Bab 22🍁

1.6K 320 16
                                    

Our Faith

❝heartbreak

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

heartbreak.

___________________


“HANNAH?” Panggil Yoongi seraya mengetuk pintu bilik tidur gadis itu namun tak ada respon sama sekali.

Lelaki itu melepaskan keluhan kecil, rambutnya yang messy itu dia kusutkan lagi. Pintu bilik kembali diketuk.

“Hannah be ready, kita sama- sama ke hospital hari ni. Aku nak cepatkan benda tu. Tolong beri kerjasama.” ujar Yoongi.

Pintu bilik Hannah kembali diketuknya geram.

“Mana perginya perempuan ni?” soal Yoongi seraya merengus kasar.

Dia melangkah menuruni anak tangga sebelum matanya tajam memerhati kelibat Hannah yang sedang duduk diatas sofa di ruang tamu.

Gadis itu sedang melayan seorang tetamu yang tak asing dimatanya. Dia biarkan mereka berbual untuk seketika.

“Eh suami kau dah nak pergi kerja ke?”

“Ya? Kenapa?” soal Hannah tanpa perasaan, keningnya dijongket satu. Yoongi yang sedang berdiri di hujung tangga itu cuma dijelingnya saja.

Dia masih panas hati pasal hal semalam. Ucapan lelaki itu, walaupun bukan ditujukan pada dirinya iaitu Jieun, namun hati perempuan seperti dia sedikit tergores.

That was a harsh word.

Oh ya, aku minta maaflah sebab tak sering kunjung sini jumpa kau. Maklumlah aku busy, semenjak dapat tawaran jadi pramugari dekat Korean Airlines. Takkanlah aku nak sia- siakan.” balas Seohyun seraya ketawa kecil.

Sengaja mulutnya dia tutup menggunakan tapak tangan, mahu menunjukkan betapa sopannya dia dimata lelaki itu.

“Em, Hannah. Kau tak ada niat nak dapatkan anak ke? Aku tanya ni bukannya apa, kau dengan Yoongi dah kahwin hampir setahun. Aku tak nampak pun tanda- tanda kau mengandung...

I mean, you almost got pregnant, but not by your husband-

“Seohyun aku rasa tak sihat. Kau boleh stay sini kalau kau nak. Aku nak naik bilik. Thanks sebab sudi datang jenguk aku. Aku hargainya.” balas Hannah, memintas ucapan Seohyun sebelum dia mengangkat punggung naik ke tingkat atas.

Terkebil- kebil Seohyun jadinya.

'Ergh! Dasar perempun bodoh! Saja nak buat alasan supaya aku tak goda suami dia!' Desis Seohyun dalam hati namun masih boleh didengari Hannah.

“Urm, aku balik dululah!” kata Seohyun beberapa detik kemudian bila perhatian Yoongi seakan tak tertumpu padanya lagi.

Sedar akan ketidakwujudan dirinya, Seohyun meminta diri untuk pulang.

Yoongi cuma meneliti kelibat Hannah yang melintasi dirinya, lantas lengan gadis itu ditahan.

“Kau marah aku ke?”

“Taklah, saya tengah happy ni. Tak nampak?” balas Hannah, tapak tangan Yoongi yang melekap di lengannya dia tepis. Senyuman palsu dia lemparkan dihadapan lelaki itu.

“Bagus. Kalau macam tu, baik kau bersiap cepat, kita sama- sama pergi hospital. Aku dah lambat nak ke hospital ni. Could you please, make it faster?” ujar Yoongi sebelum memusingkan tubuhnya.

Hannah semakin geram dengan perilaku lelaki tersebut, kalau boleh mahu saja dia belasah dan smack down si mayat hidup ni dengan secukupnya.

Biar dia tahu langit tu tinggi ke rendah!

Geunde...

I have no gut to do it.

Yah Min Yoongi! Tak boleh ke kalau sekali je awak faham saya? Tak boleh ke kalau awak layan saya baik macam awak layan Minju?

Tak boleh ke kalau awak berlembut dengan saya walaupun sekali?

Tak boleh ke kalau awak sayangkan saya?

Cintakan saya?

There's nothing wrong with it because I'm your wife Yoongi, I'M YOUR F**KING WIFE!jerit Hannah. Tak semena- mena tubuh Yoongi berpaling menghadap gadis itu.

Jeon Hannah, aku takkan jatuh cinta pada perempuan yang sudah disentuh oleh lelaki lain.” balas Yoongi seraya melangkah keluar dari situ.

Ucapan lelaki itu buatkan tubuh Hannah melorot ke bawah.

Terkedu.

Be- betulke?

.

Abe yoongi need chill.

[🐬]
Hai, sila tekan vote serta komen jika anda sudi.
Thank you❤
[🐳]

[DIBUKUKAN] Our Faith | MYG ✓Where stories live. Discover now