Tajemství

253 13 0
                                    

20. Prosince 1972

Posední dny před vánočními prázdninami sem trávila převážně sama. Bylo mi líto, že už nebudu u Potterových a po tom co sem četla dopis od Valbugri, který poslala Síriusovi, sem se mohla rozloučit i s vánoci v Bradavicích.
Lehce se mi zhoršil průměr v předmětech, jako bylo studium mudlů, historie čar a kouzel a obrana proti černé magii. Zhoršilo se všechno, ale tyto předměty nejvíc. Samozřejmě že si toho moji přátelé všimli a ptali se co se děje, ale jen já, James a Sírius sme to věděli. Nechtěla sem to holkám a Removi s Peetrem říkat. Už tak měli věcí nad hlavu a já je nechtěla zbytečně zatěžovat se svými problémy. Předsi jen to nebude zas až tak zlé. Bude tam Sírius. Pokud mě s ním nechají vůbec mluvit.
Povzdechla sem si a vrátila sem se zpět do reality, kde probíhala přednáška o tématu jak mudlové používají koště, když ne na létání. ,, Co vy slečno Dorcas? Věděla byste odpověď? " Dorcas jen vyvalila oči a pootevřela pusu. Ze zadní lavice se k ní donesla odpověď a ona ji rychle zopakovala.,, Jako dekoraci?" Celá třída se zasmála a Lily se plácla do čela.,, To ste mě moc nepotěšila. Slečno Evansová? " Lily se narovnala.,, Slouží k uklízení pane profesore. " Učitel pokrýval hlavou.,, Výborně. Tři body pro nebelvír." parta mrzimorských vzadu něco nesrozumitelně zamručela.,, Slečno Rossová. Slouží mudlům krb i k něčemu jinému než k vytápění?" Pokročila sem rameny a dál sem si brkem dělala čárky po stranách sešitu.,, Čekám na odpověď. " Lily do mě pod lavicí kopla a rty naznačila :Co to děláš? :. Podívala sem se na vyučujícího.,, Nemám tušení k čemu mudlům slouží krb." Učitel nespokojeně zavrtěl hlavou.,, A kde ste byla minulou hodinu, že neznáte odpověď slečno? " Pokročila sem znovu rameny.,, Někde na pozemcích Bradavic. " Přesněji řečeno sem byla v zapovězeném lese mezi stádem testrálů. V tu chvíli byli jediní, kteří byli ochotni poslouchat mé problémy a nekomentovat to slovy :,, Jsou i horší věci Mio. ". Já to vím, že sou i horší věci, ale pro mě bylo momentálně teď nejhorší to, že sem se měla stěhovat do rodiny posedlé čistou krví a jediný kdo to chápal, byl Sírius.,, Musím vás požádat aby ste okamžitě odešla za ředitelem Brumbálem. Posílám mu ohnivou zprávu. V poslední době ste se velice zhoršila a to nejen v mých hodinách, ale... " Dřív než domluvil sem si vzala všechny své věci a odešla sem ze třídy.
,, Citronová zmrzlina." Fénix, který zakrýval svými roztaženými křídli schody, se otočil a já mohla vystoupat až před dveře ředitelovy pracovny. Zaklepala sem a dveře se okamžitě otevřeli.,, Rád tě vidím Mio. Pojď dál." Pokývl mi rukou šedovlasý muž ve fialovém hábitu., Také vás ráda vidím, pane profesore." Rovnou sem přešla ke zlatému bydlu, kde byl majestátní fénix,, Ahoj Fawjesi. Jak se máš.?" Pták se mi otřel čelem o nastavenou ruku.,, Jak to děláte Mio, že vás ta zvířata mají tak ráda? " Zasmála sem se.,, Po pravdě pane profesore, nemám ani tušení." Usmál se na mě a já si sedla naproti něj.,, Dostanu trest?" Už se nesmál. ,,Ano. Jinak by mě ostatní učitelé asi ukamenovali. Ale nebojte se Mio. Bude se vám líbit." Nadzvedla sem obočí a než sem stihla položit svou otázku, začal zase mluvit.,, Víte, že mají Bradavice své vlastní stáje? " Jen sem nevěřícně zakroutila hlavou.,, Slouží k hodinám péče o kouzelné tvory. Máme tam jednoho gryfa, šestičlenné stádo hipogryfů a menší stádo testrálů. Hagrid by uvítal menší výpomoc s krmením a čištěním. Myslíš, že by to byl vhodný trest?" Okamžitě sem začala přikyvovat na souhlas.,, Ano. Ten nejlepší." Úsměv se mi rozšířil od ucha k uchu.,, Kdy začnu? " Brumbál se zamyslel.,, Co třeba dnes po vyučování? A vemte sebou i pana Blecka. Zmáčel paní Norisovou olejem od čenichu až po ocas. Pan Filtch ji drhl půl hodiny, než mu přestala vyklouzávat z rukou. Zasmála sem se a přikývla sem.,, Dobře."

Po vyučování sem se sešla se všemi v nebelvírské společenské místnosti. ,,Síriusi. Máš problém." Řekla sem těsně za ním a on se leknutím otočil o tři sta šedesát stupňů. Všichni včetně mě sme se zasmáli. ,,Cože? Jakej?" Sedla sem si na pohovku vedle Peetra. ,,Brumbál ví všechno." Otočila sem se na Peetra. ,,Že jo?" Okamžitě začal přikyvovat. ,,Jo Brumbál ví všechno." James se plácl do čela. ,,Ty si blbej Síriusi." Dorcas se málem rozbrečela smíchy a Lily se jí snažila pomoc dýchat. ,,U Merlina, on ví, že sem Norysovou polil já?" Jenom sem s úsměvem přikývla. ,,Jakto?" ,,Brumbál ví všechno." Řekla se smíchem Marleen. ,,Kolikrát to ještě řeknete?" Plácl se Sírius do čela. ,,To ví jenom Brumbál." Zasmála sem se a následně sem schytala ránu polštářem. ,,AU!" Polštář sem hodila zpátky k Síriusovi. ,,To máš za to." Vyplázla sem na něj jazyk. ,,Máš trest." Sírius se najednou přestal smát a to mě donutilo se usmát ještě víc. ,,Budeš trávit každej den po škole se mnou." Zatvářil se nechápavě. ,,Taky mám trest." Jeho nechápavý výraz se nezměnil. ,,To že budu odpoledne trávit s kamarádkou předci není trest. Nebo jo?" Podrbal se na temeni hlavy. ,, Ne, to není, ale tvůj trest je to že budeme pomáhat Hagridovi s úklidem stájí." Ruce rozpřáhl do nechápavého gesta. ,,Ale to je trest jen pro mě. Pro tebe to bude splněnej sen." Pokrčila sem rameny. ,,To víš Síriusi, Mia je Brumbálova oblíbenkyně."

Ve čtvrt na tři sem se se Síriusem sešla na hlavním nádvoří a spolu sme vyšli k Bradavickým stájím. ,,Nemusíš zadržovat ten úsměv. Vím, že se těšíš." Šťouchl do mě ramenem a mě to donutilo se vážně usmát. ,,No vidíš, že to jde." Protočila sem očima. ,,Nechci se usmívat. Vím, že ty se tam netěšíš. " Smutně se pousmál. ,, Mluvíme furt o těch stájích?" Zeptal se a pootočil hlavu na mě. ,, Asi ne." Povzdechl si. ,,Nemyslím si, že na tebe budou zlí. Můj otec určitě ne. U matky si sice tak jistý nejsem, ale ona měla z tvojí matky docela respekt. Nedovolí si ti ublížit." Přikývla sem . Zhluboka sem se nadechla.A setřela sem si hřbetem ruky. Nečekaně sem byla vtáhnuta do obětí. ,,Nedovolím, aby ti ublížili."Obětí sem mu opětovala. ,, Jdeme pozdě." Zasmála sem se.

Doběhli sme do stáje o pár minut pozdě. ,,Už sem si říkal, kde ste se zatoulali vy uličníci." Podívali sme se na sebe a potom na Hagrida. ,,Taky tě rádi vidíme ." Řekli sme jednohlasně a zasmáli sme se. ,, Tak co nám dáš za práci?" Zeptal se Sírius. ,,Když seš tak nadšenej do práce, tak můžeš jít vyčistit výběh hypogrifů. A ty Mio, zajdi pro testráli. Si tady jediná co ty potvory vidí, bude to pro tebe brnkačka, Stačí vzít jednoho a půjdou za tebou všeci." Sírius se netvářil moc nadšeně, ale já se usmála a okamžitě sem se rozeběhla k výběhu testrálů.

Otevřela sem Dřevěnou bránu od výběhu a v tu chvíli se na mě otočilo několik párů bílých očí. ,,Ahojte krasavci. Půjdete se mnou?" Jeden z nich vypadal odvážněji než ostatní a přiblížil se o několik kroků blíž. ,,A máme tu vítěze." Usmála sem se a šla jsem testrálovi naproti. Bez problémů se nechal chytit za ohlávku a následoval mě, stejně tak jako všichni ostatní. Na Hagridovu prosbu sem je všechny zavřela do jejich boxů a nakrmila sem je. Jelikož Sírius ještě neměl hotovo sedla sem si v boxu jednoho černého tvora a svěřila sem se mu se svým nejhlubším tajemstvím o chlapci z nebelvírské koleje. ,,Copak Molly? Šeptáš testrálům svá tajemství?" V tu chvíli sem si oddechla že sem ke zvířeti vážně šeptala. ,,Ta nejhlubší tajemství Orione." Vyplázla sem na něj jazyk a zvedla sem se ze země. ,,Zítra si zbal. Radím ti, aby sis nebalila všechno. Matka ti polovinu toho vyhází a nahradí to, podle ní, vhodným oblečením." Vyvalila sem na něj oči a pokračovala sem dál k hradu. ,,Tvoje máma je vážně divná, ještě divnější než ta moje."

Ve společenské místnosti sme se rozloučili a každý sme odešli do svého pokoje, kde sme potom museli svým kamarádům vyprávět, co sme dělali.

Šeptala testrálůmKde žijí příběhy. Začni objevovat