. . .
“Saya takkan benarkan awak keluar rumah!” Yoongi mendepakan tapak tangannya.
Selesai saja mengangkat bagasi milik gadis itu, dia mengangkat Hannah masuk kedalam rumah seraya bridal style.
“Kenapa nak kisah pasal saya? Bukan awak lebih suka ke kalau saya tak ada dalam rumah ni. Lepas tu awak boleh buat benda yang awak suka tanpa dengar bebelan saya. Betul, kan?”
Hannah berpeluk tubuh, wajahnya masam mencuka. Yoongi berbalas pandang dengan Hannah. Suka dia melihat wajah merah Hannah yang sedang marah itu.
Comel!
“Saya tahu awak marah pasal tadi pagi. Saya minta maaf.” ucap Yoongi, dia melangkah setapak, Hannah mengundur setapak.
“Saya tak nak dengar apa- apa alasan dari mulut awak. Tepi saya nak keluar rumah!”
“Kalau kau keluar sekarang, kau tahulah apa nasib kau lepas ni.” ujar Yoongi seraya menghentakkan tapak tangannya di pintu rumah. Sengaja mahu menakut- nakutkan Hannah.
Gadis itu mengetap bibirnya.
“Kalau saya keluar rumah, awak akan pukul saya lagi ke?” soal Hannah buatkan Yoongi sedikit tersentak. Tak sangka Hannah akan menganggapnya lelaki dayus.
“A- aniya. Kenapa cakap macam tu? Hey, saya main-main jelah. Sa- saya dah berubahlah... Hannah.” Yoongi menarik Hannah rapat dengannya. Bibir Hannah muncung, air matanya mula bertakung.
Aduh! Nak menangis pula!
“Hannah, saya minta maaf. Tak ada niat nak buat awak menangis. Hey, aigoo. Saya nak buat apa kalau awak menangis? Menari? Nak aiskrim? Nak coklat?”
“Nak saya? Eh-”
“Tepilah! Saya nak naik bilik!” Hannah menolak tubuh Yoongi perlahan agar menjauhinya. Yoongi membiarkan Hannah berlari ke tingkat atas.
“Haih, nasiblah tak lari. Kalau tak, aku yang meroyan.” bisik Yoongi sendiri sebelum menarik bagasi milik Hannah naik ke tingkat atas.
Di tangga paling atas dia labuhkan punggung lalu mengeluarkan smartphone dari poket seluar.
Google ditekan.
Cara nak pujuk isteri yang merajuk| search
“Hurm... Yang pertama, beri dia bunga. Bunga? Eh tak boleh. Hannah alergic bunga. Okay, next. Ajak isteri pergi jalan- jalan. Okay, masukkan dalam wishlist.”
Yoongi scroll ke bawah lagi.
“Bagi isteri coklat. Eh coklat tak boleh nanti diabetis. Reject.”
“Buat candle light dinner. Masuk dalam wishlist.”
“Ajak isteri pergi ho- honeymoon?” Yoongi terjeda dibahagian idea tersebut. Dia berfikir seketika. Dia tersengih- sengih.
“Hem... negara mana yang sesuai untuk pergi berbulan madu eah?”
. . .
“Sayang?”
Hannah mendiamkan diri, tubuh dikakukan agar tak berhadapan dengan lelaki itu. Panggilan dari lelaki itu dibiarkan tak berjawab.
“Sayang?” panggil Yoongi lagi, sengaja mahu memancing perhatian gadis itu. Yoongi tersenyum kecil, lengannya dilingkarkan di pinggang Hannah. Tubuh dirapatkan.
“Sayang marah sangat dengan saya ni dah kenapa? Saya dah balik kan? Saya balik rumah sebab risau si jantung hati ni lari dari rumah.” bisik Yoongi.
“Kalau awak tak balik tadi, mesti saya dah jauh dari awak.”
“Nasiblah saya balik kan tadi?”
Hannah menggulingkan anak matanya, pelukan lelaki itu cuba dilepaskan namun dia mengalah bila makin dicuba makin erat jadinya.
“Sayang...”
“Mianhae. Saya tak berniat untuk pilih dia. Saya cuma bimbang kalau terjadi apa- apa dekat Minju. Dia pernah-”
“Diamlah.”
Yoongi ketawa kecil.
“Sayang tak tahu kan yang Minju dah kahwin dengan Seokjin?”
“Hah? Bi- bila?” soal Hannah yang terpancing dengan lelaki itu. Terus saja dia memusingkan agar berhadapan dengan lelaki itu.
“Cakaplah bila!”
“Eh sabarlah. Seokjin paksa Minju kahwin tadi, sebab itulah dia call saya. Katanya nak minta maaf. Saya fikir ada benda yang tak elok berlaku pada dia.” terang Yoongi. Hannah terdiam seketika.
“Tak marah dah?” soal Yoongi, jari telunjuknya menyentuh hidung Hannah bila gadis itu mengelamun.
“Siapa cakap? Saya nak tidur dalam bilik tetamu-”
“Janganlah sayang. Tak kesian ke dekat saya?” ujar Yoongi seraya menahan lengan Hannah dari bangun. Wajah gadis itu disembamkan didadanya. Kakinya dinaikkan agar memeluk tubuh gadis itu.
“Lepaskan!”
“No. Tonight, you're mine.”
“Yah, saya tak boleh bernafaslah!”
“I love you, Hannah.” bisik lelaki itu buatkan rontaannya terhenti serta- merta.
“I love you so much.”
“I... I love you too, Yoongi.” bisik satu suara dari seorang gadis yang sedang berdiri di penjuru bilik sambil tersenyum lebar.
“Gomawo, Jieun- ah” ucapnya sebelum menghilang dari pandangan Jieun.
.
Halololololo
YOU ARE READING
[DIBUKUKAN] Our Faith | MYG ✓
FanficSeason 1 : Dihidupkan semula didalam tubuh wanita yang mempunyai kehidupan lebih mewah dari dirinya buatkan kehidupan Jieun berubah seratus peratus. Lebih- lebih lagi bila wanita itu sudah mempunyai seorang suami, Min Yoongi namanya. Si lelaki beku...