الفصل الثامن والعشرون

2.3K 127 162
                                    


رهينتي خطفت قلبي الجزء الأول ❤

الفصل الثامن والعشرون

كانت فرح الشاويش تمشي بصعوبه في ذلك الفستان لتصتدم بشخص ما وكانت الصدمه بالنسبه لها فكان ذلك الشخص هو اسر دكتورها في الجامعه لتقول بأسف: اسفه جدا يا دكتور.

اسر بذهول: انتي ازاي كده.

فرح بعدم فهم: كده اللي هو ازاي يعني.

اسر بتوضيح: يعني بقيتي واحده تانيه خالص بقيتي اجمل واحده هنا.

فرح بخجل: دا من زوق حضرتك بس.

صدحت صوت اغنيه رومانسيه ونادي الدي جي لكل ثنائي مرتبط حتي يتقدمو بالرقص ليقول اسر لفرح: تحبي ترقصي معايا.

فرح بخجل ومرح: اومال فين نفيهان ولا بتشينجان خطيبتك دي.

اسر بضحك: اسمها نفيهان وبعدين يا ستي دا كان جواز مصلحه ومقدرتش اكمل معها ..هي ولا شبهي ولا انا شبها ف سبتها من تاني اسبوع اتخطبنا فيه.

فرح بفرحه: يعني خلاص كده مفيش نفيهان.

اسر بفرحه لفرحتها تلك: خلاص ياستي.. ترقصي معايا بقي.

حركت فرح رأسها بخجل وتقدمت معه للرقص.

تقدم محمد الي خالته سعاد وقبل يدها واخذ فرح عزام للرقص.

وايضا مؤمن وجميله تقدمو سويا حتي يرقصون.

وكذلك هيدي ورامي الذين ذهبوا سويا وهم يمرحون.

اما هيثم فقام من مكانه ومسك يد وعد الذي نظرت له بقرف وقالت: سيبني.

هيثم ببرود: هنرقص مش المفروض اننا متجوزين قدام الناس دي كلها يبقي تقومي معايا من غير ما تتكلمي.

نظرت لهم زينب وقالت لوعد: وعد قومي المفروض انكم متجوزين يبقي تيجي علي نفسك معلش.

قامت معه وعد وتقدموا للرقص بجوار مليكه وامير والباقي لينظر لها هيثم ويضع يده حول خصرها ويضمها له فتقول هي بخجل: ابعد يابا انت شويه مش حنه خالتك هي.

هيثم ببرود وهو يكتم ضحكاته: احنا بنرقص علي فكره عاوزاني امسكك ازاي وبعدين اخرسي مسمعلكيش صوت.

وعد بخبث: ماشي.

لتضغط علي قدمه بحزاءها ذات الكعب العالي فيتألم هو ولاكنه لم يظهر ذلك وضمها له اكثر عقابا لها.

اما محمد فكان يرقص مع فرح بكل مرح وضحك ليقترب من رامي وهيدي ويستغل انخفاض الضوء ويسحب هيدي من رامي ويعطيه فرح فيقول رامي بتذمر: ايه دا بقي ينفع انا ارقص مع اختك.

محمد بضحك: ما انت معاها اهو ارقص وانت ساكت.

رامي وهو ينظر لتلك الجميله الذي يرقص معها: ماشي يا بوص.

رهينتي خطفت قلبي [الجزء الاول] قيد التعديلحيث تعيش القصص. اكتشف الآن