Bab 21🍁

1.6K 330 64
                                    

Our Faith

❝Do something for me

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Do something for me.
____________________

DR. Min Yoongi oi!” panggil Dr. Seokjin dari kejauhan.

Setelah menghantar kepulangan Hannah tadi, dia terus mencari kelibat Yoongi, selaku suami kepada Hannah.

Kenapa dia bold perkataan suami? Sengaja mahu menekankan bahawa Min Yoongi, aka Dr. Min itu sudah memiliki isteri.

Yalah, hampir 30 minit dia dan Hannah terperup didalam bilik untuk berbincang berkenaan proses IVF yang bakal dilakukan Hannah itu.

Namun 30 minit juga mereka langsung tak melihat kelibat Yoongi memasuki bilik.

“Apa kau nak?”

“Amboi? Ni, aku dah hantar Hannah balik tadi. Kau tu, dah kena tunggu sejam setengah boleh pula kau tak muncul- muncul?” soal Seokjin.

Kedua tapak tangannya dimasukkan kedalam poket kot doktor tersebut.

“Jadi macam mana?” soal Yoongi, seakan tak berminat dengan topik yang dibawa Seokjin itu.

“Aku tangguh dulu sebab kau tak ada.”

“Kau tangguh?” soal Yoongi, keningnya terjongket satu. Sedikit terkejut dengan ucapan rakannya itu.

Seokjin mengemam bibir, anak mata digulingkan petanda dia menyampah.

“Kalau kau nak cepat, kau patut ikut sama dalam bilik tu. Berbincang apa yang patut. Kau kan suami? Ni, yang kau pergi layan si Minju dah kenapa?” soal Seokjin, sedikit bengang dengan sikap endah tak endah lelaki itu.

“Dia ada telinga untuk dengar dan dia ada mulut untuk respon. Jadi, buat apa lagi aku ikut sama?” balas Yoongi, mereka saling berbalas pandang.

Seokjin mengetap bibir, geram dengan kedegilan lelaki itu. Kalau boleh, mahu saja dibelasahnya lelaki bermata sepet dihadapannya ini.

Tak padan dengan pendek!

“Aku tahu kau yang paksa dia untuk buat IVF ni.”

“Jadi, kalau ya, pun kenapa? Apa masalah kau?” soal Yoongi.

“Hannah pun ada hati dan perasaan-”

“Yang kau back up dia sangat ni kenapa hah? Hannah tu isteri aku. Aku ada kuasa untuk minta dia itu dan ini. Kau siapa nak halang?” soal Yoongi dingin. Mahu saja dia mengangkat tangan, mahu melayangkan penumbuknya kepada lelaki berbibir tebal itu.

Mata- mata yang memandang mereka saat itu langsung dia tak hiraukan sama sekali.

“Kau nak tahu kenapa?” soal Seokjin. Kening Yoongi terjongket satu.

“Aku sukakan Jeon Hannah..

Aniya, aku cintakan isteri kau.” balas Seokjin, sengaja dia menekankan perkataan cintakan hingga buatkan Yoongi terdiam seribu bahasa.

Mwo?

“Kalau Hannah tak boleh buat kau tertarik pada dia, biar aku yang tertarik. Ingat Yoongi, Hannah tu bukan perempuan biasa. She's pretty. Dia ada semuanya.”

She looks good in other men eyes even if you say not.” ucap Seokjin sebelum melangkah meninggalkan Yoongi yang terkebil- kebil diposisi yang sama.

“Tch.”

Bibirnya tersengih kecil.

❀ ❀ ❀ ❀ ❀

“Puan Hannah?” soal pembantu rumah buatkan Hannah yang sedang mengelamun tersentak.

“Y- ya?”

“Ini saya ada bawakan Puan Hannah hot chocolate yang Puan minta tadi.” ucapnya, gelas berisi minuman hot chocolate itu diletakkan diatas meja.

Hannah cuma mengangguk kecil, fikirannya masih bercelaru memikirkan perkara tersebut. Pelipisnya diurut perlahan.

Dia tak tahulah macam mana Hannah boleh bertahan hidup dengan Yoongi berserta mulutnya pedas itu?

Eii, kalau aku dah lama aku berangkut keluar dari rumah. Bercerai, tak nak teruskan hubungan suami isteri yang baginya hanya menyakitkan hatinya saja.

“Eh?”

Dahi Hannah terjongket satu bila dia lihat kelibat Yoongi memasuki rumah. Lelaki itu cuma diam, punggung dilabuhkan diatas sofa, selang dua kerusi dari gadis itu.

“Awal balik?”

“Kerja siap cepat, aku baliklah awal.” balas Yoongi, tubuh disandarkan pada sofa.

“Hannah...” panggil Yoongi dengan suara yang agak lembut. Hannah menjongketkan kening tanda 'apa?'.

Kau sukakan Dr. Seokjin?

“Eo?” dahi Hannah berkerut, yalah macam mana dia tak pelik kalau tak ada angin tak ada ribut tiba- tiba saja lelaki itu menyoalnya sebegitu?

“Kau suka dia ke?”

“Saya baru jumpa dia tadi, takkan dah jatuh suka-”

“Dia cakap dia sukakan kau. Em.. cinta. Dia cintakan kau.”

Hannah tergamam, mustahil doktor lelaki itu sudah jatuh cinta pada dirinya!

“Tipu.”

“Hannah listen, aku tak pernah halang kau untuk jatuh suka pada mana- mana lelaki. Please make it clear. Kalau kau sukakan dia...”

“...tidur dengan dia dan bagi mama kau anak.”

Ucapan Yoongi buatkan kemarahan Hannah tak semena- mena naik hingga ke kepala. Bingkas dia bangun dari duduknya.

“Awak fikir saya ni pelacur ke?! Suami sepatutnya berikan kata semangat dan sedia untuk mencintai, not encourage me to do such a things like this!” tengking Hannah.

Pipinya merah.

Tanpa sempat Yoongi mahu membuka mulut, Hannah sudah meluru naik ke tingkat atas. Seketika kemudian kedengaran pintu bilik dibanting kuat.

Yoongi mengeluh perlahan.

Plan dah hancur!

.

Huehue, abe yoongi tak reti nak berlembut ke?

[🐬]
Hai, sila tekan vote serta komen jika anda sudi.
Thank you❤
[🐳]

[DIBUKUKAN] Our Faith | MYG ✓Where stories live. Discover now