Sha dah re do chapter ni, so harap anda semua baca sampai habis baru faham. Okie?
LENA Jieun terganggu apabila cahaya matahari yang masuk dari celahan langsir bilik menyilaukan pandangan matanya.
Jieun mencelikkan matanya, dahinya berkerut pelik.
Bagaimana dirinya berada didalam bilik sedangkan semalam, dia pengsan tak sedarkan diri di dapur?
Bingkas Jieun bangun dari pembaringan sebelum melangkah turun ke tingkat bawah. Takut pula kalau rumahnya dipecah masuk.
Sampai saja di ruang tamu, mata Jieun terpandangkan Yoongi yang sedang tertidur diatas sofa sambil berpeluk tubuh, kesejukan. Awe.
Jieun melangkah naik ke tingkat atas semula untuk mengambil selimut. Kesian pula dia tengok lelaki itu berpeluk tubuh kesejukan. Tubuh Yoongi diselimutkan, lelaki itu menggeliat kecil.
“Eung? Jieun- ah.”
“Eh? Tidurlah. Saya selimutkan awak je. Kenapa tak ambil selimut dekat atas? Kesian awak tidur tanpa selimut, kan sejuk ni?” soal Jieun seraya menarik sedikit selimut Yoongi yang terlorot sedikit.
“Eum, tak apa. Tak adalah sejuk mana pun.” balas Yoongi seraya menggeliat kecil. Matanya digosok perlahan sebelum tapak tangan Jieun disentuhnya membuatkan gadis itu sedikit tersentak.
“Kenapa?”
“Rindu...” ucapnya.
Eish.
“Bila awak sampai? Maaflah saya terlelap pula semalam. Mesti awak pecah masuk rumah saya, kan?
Sebab itulah awak tak berani nak ambil selimut dalam bilik, kan?” soal Jieun serta merta buatkan dahi Yoongi berkerut pelik.
Lelaki itu tersengih kecil, posisi berbaring diubah ke posisi duduk.Pandangan mata langsung tak dilarikan dari memandang wajah gadis itu.
“Buat lawak ke sayang? Kau bukakan aku pintu semalam. Kau fikie muka aku ni ada macam muka pecah rumah ke?” soal Yoongi. Kini, giliran dahi Jieun pula berkerut.
“Huh? Tapi... semalam saya pengsan sebab-”
“Syh. Duduk sini.”
Lengan Jieun ditarik sebelum tubuh gadis itu terduduk disamping Yoongi. Sengihan kecil Yoongi membuatkan Jieun terasa diawang- awangan.
“Jieun- ah.” panggil Yoongi dengan suara serak- serak basahnya. Dalam diam, Jieun sudah seperti ingin terbang. Yalah, rambut messy Yoongi plus suara husky lelaki itu, HSHSHSH!
Ya tuhan, kenapa kacak sangat dia ni?!
Spontan, Jieun menyentuh rambut Yoongi, tanpa sedar mata lelaki itu melekat diwajah Park Jieun, seakan Yoongi akan menerkam Jieun pada bila- bila masa saja.
YOU ARE READING
[DIBUKUKAN] Our Faith | MYG ✓
Hayran KurguSeason 1 : Dihidupkan semula didalam tubuh wanita yang mempunyai kehidupan lebih mewah dari dirinya buatkan kehidupan Jieun berubah seratus peratus. Lebih- lebih lagi bila wanita itu sudah mempunyai seorang suami, Min Yoongi namanya. Si lelaki beku...