah lelaki itu.
Dia masih ingat dengan perjanjiannya dengan Wendy. Gadis itu yang pertama dalam segala-galanya. Mana mungkin dia hilangkan kepercayaan Wendy dalam sekelip mata sekarang. Kalau Wendy tahu, gadis itu pasti tidak akan mahu kembali bersamanya lagi.
YOU ARE READING
(C)(CANNIBAL) The King
Misterio / SuspensoPernah dengar pasal kanibal? Pastilah. Tapi pernah dengar kisah kanibal yang jatuh cinta dengan manusia? Kanibal yang jatuh cinta pada makanannya sendiri? The walking food. 🚨TW // harassment, cannibalism, torturing, toxic relationship, 18+🚨