Bab 25🍁

1.5K 306 39
                                    

Our Faith

____________________

MAKSUDNYA kalau saya buat macam tu, saya boleh balik ke badan asal sayalah?soal Hannah, dahinya berkerut. Masih tak faham dengan ucapan wanita tua itu.

I mean...

Boleh ke dia kembali ke badannya semula selepas melakukan hubungan intim dengan su- suami Hannah?

“Kalau kamu betul- betul nak balik ke badan asal kamu.”

“Kalau tak menjadi?”

“Belum cuba belum tahu.” ucap wanita tua itu seraya tersenyum penuh makna sebelum teh yang berada diatas meja kaca itu dicapainya.

“Cuba cintakan Yoongi, itu saja caranya.”

“Kalau dia dah cakap dia tak sudi nak cintakan perempuan macam saya. Apalah yang saya boleh buat, Puan?” jawab Hannah. Terbit satu senyuman di bibir wanita itu lagi.

Cawan teh diletakkan diatas meja.

“Apa gunanya kamu pegang status isteri kalau tak berusaha nak jadi isteri yang sesungguhnya?” soal halmonie.

Jieun terdiam seraya menggigit bawah bibirnya.

Mengelamun lagi!teguran dari Yoongi buatkan Hannah yang sedang mengelamun itu tersentak.

“Dari rumah halmonie, masuk kereta sampai ke rumah pun asyik nak mengelamun!” bebel Yoongi buatkan dahi Hannah berkerut seribu.

Yalah, tak ada angin tak ada ribut tiba-tibe je nak membebel. Bukan selama ni Yoongi hanya mampu bina ayat tak lebih dari 3 patah perkataan je ke?

Lelaki itu melabuhkan punggung diatas sofa selang dua sofa dari sofa yang Hannah duduk.

Sambil mengelap rambutnya yang basah menggunakan tuala kecil, Yoongi menjongketkan keningnya pada Hannah.

“Kenapa?” soal Yoongi.

“Em.. tak ada apa- apa...” balas Hannah.

“Mustahil tak ada apa- apa.” balas Yoongi lagi, tuala kecil disangkut pada leher sebelum mata lelaki itu tertancap ke kaca televisyen di ruang tamu tersebut.

Hannah mendiamkan diri, wajah bahagian sisi Yoongi ditelitinya. Entahlah kenapa, mula- mula dia perhatikan tidak.melahirkan apa- apa rasa didalam hatinya.

Tapi sekarang...

Selepas halmonie meminta dia untuk cuba buka hati Yoongi untuk dirinya, dia rasa something weird.

Yo- yoongi...” panggil Hannah dengan nada suara yang sedikit gementar. Lelaki itu menoleh.

“Saya...”

“Saya...”

“Saya apa!” tengking Yoongi buatkan Hannah sedikit tersentak.

“Saya nak tidur dengan awak!” jerit Hannah seraya menekup mulutnya. Seperti yang diduga, dahi Yoongi berlapis- lapis bila mendengarnya.

“Kau nak apa?”

“Tak ada apa- apa, lupakan!” merah muka Hannah jadinya. Mana tak merahnya kalau tepat- tepat disaat itu pembantu rumah datang untuk menghantarkan teh hangat untuk dirinya.

Dapat dia lihat di bibir lelaki itu tersungging senyuman kecil. Smirk lebih tepatnya.

Why? Halmonie kau minta kita buat baby?” soal Yoongi dengan nada nakalnya.

“Mana ada...”

“Betul?”

“Yalah yalah! Halmonie minta kita buat baby. Puas?” jujur Hannah berkata dengan muka merahnya. Kalau boleh mahu je dia lari masuk kedalam bilik.

Malu bukan kepalang!

“Tunggulah oppoiment IVF minggu depan.” jawab Yoongi, matanya kembali tertumpu pada televisyen.

Tapikan... kalau buat IVF...

“Tak nak! Saya dah ambil keputusan tak nak buat IVF!” ucap Hannah tiba- tiba.

“Kenapa? Kau dah gatal sangat nak aku sentuh kau?”

“Sa- saya hak sebab saya ni isteri awak!”

“Isteri yang tak diikhtiraf.”

“Tak boleh ke kalau awak terima saya seadanya? Suami isteri sepatutnya saling menerima dan memberi! Bukan mengelak!” balas Hannah.

Entahlah, dia tiba- tiba saja terbawa emosi.

“Kau tak mungkin minta aku benda bukan- bukan kalau tak ada perkara yang berlaku.” tebak Yoongi.

“Kalau saya cakap saya sukakan awak? A- aniya. Saya cinta. Saya cintakan awak!”

Yoongi terdiam.

“Buktikan.”

Just let me seduce you.” balas Hannah, seraya menggigit bawah bibirnya bila pandangan mata Yoongi mula berubah...






















kepada pandangan menggoda.

.

[DIBUKUKAN] Our Faith | MYG ✓Where stories live. Discover now