FEZA 💫

18.3K 837 568
                                    

Önceki bölümü atlamayın lütfen...

3.Bölüm 💫

Yamaç
Arabaya bindik ve yaklaşık 10 dakika içinde adrese geldik. Elimde buraya gelirken aldığımız çiçek ve çikolatayla kapının açılmasını bekliyorduk. Birkaç saniye içinde kapı açıldı. Kapıyı açan kişiyi gördüğümde, bu görücü işinin aslında çok da kötü olmadığını düşünmeye başlamıştım bile.

Kapıyı açan kişi çok taş bir çocuktu. Muhtemelen benle aynı yaşta falan olmalıydı. Birkaç dakika sonra arkasında, yüzünü makyajdan seçemediğim bir kız belirdi. Yanında da orta yaşın biraz üstünde, yani annem yaşlarında bir kadın vardı. Sanırım anneleri oydu. Bizi içeri davet ettiler. Çiçeği kapıyı açan çocuğa verdim. Bence sahibi oydu. Çiçeği alırken yanakları al al olmuştu ve bu çok sevimliydi. Çikolata kutusunu da kızın eline tutuşturup, anneleri olduğunu düşündüğüm kadının gösterdiği odaya girdik.

Ben kenardaki gül kurusu rengindeki berjer koltuğa oturdum, kardeşim Şeyda ikili koltuğun ucuna ilişti. Annem de kardeşimin yanında oturuyordu. Ortalıkta annelerinden başka kimse yoktu. Ne o yakışıklı, ne de o kız. Isimlerini dahi bilmiyordum. O sırada odadan içeri kız girdi elinde kayık şeklinde bir gümüş kâseyle. Içinde benim aldığım çikolatalar vardı. Annesi kızını tanıttı önce.

"Bu benim kızım Feyza." dedi ve içeri yakışıklı çocuk girdi. "Bu da oğlum Feza." dedi. Feza annemin elinden öptü, kız kardesimle tokalaştı, benle de tokalaştı ve diğer berjere geçti. Tam görüş alanımdaydı. Ardından aynı faslı Feyza yaptı. Çikolatadan da ikram ettikten sonra bi kız daha geldi odaya.

"Kusura bakmayın ufak bir işim vardı da gelemedim az önce.Ben Beyza.Feyzayla Feza'nın ablasıyım." dedi ve onunla da aynı tanışma faslını tekrarladık. İsimlerin uyumuna hayran kalmıştım açıkçası. Ama Feza'ya daha çok.

Bi süre sonra sohbet muhabbet bitince herkes sus pus oldu. Odada Feyza ile Beyza yoktu. Tam aklımdan bu düşünce geçerken Beyza odaya girdi.

"Şey...Yamaç'tı değil mi?" diye sordu bana bakarak.

"Evet." diye cevap verdim.

"Bir gelir misin?" diye sorunca o zamanın geldiğini anladım. Gözüm istemsizce Feza'ya kaydı. Bakışları üstümdeydi. Ben bakınca başını önüne eğdi. Odadaki diğer herkesin bakışı üstümdeydi. Bende mecburen kalktım ve Beyza'yı takip ettim. Bir odanın önünde durduk. Beyza bir şeyler anlatmaya başladı.

"Feyza içeride.Yalnız kalın,konuşun,birbirinizi tanımaya çalışın.Umarım anlaşırsınız." dedi ve kapıyı açtı. Içeri girdim ve kapıyı kapattım. Feyza öylece bana bakıyordu. Misafir odası gibi bir odaydı sanırım. Krem renkli tekli koltuklara, fıstık yeşili uzun koltuklar eşlik ediyordu.Feyza, uzun koltuklardan birine oturmuştu. Bende tekli koltukların tekine geçince, Feyza garip bakışlarını yollamaya başladı.

Uzun bir süre sustuk. Içimden konuşmak gelmiyordu. Derin bir nefes aldı sesli bir şekilde ve aynı şekilde verdi. Sıkıldığını hissediyordum. Bende sıkılmıştım.

"Konuşmayacak mısın?" dedi sessizliği bölerek.

"Ben bu işlerden pek anlamam. İlk kez görücü geliyorum. Ondan yani." dedim isteksiz olduğumu belli ederek.

"Anladım. O zaman ben başlayayım. Adımı biliyorsun zaten. 25 yaşındayım. Çalışmıyorum. Ev kızıyım ama kendimi geliştirdim tabi." dedi.

"Benden büyüksün yani." dedim.

"Sen kaç yaşındasın ki?"

"23." dedim kısaca.

"Ben ortanca oluyorum. Ablam 27 yaşında o evli zaten. Feza 23 yaşında."

"Anladım." dedim ve sustuk yine. Kızın yüzüne karşı olmaz diyemeyeceğimi anlayınca ayaklandım. Daha sonra annemle haber gönderebilirdim. Odadan çıktım ve alt kata inmek için merdivenin başına geldiğimde, balkon olduğunu gördüm ve balkona doğru adımladım. Biraz hava almak iyi olabilirdi. Balkonda gördüğüm kişiyle nefesim boğazımda takılı kaldı sanki. Öksürme ihtiyacı hissettim ve birden öksürmeye başladım. Içimden şu anki rezilliğim için kendime sövmeye başladım. Feza, balkonda bulunan masanın üstündeki suyu uzattı yanıma gelerek.

"Buyrun, iyi misiniz?"diyordu sırtıma hafif hafif vurarak.

"İyiyim, teşekkür ederim.Birden nefes alamadım da." dedim pürüzlü sesimle. Verdiği suyu içtim. Derin bir nefes aldım birkaç kez. Kendime geldiğimde sorguya başladım bile. Birinden nasıl nefesim kesilecek kadar etkilendim diye.

"Buyrun oturun lütfen." dedi karşısındaki sandalyeyi göstererek. Bir şey  demeden oturdum. O da tam karşımda oturuyordu. "Sanırım konuşmanız bitti." dedi gözlerini bana dikerek.

"Evet bitti. Zaten fazla sürmedi." dedim.

"Ee ne düşünüyorsunuz peki?" diye sorduğu sırada kardeşim Şeyda'nın sesini duydum.

"Abi, ne yapıyorsun burda?" dedi bir bana bir Fezaya bakarak.

"Konuşuyoruz." dedim kısaca.

"Biz Feyzayla konuşuyorsun sanıyorduk." dedi.Bakışları bir değişikti. Bu laf üzerine, su içmekte olan Feza öksürmeye başladı. Bu kez ben onun sırtına vurmaya başladım.

"Ne saçmalıyorsun Şeyda?" diye kardeşime soyleniyordum bir yandan da. Feza'ya su verdim. Şeyda ise manalı bakışlar atıyordu bize. Ne düşündüğünü çok iyi biliyordum.

"İyi misin?" diye sordum Feza'ya.

"İyiyim sağol su boğazıma kaçtı da." dedi nefes nefese konuşarak.

"Pekala. O zaman biz kalkalım." dedim ve ayaklandım.O esnada az önce girdiğim odanın kapısı açıldı ve Feyza çıktı dışarı.

"Seni aşağıda sanıyordum." dedi bana bakarak.

"Feza'yla sohbete daldık. Şimdi iniyordum." dedim ve kimseye bir şey demeden merdivenlerden inmeye başladım.Artık bu gecenin bitmesini istiyordum, sıkılmıştım. Aşağıda oturma odasına girince, Ferda teyzeyle annem hâlâ konuşuyorlardı. Bizde bir şey demeden geçip oturduk.

Bir süre sonra Feza'da geldi ve yine aynı yerine oturdu. Bu kez kaçamak bakışlar atıyorduk. Kalbim deli gibi atıyordu. Acaba dışarıdan duyuluyor muydu? Bu neydi ki? İlk görüşte aşık mı olmuştum? Ben bu düşünceler içinde boğuşurken annemin sesiyle ayaklandık. Kapıda da vedalaşma faslı geçerken ben arabaya bindim. Camı açtım ve annemleri bekliyorken Feza'ya baktım yine. Hayatımda bu kadar güzel çok az şey görmüştüm. Gözlerimi Feza'dan alamazken arabanın kapısının kapanmasıyla kendime geldim. Arabayı çalıştırıp kornaya basarak selam verip ordan ayrıldık. Eve gidene kadar aklımda olan tek şey o pırıl pırıl parlayan bir çift gözdü.

Fazla içime sinmese de atıyorum buralar boş kalmasın diye.

Umarım beğenirsiniz 🙏

Sizleri seviyorum ❤

İyi okumalar 💫

GÖRÜCÜ USULÜ (B×B)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin