"She is my fiance." Jawab Adam tenang. Mata Bella terbeliak habis."Are you trying to lie my baby?" Soal Bella seakan masih lagi tidak percaya. Dia tahu hanya dia sahaja yang bertakhta di hati Adam. Takkan sesekali ada orang lain. Ataupun dia sekadar tunang secara terpaksa?
Adam mengangguk tanpa basa basi. Bella masih lagi menggeleng-gelengkan kepalanya. Masih lagi tidak percaya. Takkan semudah itu Adam boleh melupakan nya? Ataupun hanya kerana dia punya penampilan yang membuatkan Adam tidak mahu ingin dengan nya?
"I believe your have a fiance but I don't believe you love her. You still love me right baby?" Bella masih lagi dengan fikiran nya. Dia tidak akan mempercayai kata Adam. Atau Adam sekadar menipu?
"Yang kau sibuk ni kenapa? Dah lah! Kau blah dari rumah aku. Jangan kacau kitorang lagi. Aku tak suka."
"No! I'm still not believe it!" Bentak Bella. Matanya dibulatkan. Digeleng-gelengkan kepalanya.
"Her Name?" Soal Bella ingin tahu.
"Aisyah Aliya." Bella memutarkan kedua bola matanya ke atas. Macam mana dia boleh dapatkan hati Adam?
Adam tersenyum sinis.
"Okey aku tipu je." Kata Adam membuatkan Bella tersentak dan kemudian tersenyum lebar. Sudah agak!
"But dia akan jadi bakal isteri aku."
Bella terbeliak. Mulutnya terlopong. Kakinya spontan menghentak lantai.
"And now you may get out of here!"
Bella tersenyum jahat. Kakinya disilangkan. Rambutnya diselitkan ke telinga.
"Ouh come on baby, whenever you have a someone I will take you as mine. That's my condition. You will be MINE soon." Perkataan mine Bella sengaja ingin mempertekankan. Dia akan merampas Adam dari Aisyah.
Adam menjeling wanita itu dengan tajam. Dia paling benci wanita di hadapan nya itu.
"You get out! Fucking you! I don't want to see your face!"
Bella tersenyum sinis dan menepuk tangan nya dengan gedik.
"Okey." Bella bangkit dari sofa yang didudukinya. Rantai beg di bahu dibetulkan. "But I say what I say. I will be your mine."
Adam hanya mendiamkan diri. Malas mahu melayan.
"So goodbye baby. We'll see next time." Sempat Bella mengenyitkan matanya pada Adam. Adam membalasnya dengan jelingan yang tajam.
Bayangan Bella sudah pun menghilang dari rumahnya. Adam menarik nafas lega.
Adam menumbuk sofa yang didudukinya dengan perasaan yang geram.
Dia teringatkan kembali pada waktu dahulunya....Waktu umurnya masih remaja.
"Baby....you don't want to eat? Why you look at me like that huh?" Soal Bella yang sedang menghirup airnya.
Adam bukan lah memandang Bella dengan perasaan kasih sayang. Tapi kalini dia memandang kekasihnya itu dengan pandangan tajam. Dia mengetap bibir menahan geram. Sudah terbukti kekasihnya itu curang di belakang nya.
"Kenapa you kata?" Soal Adam.
Bella mengangguk seraya tersenyum manis. Disuapkan makanan nya ke dalam mulut.
Adam tersenyum sinis lalu mencapai iphone nya di poket seluarnya. Dia membuka whatsaap dan menekan satu gambar lalu ditolak ke meja untuk memberi Bella melihat.
Hampir sahaja Bella ingin mengeluarkan makanan di dalam mulutnya. Namun cepat-cepat dia menelan kesemuanya dan menghirup air.
Dia mencapai iphone Adam dan melihat dengan teliti. Ini gambarnya sewaktu berada di club bersama lelaki 'pilihan nya'. Tangan nya terketar-ketar. Bibirnya diketap. Panik.
YOU ARE READING
Cinta yang dipendam [COMPLETE] ✅
RomansaMuhammad Adam Hanaqi. Seorang ketua pengawas. Dia tidak tegas, cuma hanya kerana mukanya yang sentiasa ketat itu mampu membuatkan pelajar di sekolah itu sudah takut padanya. Ramai wanita yang minat padanya. Walaupun bagi mereka Adam itu jarang hend...