الفصل السابع والعشرين

2.1K 140 93
                                    


رهينتي خطفت قلبي الجزء الاول ❤

حكي لها وليد ما سوف يحدث وابتسمت هي علي ذلك التفكير لتسمع طرقات علي الباب فتغلق معه وتذهب حتي تفتح ووجدته امير ومعه بعض الاكياس ملئه بالاشياء التي سوف تستخدمها في المنزل.

دخل وهو مبتسم ووضع الاشياء وقال: طمنيني عليكي يا امي محتاجه دوا اي حاجه او المكان هنا مش عاجبك.

هاجر ببتسامه مزيفه: لا يابني كلو تمام المهم انت عامل اي وخطوبتك امتا.

امير ببتسامه: بكره بإذن الله كنت اصلا رايح هناك فقولت اعدي اطمن عليكي.

هاجر: تسلم يابني وربنا يتمملك علي خير.

آمن امير علي كلامها وذهب الي ملكه قلبه.

**************************

ذهب محمد الي الشركه واستقبله الجميع ببتسامه ذهب اولا الي مكتب هيدي ليطرق الباب وتسمح لهو هيدي بالدخول ليدخل ببتسامته المعتاده كانت هيدي مشغوله ببعض الاوراق لتقول دون النظر له: حط القهوه هنا ياعمو واتفضل انت.

محمد ببتسامه: طيب مينفعش مديرك.

رفعت هيدي نظرها له وابتسمت وقامت تحيه له لتقول: اتفضل يا متسر محمد.

محمد وهو يجلس: اديني اتفضلت طمنيني بقي.

هيدي ببتسامه: متقلقش حضرتك كلو تمام.

محمد: طيب انا مش هاممني كل المشاريع في داهيه الكل المهم عندي المشروع اللي قولتلك عليه.

هيدي ببتسامه حزينه: معلش اعذرني.

محمد بغضب: نعم ياختي.

ضحكت هيدي وقالت: متقلقش يابرنس هيدي مش بتخون ثقه حد فيها المشروع جاهز بقالو يومين.

محمد ببتسامه: خضتيني ياشيخه طيب فهميني بقي اللي حصل في الاجتماع ورسيتو علي ايه.

هيدي بثقه: انبهروا مني(قامت وهي تقلد ما حدث في ذلك اليوم) انا قومت وقفت في وسطهم كده وقعدت اشرحلهم وقولتلهم هنعمل هنا كذا وعلي البحر كذا يعني مش عاوزه اقولك انهرو انبهار منبهروش حد في تاريخ المنبهرين قبل كده.

محمد بضحك: ههههه انبهوو ومنبهوين هههه طب نقي جمله مفيهاش ره يا شيخه.

هيدي بتزمر: تصدق اني هحاول اعدل الحرف ده عشان متتريقش عليا.

محمد سريعا: اوعي هموتك هو كده جميل جدا.

هيدي بتكشيره: اومال ليه بتقول كده.

محمد ببتسامه: بحب اضايقك.

هيدي بضحك: ايوه ايوه فاكر اول مره شوفنا بعض فيها.

محمد بضحك: متفكرنيش دا كان يوم حلو خالص بس انتي جيتي وعكننتي عليا.

نظرت لهو هيدي وقالت: مين فينا اللي عكنن علي مين دا انت قعدت تزعق وانت اللي غلطان.

رهينتي خطفت قلبي [الجزء الاول] قيد التعديلحيث تعيش القصص. اكتشف الآن