Bab 31🍁

1.5K 327 109
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


“PUAN Hannah, ada orang hantarkan sejambak bunga rose untuk Puan.lapor security guard tersebut seraya menghulurkan jambangan bunga pada Hannah.

Dahi gadis itu berkerut pelik sebelum lambat- lambat dia mengambilnya.

“Siapa yang bagi?” soal Hannah, namun yang dia terima hanya gelengan saja dari pengawal keselamatan tersebut.

“Saya tak tahu Puan, dia hanya hantar bunga, tapi tak sebut pun nama penghantarnya.” ucapnya.

Hannah cuma mengangguk faham, pengawal tersebut meminta diri untuk pergi.

Hannah mula meneliti jambangan bunga tersebut, mencari- cari nota yang bermungkinan diselit ditepi bunga tersebut dan tekaannya benar.

Hatcuh!

Hannah bersin sekali, bila menyedari yang dia memiliki alahan pada bunga- bungaan, bunga rose tersebut diletakkan diatas meja.

Nota kecil yang diselit pada bunga tersebut dibukanya.

Keningnya terjongket satu.

Hai, saya tahu awak ada alahan pada bunga but i'm trying to be romantic for you.
Maaf ganggu awak.
I have something to tell, saya harap awak boleh jumpa saya. Tak lama, kejap je.

This my number +826509882.
Its important.

Ini mengenai rumah tangga awak.

Sincerely,
WWH.


Siapa bagi bunga ni?” tegur satu suara buatkan Hannah sedikit tersentak. Cepat- cepat dia menyelitkan not kertas tersebut didalam poket seluarnya.

“Eo? Sa- saya pun tak tahu. Bunga ni datang tanpa nama penghantar.” jawab Hannah.

Dahi Yoongi berkerut, sejambak bunga rose tersebut diambil lalu wajah Hannah dipandangnya.

“Tak tahu? Tapi masih nak simpan? Baik buang je.” balas Yoongi.

“Tapi kenapa? Bunga tu masih elok dan boleh dijaga supaya kekal lama-”

“Saya tak nak isteri saya ni bersin sepangjang hari disebabkan bunga ni. Susahlah hati saya nanti, sayang...” bisik Yoongi seraya mencuit hidung Hannah membuatkan gadis itu sedikit terpana.

Dia tak dapat pastikan yang Yoongi sedang berlakon ataupun tidak.

Its look real and hard to tell that he's faking it.

[DIBUKUKAN] Our Faith | MYG ✓Where stories live. Discover now