Ben Çavşin Bekiran ağa kızıyım hiç bir zaman bununla övünüp,gururlanmadım. Bu toprapraklar çok can aldı,çok can yaktı. Sorun güzelim Mardin'im de değil. Sorun buradaki törelerde,adetlerde,aşiretlerde, ağalarda, insanlarda bu topraklarda çok genç kızların canı yandı,çok genç kızların ölümü görüldü. Güzel şehrim çok güzeldir. Taşından tutun toprağının köklerine kadar güzellik akar. Buraya gelen bir daha dönmek istemez gel gör ki bu güzelliği gölgesinde bırakan töreler var. Bav(babam) Dilaver Bekiran serttir. Hiç bir zaman sevgisini,neşesini dışarı vurmaz. Mori dışında kimse ondan sevgi görmemiştir. Diyamin(annem) tek dayanağım,herşeyim,benim koca yürekli annemdir.
Mardin'imin güneşi pencereme vurmuştu. Gözlerimi yavaş yavaş açtım. Kalkıp banyoya girip rutin işlerimi yaptım. Üstümü giyinip,odamı toparlayıp aşağıya indim. Mutfağa girdiğimde annem oturmuş ekmek yapıyordu. Koşup yanağından öptüm
"Beyanî baş(günaydın)"
"Beyanî baş keçamin a şin( günaydın maviş kızım)" annem hep böyle seslendirdi bana çok hoşuma gidiyor.
"Diyamin(annem) sofrayı kuram mı"
"Kur keçamin(kızım)" dama yer sofrası kurmaya başladım. Kurup mutfağa döndüm. Nalin ve Yekta yengemde ağabeylerimi uyandırmaya gittiler. Nalin yengemle Bejno ağabeyim severek,isteyerek evlenmediler. Nalin yengem ağabeyimden çok çekti ama şimdi birbirlerini çok seviyorlar şükürler olsun. Nalin yengem 5 aylık hamile uzun zamandır hamile kalmayınca dedikodular çıkmaya başlamıştı. Şükür ki öyle bir şey yoktu. Bejno ağabeyim baba olacağını duyunca sevinçten hiç normal şeyler yapmamıştı. O gün aklıma gelince gülümsedim. Yekta yengemle Ciwan ağabeyim severek evlendiler onlar zorluk çekmediler. Yekta yengem babamın arkadaşının kızıydı o yüzden karşı gelmediler. Yekta yengem henüz hamile değil. Ciwan ağabeyim bir bebesi olsun çok istiyor ama Rabbim daha nasip etmedi ona
"Xwişkamin(kız kardeşim) kendi kendine ne gülüyorsun delirdin mi?" Ciwan ağabeyimdi bu güldüğümün farkında değildim. Başımı eğip sustum utanmıştım. Salak kafam farkında olmadan nasıl gülüyorsam rezil oldum.
"Bir delimiz eksikti zaten" dedi Kani
Kani en küçük erkek ağabeyimdir hep ayak işlerini yapar ne bide biz kız kardeşleriyle çok uğraşır helede Jiyan'la, Jiyan benden farklıdır o susmaz,utanmaz o yüzden hep Kani'ye lafını esirgemez bu yüzden çok kavga ederler.
"Sen sus ker(eşşek sıpası)"
"Yav ağabey ne dedim sanki"
"Bak halen konuşuyor" Kani bundan sonra konuşmadı. Herkes toplanmıştı. Sofraya oturmuştuk.
Babam"Xwarina xwe xweş bilim(afiyet olsun)" dedikten sonra başladık. Hiç kimse konuşmuyordu. Herkes yemek yiyordu. Bejno ağabeyim, Ciwan ağabeyim sofradan kalktılar.
"Aram gelmiyor musun?" diye sordu Ciwan ağabeyim hepimiz Aram ağabeyime bakıyorduk.
"Ağabey bugün benim başka bir işim var gelmezsem olur mu?"
"Ne işin var Aram Bey" diye imayla sordu Bejno ağabeyim.
"Ağabey diplomamla alakalı" dedi. Ailede bir tek Aram ağabeyim üniversiteye gitmiş, okumuş diploması vardır.
"İyi bakalım gelme" dedi Bejno ağabeyim Nalin yengem ve Yekta yengem ağabeylerimi uğurlamak için sofradan kalktılar. Ben, Jiyan ve Mori de sofrayı topladık. Ben ve Jiyan okumuyoruz lise 2 ye kadar gidebildim o da Ciwan ağabeyimin sayesinde sonra ise bırakmak zorunda kaldım. Jiyan kendi isteğiyle bıraktı ne kadar dil döksemde okumak istemedi. Mori okuyor içimizde inşallah hayallerini gerçekleştirir o ben gerçekleştiremedim onun gerçekleştirmesini çok istiyorum.
" Kız Jiyan kalk bi kahve yapta içek" dedi Nalin yengem
"Yenge sizde beni iyice hizmetçi bellediniz yapamam" diyip kalktı. Jiyan hepimizden farklı anlatamıyorum onu anlamıyorum da zaten
"Ben yaparım yenge" dedim. Kalktım mutfağa girdim. Kahveleri yapıp dağıttım. Odama çıkmak için izin isteyerek kalktım. Jiyan'la odalarımızda yan yanaydı. Odama girecekken Jiyan'nın odasından sesler duydum. Yaklaştım dinlemeye başladım. Evet bu yanlış ama o benim kardeşim sonuçta.
"Tamam Miran'nım görüşürüz" dedi. Bu bu nasıl yapar böyle bir şeyi direk odaya daldım. Şok olmuştu oda kapıyı kapatıp.
"Sen ne yaptığını sanıyorsun" biraz yuksek sesle dedim.
"Abla bak lütfen kimseye söyleme"
"Jiyan böyle bir şey duyulursa ne olur biliyor musun? Ölümün olur"
"Sen söylemezsen kimse duymaz. Abla biz birbirimizi çok seviyoruz hem evlenicez"
"Jiyan sen daha çok küçüksün sırf onun için okulu bıraktın demi" cevap vermedi.
"Demi dedim"
"Okumamı istemedi evet onun için bıraktım. Seviyorum diyorum anlamıyor musun?" Bunu nasıl yapardı sırf onun için hayatını hiçe mi saydı okulu onun için bırakmakta ne demekti.
"İki günün var iki gün içinde bu işi bitireceksin. Bir daha asla bir araya gelmiceksiniz duydun mu beni yoksa ağabeylerime, babama söylerim"
"Yapamazsın sen benim ablamsın ben senin kardeşinin bana kıyamazsın" dedi ağlamaklı sesiyle. Doğru söylüyordu kıyamazdım o benim canım parçasıydı nasıl kıyabilirim.
"Yaparım" diyip çıktım. Odama girip göz yaşlarımı serbest bıraktım. Bunu onun iyiliği için yapıyorum Beritan aşireti en büyük düşmanımız biri duysa ölümü olur üstelik evlenmelerine katiyen izin vermezler böyle birşey söz konusu bile olamaz. Bu canımı yakıyordu eğer ayrılmazsa ne yapıcam ben asla söyleyemem bizimkilere Jiyan'ı ölüme itemem tek dileğim bir an önce işi bitirsin yoksa hiç iyi şeyler olmayacak.Selam canımsılarr yeni hikaye,yeni duygu,yeni hayat lütfen okuyun
Okuyup+vote+yorum atın lütfen pleassss
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Evîna Dile min"Yüreğimin Sevdası"( BERDEL)
Novela JuvenilBen Çavşin Bekiran ismimin anlamı gibi mas mavi gözlerim var. Gel gör ki o mavi gözleri küle çevirmeye yemin etmiş biri var. Eyyyy ez e bibim qurbana we(kurban olurum sana) Mardin yetmedi mi? Aldığın canlar , doymadın mı? Daha kaç genç kızı yanına a...