الفصل الخامس عشر

2.9K 141 9
                                    


رهينتي خطفت قلبي

الفصل الخامس عشر

ارتدي ثيابه وتوجه خارج غرفته ليجد محمد في وجهه ليردف محمد بهزار: ايوه بقا كل ساعه والتانيه شامتلي هدومك وخارج حته شكل ماتاخودني معاك انا حاسس اني خللت.

امير بضحك: حاسس مش متأكد ثم يكمل بجديه: هروح عند فرح اطمن عليها هي وي خالتو لاني بقالي كتير ماشوفتهاش.

محمد بحنان اخ: ربنا معاك وترجع بالسلامه سلملي علي فرح وعلي خالتو علي ما اشوفهم ومتتأخرش وهات معاك وهات معاك فشار وحجات حلوه عشان نتفرج علي الفيلم بليل.

امير بضحك: هههههه يابني انت بتقول اي انا حاسس اني بكلم فرح اختي خلي بالك قعده البيت هتبوظك.

محمد بغضب بعض الشئ: يلا ياد انت من هنا ومتنساش الحجات عشان في فيلم رعب بليل جامد.

امير: محمد انت ازاي كده شويه كرتون وشويه رومانسي وشويه رعب والخ.

محمد بثقه: نحن نختلف عن الاخرون يلا بقا هوينا.

امير: حاضر ياعم.
وذهب الي اخته

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

وصل الي وجهته وهو في قمه غضبه ليدلف الي تلك البرج ويستقل المصعد ضغط علي احدى الازرار وصعد الي الطابق المحدد فوجد تلك الشقه الذي يبحث عنها ركل الباب ليقع ارضا اثر ضربه تلك الوحش الثائر ليفزع ذلك الوقح عند رؤيته ويهب واقفا من مكانه ليردف بخوف: اسستاذ ه..هيثم حضرتك بتعمل ااايه هنا.

هيثم بغضب وعيون جحيميه وهو يمسكه من ياقه قميصه: محسن فين يا بدر.

بدر بخوف اكتر عندما رأي عيناه: واللهي معرفش اخر مره شوفته كان رايح اجتماع مهم وقالي لو انت جيت اديك الورقه دي ثم مد يده بورقه اخرجها من جيبه فتناولها منه هيثم وقرأ محتواها( ادي اخره اللي يقف قدامي دي حاجه بسيطه من اللي اقدر اعملو فيك بس لو فكرت تعمل اي حاجه تاني هتكون اختك الضحيه بلاش تلعب مع اسيادك لان ولا انت ولا رئيسك هيقدرو يتحدوني في شغلي وبعد كده متبقاش حمار وتروح بيت حد عشان صفقه)

ضم الروقه بغضب وهو يشدد من امساك بدر ليقول: فين محسن اصل اللعبه دي مش هتمشي معايا ثم يكمل بصراخ: انننننننطقققق.

بدر بتوسل: واللهي معرفش عنو اي حاجه من ساعه ما مشي.. سيبني انا واللهي معرفش ايه اللي حصل ولا هو كان عاوز يعمل ايه بس اوعدك اول ما اعرف عنه حاجه هبلغك بس بلاش تعملي حاجه.

تركه هيثم ثم توجه مره اخري الي المشفي الخاصه والتابعه لمحمد وامير فهم شركاء في كل شئ حتي الفيلا الخاصه بهم ذهب ليطمئين علي حاجه تلك المسكينه والف سؤال يدور بباله من هي؟ وماذا اتي بها الي بها الي تلك المكان؟ والاهم كيف له ان يفعل ذلك حتي وإن كان غير واعي؟ ليتجه اليه الطبيب ويردف: انا لازم ابلغ البوليس يا هيثم بيه لانها زي ما انت شوفت ولازم حقها يرجع.

رهينتي خطفت قلبي [الجزء الاول] قيد التعديلحيث تعيش القصص. اكتشف الآن