في مصر.يلعبون سويا المصارعه الحره ويضربون بعض بقوه لتضربه هي في معدته وتوقعه ارضا وتقفز احتفالا بفوزها لتصعد اعلي سريرها وتقلد حركه ثعبان المصارعه الحره راندي اورتن ولاكن دخل هيثم ليحملها ويعيش معهم لحظه الجنون تلك اخذو يضربون بعض ثلاثتهم دخلت لهم زينب(امهم) لتقول بنفاذ صبر: صبرني يارب علي العيال دي وانت يا شحط ياكبير يالي بنقول عليك عاقل قاعد تلعب معاهم منكم لله هتشلوني.
هيدي وهي تنهج: حد يطلع الوليه دي بره الاوضه ويلا نلعب.التقتط الام شبشبها لتحدفه في وجه هيدي وتقول: وليه انا وليه انا امك يا جزمه انتي وبعدين اعملو حسابكم ان خالتك وعيالها جايين بكره.
هيدي ورامي في صوت واحد: نفيسه ودريه.
الام: نفيسه ودريه في عينك منك ليه اسمهم ماهي وشاهي وعاملوهم كويس بلاش المعامله الجاز دي.
رامي بتذمر: يعني بذمتك واحد زى طول بعرض كده يقولهم ماهي وشاهي دي اسامي شاي فاسد اصلا.
الام: خليها عليك وجهت نظرها الي هيثم لتقول: وان..
قاطعها هيثم سريعا: انا هروح بيتي ياعم مليش دعوه بالناس دي.
هيدي: خدني معاك وحيات امك انا زي اختك برضو انت عارف اني مش بطيقهم.
الام بحزن: يعني اختي جيالي اقولها متجيش او متجبيش عيالك معاكي عشان عيالي مش بيحبوهم ومش قادرين ينسو اللي عملوه.
هيثم بغضب: مش حكايه مش قادرين ننسا انا خلاص نسيتها نهائي وياريت انتو كمان تنسو اللي عملوه انا المأذي الوحيد ونسيت انسو انتو كمان خلاص شرين كانت ماضي في حياتي وهم نهو الماضي دا فعادي مش فارقه.
وتركهم وخرج ولاكن هو غير قادر علي نسيانها ولن يسامحهم ابدا إن شرين حبيبته الوحيده وكل يوم يتذكرها ولاكنه الان رجل متزوج فلا يجب ان يفكر بها ولاكن هل سيظل يحب شرين ام للقدره تدبيره اخري.
هيدي بغضب: ارتحتي كده خلي نفيسه ودريه ينفعوكي انا هروح اقعد مع اخويا نظرت الي رامي: هتروح معايا ولا لاء.
رامي: لا.
هيدي: طيب هات عربيتك عشان عربيتي لسه بتتصلح مش عارفه انا بيصلحو فيها اي كل دا وانا مش هركب تاكسي تاني.
خرجت امهم من الغرفه وهي حزينه ليقول رامي لهيدي بجديه: هيدي مينفعش تروحي عند هيثم وتسيبي امك هنا لوحدها انا معاكي ان عيال خالتك ميطاقوش بس هنقعد هنا عشان ماما انتي عارفه انهم حربيات وممكن يسمو بدنها بكلمتين فعشان خاطر ماما متزعلش بس مش اكتر.
هيدي: يعني دا رأيك... طيب هنقعد بس لو قالولي كلمه معجبتنيش هزعلهم.
رامي: من شعرهم يما ربنا يستر بقا ويبطلو شقط ليا ولاخوكي.
أنت تقرأ
رهينتي خطفت قلبي [الجزء الاول] قيد التعديل
Mystery / Thrillerخطفها فجعلته هي اسيرا لحبها فأصبح هو المخطوف وليس الخاطف احبته هي الاخري ولاكنه فعل شئ جعلها قاسيه تتعامل مع الكل بعنف هل ستعود الي سابق عصرها ام ستظل هي الملكه القاسيه. تابعوني في روايه رهينتي خطفت قلبي. بقلم/لوكا احمد❤