رهينتي خطفت قلبي❤ذهب كل من هيدي ورامي الي هيثم ليجدوه جالس حزين فتقول له هيدي: انت جايبنا هنا عشان تقعد ساكت كده وشايل طاجن ستك في اي يابني.
هيثم بحزن: بدر اتقتل.
رامي بإنتباه: لحظه واحده مش بدر ده هو اللي كان هيساعدك واللي شغال مع محسن.
هيثم: ايوه بس الاول روحي يا هيدي اندهي وعد خليها تطلع عشان لازم هي كمان تعرف اللي حصل.
هيدي: حاضر.
قامت هيدي من مكانها وطرقت الباب عند وعد لتقول وهي تطرق الباب: وعد ممكن تفتحيلي انا هيدي.
فتحت وعد لها الباب ودخلت الغرفه مجددا لتدخل خلفها هيدي وتخلس علي السرير وتقول: اخرجي عشان فيه حاجه مهمه هيثم عاوز يعرفهالنا.
وعد ببرود: طيب هو هيعارفهالكم انتو اخواتوا يعرفني انا ليه.
هيدي بذهول: انتي مراته.
وعد بدموع وغضب وصوت عالي: لا مش مراته دا جواز صوري ورق بس شهر ولا اتنين وهيطلقني ولا انتي نسيتي انه عمل كده واتجوزني عشان اللي عملو.
هيدي بصدمه احتضنتها وقالت لها: اهدي ليه كل ده اهدي يا حبيبتي بس الموضوع يخص اللي حصل عشان كده هو عاوزك.
وعد ببكاء: ومين السبب في اللي حصل دا مش هو.. هو اللي دمرلي حياتي كلها وزلني.. انا بكرهه ونفسي اموته بكرهه.
هيدي بحزن: معلش هو ملوش زمب زيه زيك.. قومي يلا امسحي دموعك عشان نخرج.
قامت وعد وخرجت مع هيدي لتجلس امامهم بجمود استغربته هيدي ولاكنها تفهمت الامر ليبدا هيثم ويقص عليهم ما حدث ليكمل بعدما انتهي: بس كده وخرجت من الاقسم وجيت علي هنا.
رامي: وليه مرنتش عليا.
هيثم وهو ينظر له: انا كنت في ايه ولا ايه وبعدين كده كده كنت هخرج.
هيدي: طيب هنعمل اي.
هيثم بتفكير: انا هدني وراه المهم دلوقتي(نظر الي رامي) تخليك مع هيدي ومتسبهاش خالص لانهم هددوني بيها قبل كده.
رامي بإيماء: انا فعلا مش بسيب هيدي غير وقت بسيط جدا بس تمام مش هسيبها نهائي.
هيدي: الوقت اتأخر وماما قالت متبيتوش وكمان لو طولنا هنا نفيسه ودريه هيلعبو في دماغها.
هيثم: طيب روحو انتو.
قامت وعد من مكانها ودخلت الي غرفتها لتقول هيدي بحزن: لازم نقول لماما يا هيثم مش هينفع ندننا كده وهي متعرفش افرض جاتلك يوم وانت مكنتش هنا ووعد فتحت هتقول اي.
هيثم وهو يحرك رأسه: هقولها بس لما خالتك تمشي عشان الموضوع مش ناقص.
هيدي: هتيجي الشركه بكره.
أنت تقرأ
رهينتي خطفت قلبي [الجزء الاول] قيد التعديل
Mystery / Thrillerخطفها فجعلته هي اسيرا لحبها فأصبح هو المخطوف وليس الخاطف احبته هي الاخري ولاكنه فعل شئ جعلها قاسيه تتعامل مع الكل بعنف هل ستعود الي سابق عصرها ام ستظل هي الملكه القاسيه. تابعوني في روايه رهينتي خطفت قلبي. بقلم/لوكا احمد❤