Dopisy pro všechny

353 16 11
                                    

3. Července. 1972

Přeskočíme rovnou na letní prázdniny. Zbytek školního roku utekl jako voda a já se se svými přáteli vydala na léto domů a jelikož už sme doma strávili nějakou tu dobu, napsala sem každému z nich dopis.

Milý Síriusi.
Doufám, že se máš dobře a nejsou na tebe doma kvůli tvé koleji moc zlí. Já s Jamesme se máme moc dobře. James mě naučil létat na koštěti. Takže až se to budeme učit ve škole tak nebudu jako to největší dřevo. A co ty? Těšíš se zase do školy? Určitě ano. Pevně doufám, že se sejdeme v Příčné. Musíš napsat až tam půjdeš abychom tam s Jamesem mohli ve stejný den. Zajdeme potom na zmrzlinu co ty na to? Nebo na dýňovou šťávu do Děravého kotle. Musím napsat ještě spoustu dopisů. Takže se zatím loučím.
Tvá kamarádka M. M. R

Odložila jsem si brk do kelímku s ingoustem a pohladila jsem Potterovic sovu na krku. S radostí mi ji půjčili, abych mohla všem kamarádům napsat dopis.
Vzkaz pro Síriuse sem přeložila na půl a vložila jsem ho do obálky. Tu sem zapečetila červeným voskem. Na obalku6sem napsala jeho adresu a vložila sem to sově do zobáku. Okamžitě odletěla. Nikdy sem nepochopila jak ví kam má letět. Zakroutila sem hlavou a vzala jsem si další papír. Zopakovala sem to ještě čtyřikrát. Lily, Marleen, Remus a Peetr. Všem se poslala vesměs to samé. Tyhle další čtyři dopisy sem dala sově hned po tom, co se vrátila z Grimauldova náměstí.

Došla jsem do kuchyně, protože se odtamtud linula omamná vůně nějakého dobrého jídla.,, Máš hlad zlatíčko? " Zeptala se mě Doreea a já s úsměvem přikývla. Naložil mi na talíř zapékané brambory se sýrem. V puse sem ucítila, jak se mi začali tvořit sliny. Talíř položila předemě na stůl.,, Mockrát ti děkuju." Věnovala sem jí ještě jeden úsměv a ona mě se smíchem pohladila ve vlasech.,, Není za co.
James byl dnes s jeho tátou na rybách u rybníčku, který je na kopci za jejich domem. Často se tam chodíme koupat. A taky sem se tam učila létat na koštěti. James se mi svěřil, že by se chtěl dostat do nebelvírského famfrpálového týmu na post chytače. Myslím si, že by mu to ve třetím ročníku mohlo vyjít. Já osobně bych chtěla na post odrážeče, ale musel by se mnou hrát někdo, komu doopravdy důvěřuju, abychom se mohli sjednotit a mohli sme vyhrát.
James se vrátil asi hodinu po obědě. Přišli celí vysmátí.,, Copak se stalo vy trdla moje? " zeptala se Doreea s cukajícími koutky a utěrkou položenou přes předloktí.,, Koukni se sama." Smál se James a ukázal na svého taťku. Ten byl celí červený. Spálený od sluníčka. Muselo ho to bolet, ale nešlo se nesmát. Obě dvě sme vybuchli smíchy. Doreea šla svého manžela obejmout a on u toho zasyčel jako had. To mě a Jamese rozesmálo ještě víc. Doree taky zacukali koutky i přes to že se snažila tvářit vážně., Promiň. " Usmála se na něj soucitně a malá kolem něj hůlkou. Charlus najednou dostal svou normální barvu. Já s Jamesem sme se přestali smát a dali sme rodičům na chvíli pokoj tím, že sme se obuli a s košťaty v rukou sme vyběhli z baráku.
Několik hodin v kuse sme jenom trénovali a trénovali. Zkoušeli sme si různé ostré zatáčky. Létat střemhlav anebo sme dělali závody na rovince. Byla to zábava. Sice sem byla potom trochu otlučená, ale stálo to za to. Při naší poslední zkoušce ostrých zatáček James spadl přímo do jezera. Samozřejmě sem mu běžela jako správná kamarádka pomoc, ale až po tom co sem se přestala smát. Skočila jsem za ním v triku a kraťasech jelikož sme neměli v plánu se jít koupat a já neměla plavky. Popadla sem jednou rukou jeho koště a tou druhou sem se snažila udržet na hladině. Stříkl na mě vodu a já se znovu rozesmála.,, Nesměj se mi! " Zamračil se a plaval odemě dál, na břeh.,, Ale Jamie. Přece se na svou nejmilejší kamarádku nezlobíš. Udělala jsem psí oči.,, Ne. Na Síriuse se nezlobím." Nadzvedla sem obočí a rozesmála sem se ještě víc než když spadl do té vody.,, Sírius je tvá kamarádka?" Plácl se do čela a zasmál se se mnou.,, Jasně Síriusa je vážně dobrá kamarádka." Smál se jako pomatenej. Najednou se rozběhl proti mně a strčil do mě. Já se ho ale chitila6a tak sme spadli oba dva přímo do vody. Zase sme se začali smát. Mě už po tvářích tekly slzy a nepříjemně se mi svíral krk, jak sem nemohla dýchat.
Po tom, co sme se oba uklidnili a uschli na sluníčku, nám vyhládlo. Nebylo ani divu už byl čas večeře. Sluníčko bylo ještě pořád dost vysoko, ale už nepálilo tolik jako odpoledne. Začalo být vážně příjemně. Zpátky domů sme museli nést košťata v rukou, kvůli mudlům. Byli by z toho zbytečné problémy, kdyby nás někdo z nich viděl. Jamesovo rodiče by ho potom museli najít, zjistit komu to řekl najít i je a všem vymazat paměť. Možná by měli problém i na ministerstvu. To nevím, ale nechtěli sme to riskovat.
Z kopce dolů sme běželi až domů. Doběhla sem jako první. James celý uřícený vpadl do předsíně a lehnul si na chladné kachličky na zemi., Bavili ste se? " zeptal se Charlus. Oba sme jen unaveně kývli a po tom, co sme košťata uklidili do přístěnku pod schody a sundali sme si boty, jsme šli do kuchyně na večeři. Na stole už bylo připravené jídlo. Každý dostal dva čokoládové košíčky a sklenici mléka. Všichni čtyři sme se společně na jedli a poté sme se rozdělili. Já s Jamesem sme zamířili do našeho pokoje a rodiče si sedli na gauč a dívali se na mudlovskou televizi.
,, Stihla si už někomu poslat dopis. " zeptal se James a skočil na svou postel. Já otevřela okno a vesele sem přikývla.,, Ano. Stihla sem napsat všem. Napsala sem jim ať se nám ozvou až pojedou na Příčnou, abychom se tam mohli setkat." James se zaculil.,, To je super. Mohli bychom jít na zmrzlinu nebo do Děravého kotle." zasmála sem se.,, Jo. Přesně tohle sem jim také nabídla. " v tom do pokoje vlétla sova a upustila předemně na postel pět dopisů.,, Přečti to nahlas chci vědět, co říkají." usmál se a pohodlněji se usadil na svojí posteli.,, Dobře. Tak první od Síriuse. Oba nás pozdravuje a vzkazuje, že je za nás za oba rád, ale že na něj doma hodní nejsou. Ale že mu to prý nevadí. Píše že hned jak mu bude sedmnáct tak se odstěhuje pryč." Smutně sem se usmála. Bylo mi líto, že já se mám teď tak dobře a Sírius musí trpět.,, Ach jo. Chudák. Ale píše, že na Příčnou půjde hned, jak mu dorazí dopis." dopis a obálku sem položila vedle sebe.,, Lily píše že polovinu prázdnin stráví u Marleen a na příčnou půjdou společně také hned, jakmile jim dorazí dopis. Na zmrzlinu se těší stejně jako na nás a na Bradavice." Dopis sem položila na ten od Síriuse a do rukou sem vzala další obálku.,, Od Peetra. Prý půjde na příčnou až ke konci prázdnin. Má se fajn a víc nepíše." Pokročila sem rameny.,, Marlee píše, že se na nás moc těší. A poslala nějakou fotku. " vytáhla sem fotku z obálky a hodila sem po Jamesovi polštář.,, Au. " Chytil se za hlavu.,, Vy ste nás se Síriusem vyfotili, jak sme spali?" Udělala sem naštvaný výraz a zasmála sem se. Vstala sem z postele a došla sem si do stolu pro izolepu a fotku sem si přilepila na zeď nad postelí.,, Vy ste ale blbí. " Furt sem se smála a James po mě hodil polštář zpátky.,, Co píše Remus? " Dala sem polštář na jeho místo a vzala sem do rukou poslední dopis.,, Píše že jsou na výletě po Evropě. Teď jsou prý ve Francii. Ale domů se vrátí dřív, než mu přijde dopis z Bradavic, takže by se s náma na Příčné měl stihnout setkat hned, jak mu dorazí." James e natáhl na posteli.,, Tak to je super. Potkáme se se všema kromě Peetra." Usmála sem se, kývla sem na souhlas a všechny dopisy sem si srovnala a trčila sem je do nočního stolku.,, Je to úžasný, já už jdu ale dneska spát. Takže dobrou. " vlezla sem si pod deku a otočila sem se k němu zády.,, Taky už jdu spát. Dobrou. " Jako poslední sem slyšela, jak zašustila jeho deka a potom sem upadla do bezesného spánku.

Šeptala testrálůmKde žijí příběhy. Začni objevovat