Bab 44🍁

1.7K 305 136
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.




Drt drt!

Dengan pantas Yoongi mengangkat panggilan bila nama 'Wifey❤' tertera di skrin telefon. Bibirnya mengukir senyuman, butang hijau digesel lalu phone dilekapkan ke telinga.

Good afternoon, hubby.” sapa gadis itu dihujung talian, memekarkan lagi senyuman di bibir lelaki itu. Yoongi menyandarkan tubuhnya pada kerusi.

Good afternoon, sayang. Kenapa call ni?” soal Yoongi. Jari jemarinya bermain- main dengan pen. Fokusnya terhadap pekerjaan hilang serta merta mendengar suara manja Hannah itu.

Bergetar tulang rusuk.

Eum... saja call, rindu hubby.” ucap Hannah dihujung talian. Makin berbunga- bungalah hati lelaki itu jadinya.

“Geure? Buat apa sekarang ni?”

Tak ada apa- apa, tengah fikir nak masak apa untuk awak hari ini.” jawab Hannah, Yoongi tersengih kecil. Doktor Hwang yang baru masuk kedalam bilik kerjanya itu dipandangnya.

Keningnya dijongket petanda 'Apa?'

Nantilah aku cakap, kau teruskan on call dengan bini kau. Jap lagi aku ke sini balik.ucap Doktor Hwang sebelum melangkah keluar dari situ. Tak naklah kacau daun pulak kan?

“Sayang masak macam biasa je lah. Duduk diam- diam dalam rumah, kejap lagi saya balik.” pesan Yoongi. Hannah hening seketika.

“Sayang?”

Ergh, ok. Balik cepat tau? Kerja elok- elok.” pesan Hannah. Yoongi membalasnya dengan ucapan selamat tinggal sebelum panggilan ditamatkan.

Senyuman di bibir tak hilang sama sekali. Seakan dia lupa akan tingkah laku pelik yang Hannah sembahkan kepadanya pagi tadi.

“Mana si Hwang ni.” bingkas Yoongi bangun dari duduknya, mahu mencari kelibat doktor lelaki tadi.

“Oi!”

. . .

Tup!


See? Dia sayangkan aku.” Hannah mencampakkan handphone mahalnya itu diatas sofa. Dia bertentang mata dengan sahabat baiknya itu.

Yoo Yeein.

“Kecundang juga lelaki beku tu dekat kau. Aku fikir dia akan anggap kau perempuan simpanan, walaupun semua tebakan dia tu betul.” kata Yeein sebelum ketawa kecil.

Wain merah yang masih tersisa didalam cawan itu dicapai lalu diteguknya. Kesan sampingan yang akan datang kemudian dia tak endahkan sama sekali.

Lelaki yang sedang berdiri di sebelah tingkap itu cuma mendiamkan diri. Kedua tapak tangannya dimasukkan kedalam poket seluar.

Wain yang terhidang disisinya tidak diusiknya sama sekali.

“Kan aku dah cakap, lelaki ni dengan sekali petik je, akan jatuh melutut walaupun mulut beria kata tak akan sayang.”

“Tak sia- sia aku jumpa dukun yang kau cadangkan tu. Kalau tak, semua yang aku rancang takkan menjadi. Jadi mana janji kau?

Separuh dari harta papa dan saham syarikat papa akan jadi milik aku, kan? Kim Seokjin?” soal Hannah bila tak kunjung mendengar suara dari lelaki tinggi lampai itu.

Seokjin ketawa kecil.

“Kau chill kejap boleh tak? Kau pun baru je dapat badan kau balik. Bagi aku masa untuk urus semuanya.” ucap Seokjin. Bunyi tapak kasut kedengaran bila Seokjin melangkah merapati kedua wanita itu sebelum punggung dilabuhkan diatas sofa.

“Malam ni, tepat pukul lapan, separuh harta papa akan dipindah milik ke akaun kau. Begitu juga dengan saham syarikat. Nama kau akan tersenarai sebagai pemilik syarikat, so are me.” terang Soekjin. Hannah mengangguk- anggukkan kepalanya.

Hening, Yeein yang mula mabuk menyandarkan tubuhnya pada sofa.

“Kau dah jumpa badan perempuan tu?” soal Hannah.

“Jieun?”

“Ya, perempuan tu. Selagi badan dia tak hancur ataupun tak dikuburkan, roh dia masih boleh kembali ke badan asal. Like i do. So, i want you to find her body and destroyed it.

“Tengoklah kalau aku dapat. Aku fikir, lepas bakar mayat tu dulu. Dia akan mati terus, but no. Salah orang. She's lucky tho.” sampuk Yeein seraya ketawa kecil.

Derap tapak kasut tumit tinggi kedengaran memasuki ruangan tersebut sebelum wajah Minju terpacul di muka pintu.

“Hannah? K- kau buat apa kat sini?”

“Kau masih simpan dia ke?” soal Hannah seraya ketawa kecil. Minju mengerutkan dahinya. Tak faham, setahu dia. Hannah tidak berperwatakan seperti itu. Hannah bukan gadis yang liar.

Siapa Hannah ni?

“Apa kau buat kat sini Hannah? Tak puas lagi ke tengok aku merana?”

“Weh rileklah. Lagipun suami kau yang minta aku datang sini. Terima kasih sebab korbankan perasaan kau demi Yoongi. Aku hargainya.”

“Maksud kau?”

“Terima kasih sebab jadi bodoh dan terperangkap dalam permainan ni. Kau dapat Seokjin, aku dapat Yoongi.” ucap Hannah dengan senyuman paling sinis dia lemparkan pada gadis itu.

“Tak guna kau!”

“Lepaskan aku! Biar aku toreh muka tak guna dia dengan garfu! Kau gunakan Yoongi sebab harta kan?! Aku memang dah agak dah! Jalang!” Minju meronta- ronta didalam pelukan Seokjin yang entah sejak bila berdiri di belakangnya lalu menariknya kedalam pelukan.

“Tch. Waste my timelah cakap dengan orang bodoh. Baik aku balik layan suami aku di rumah. Bye!” ujar Hannah lalu mengangkat punggung lalu melangkah keluar dari rumah tersebut diikuti dengan Yeein.

“Seokjin! Lepaskan akulah!”

“Malam ni, aku kurung kau dalam bilik. Kalau ikutkan hati, aku dah lama bunuh kau. Tapi disebabkan aku sayang, aku simpan kau.”

Tubuh Minju diseret secara paksa. Dia merintih, namun tak mungkin ada yang datang membantu.



.

HEEEEEEEEEEEEEE

[DIBUKUKAN] Our Faith | MYG ✓Where stories live. Discover now