الفصل السادس

5.1K 174 30
                                    


رهينتي خطفت قلبي❤

الفصل السادس

ليصدح هاتف تلك الامير اللذي يلوم نفسه كل ثانيه علي عمله هذا برقم جوسيف ليغادر تلك الغرفه هو و محمد ويرد امير علي هاتفه
امير بجديه: الو جوزيف.

جوزيف بحده: الو امير انا اريد مقابلتك في الغد لامر هام جدا انني الان احدثك من المطار وسوف اصل غدا.

امير بجمود: حسناً  جوزيف في اي ميعاد تريد مقابلتي.

جوزيف: عند الساعه السادسه سوف نتقابك في ذلك المكان.

امير : حسنا اراك لاحقا.
ليغلق امير الهاتف مع ذلك الشخص الذي لطالما كرهه لانه السبب في كل ذلك.

ويذهب خارج تلك المنزل المشؤم ليذهب الي البحر ويشم ذلك الهواء النقي .
**********************
لماذا تفعل هكذا.... لماذا اخترت هذا الطريق..... لماذا ذهبت في طريق لا عوده منه..... انني بدات الوقوع في حبك ولكن هذا الشئ يمنعني عن ذلك الحب...... يمنعني ان افقدك يوما ما وانا لا اريد ذلك لااريد ان افقد شئ اخر من حياتي.... اريدها كما هي... لا اريدها ان تتحول الي جحيم وان تكون من جنه الي نار....
لتفيق مليكه من شرودها علي صوت ذلك الاهبل الذي دائما يزعج الجميع.

محمد بمرح: بس بس اعمو ممكن اقولك علي حاجه.

ضحكت مليكه من طريقته تلك لتردف: قول يا منيل.

محمد بمزاح: ايه ده انت بتضحك زينا كده يا عم برعي.

مليكه بضحك: حد يشوف قدامه قرد وميضحكش ثم اكملت بحزن: مين السبب اني اكشر و اعيط مش انت و صاحبك.

ليجيب محمد باسف: انا اسف بجد بس احنا لازم نعمل كده وهتعرفي كل حاجه ف الوقت المناسب.

لتردف مليكه بيأس: مش عاوزه اعرف حاجه كل اللي عاوزاه ارجع البيت تاني.

محمد ببتسامه اعتطها امل: متقلقيش قريب اوي بإذن الله هرجعك ليكمل مازحا: تعالي هنا بقا انتي ليه مش عاوزه تاكلي دي كيكه كلها شوكلاته مش انتم بتحبو الشوكلاته و الحجات الملزقه دي برضو.

لتضحك مليكه من ذلك الشخص: احنا مين يا اخينا انت.

محمد بحزن مصتنع: لأ لأ لأ لأ ... مسمحلكيش لو سمحتي انا ليا اسم ثم حول ملامحه الي سعاده مردفا: خدمتشك ابتسام.

لتضحك مليكه من ذلك الاحمق: يخربيتك يا اخي هتموتني من الضحك.

ليردف محمد: بعض الشر عليك يا برعي انا ياصحبي اسمي محمد تقدري تعتبريني اخوكي كده وملكيش دعوه باني خاطفك دي ناكره ودي ناكره.

لتقول مليكه بجديه: ممكن اسالك سؤال.

محمد بانتباه: اتفضلي.

مليكه: انت ازاي تافه اوي كده و فنفس الوقت راجل عصابه ومن اهم رجالها.

محمد : براحه ياما انتي محسساني اني امنا الغوله بصي يا ستي انا هقولك حاجه متحكميش علي حد من موقف واحد استني منه موقف كمان واحكمي ساعتها.

رهينتي خطفت قلبي [الجزء الاول] قيد التعديلحيث تعيش القصص. اكتشف الآن