"Tak apa, mak long, pak long. Terima kasih atas budi yang tak mampu kami balas. In shaa Allah..Mel akan jaga Am dan Am akan jaga Mel."
"Betul ke Mel? Pak long dan mak long tak susah pun..." "Tak apa. Kami amat berterima kasih dengan bantuan pak long dan mak long selama ni. Terima kasih. Kami akan selalu jenguk dan ziarah pak long, mak long dan keluarga."
Ibu dan ayah saudara Mellisa pulang ke kampung mereka iaitu tempat mereka tinggal setelah hampir dua bulan tinggal di sini untuk menjaga Mellisa.
"I can't thank them enough for what they have done for us. I'm beyond thankful.." "Betul, kak. Diorang dah buat segalanya demi kita for the past 2 months."
Amzan memandu keretanya pulang. Dia melihat Mellisa. "Akak..." "Hmm?" "We need to talk about papa's company. Tak ada siapa untuk uruskan segala urusan syarikat itu. Masalahnya... Am masih belajar and I can't.." "I know. Akak faham. For now.. tak ada orang lain untuk gantikan kita berdua?" "Maybe?"
Mellisa dan Amzan pulang ke rumah mereka yang lain kerana rumah mereka yang asal sudah terbakar dan memerlukan masa untuk dibaiki. Amzan terus melihat Mellisa.
"Kak... kita tinggal di sini sementara rumah tu dibaiki ya?" "Hmm..." Mellisa berjalan ke dalam rumah itu. Mereka pernah tinggal di sini dulu sebelum membeli rumah baru. Rumah menyimpan pelbagai memori indah bersama mama dan papa mereka. Allahu. Ia melukakan hatinya!
Mellisa berjalan ke bilik mama dan papanya. Allah. Air matanya mengalir laju. Amzan melihat kakaknya lalu menarik nafas panjang. Dia juga belum benar benar mampu terima kehilangan ini. Dia perlu kuat demi kakaknya. Dia perlu menahan air matanya dan menjadi kuat walaupun dia tidak mampu.
Amzan memegang bahu kakaknya. "Kak... I'm here for you. Kita dinner dulu ya? Akak belum makan apa apa lagi sejak tadi." "Tak nak. Akak tak ada mood."
"Aik. Mana boleh macam tu? You still have to eat, kak. Whatever happens, you still have me. You have to eat because I need you. Akak dah janji untuk jaga Am kan? Takkanlah akak tak nak makan? Kalau tak makan, akak tak sihat. Kalau tak sihat, akak tak boleh jaga Am. Akak sayang Am ke tak?"
"Ofcourse akak sayang Am! I'll eat." "Good girl. Come now.." "Hmm..." Amzan membawa Mellisa menuruni tangga.
"Telefon akak mana?" "Ada dalam bilik akak. Am dah susun semuanya. Am dah bagitahu sahabat akak, Kak Lina tentang keadaan akak."
"Setiap hari dia datang jumpa akak cuma dua hari lepas dia terpaksa balik kampung sebab nenek dia sakit so dia tak dapat datang harini.." "Serious? Lina tahu?" "Yup! Nenek dia sakit.." "Nenek sakit?! I need to go!" "No! You cant go now."
"Akak belum sihat. Tak boleh pergi mana mana pun. Now, you have to take some rest. Faham?" "Hmm.."
Mellisa melihat telefon bimbitnya.
Lina baby 😍: Babe!!! You're awake?! Kau dah bangun?! I miss you sooooooooo much!!!! Balas chat aku kalau kau dah bangun!!! Please come back to me!!!
Mel baby 😘: Lina? Oh my goddddd!!! I miss you more!!!!! Nenek kau okay????
Lina baby 😍: God!! You're awake?!!! I want to meet you!!!!!!! I'm cominggg to you tomorrow!!! I promiseeee!!!
Mel baby 😘: Esok?! Nenek dah okay?! Kalau tak okay, kau duduk dengan nenek dulu.
Lina baby 😍: Nenek dah okayyyyy. Nenek kirim salam dengan kau. By the wayy aku tak sabar nak jumpa kau!!! I miss you!!! I swear! Kenapalah aku tak ada dengan kau harini!!!
Mel baby 😘: It's okay babyyy. Esok kita jumpa. I miss you moreee! I want to explore everything that I missed for 2 months!
Lina baby 😍: Yes babyyyyy! Be strong baby! I love you soo much!Mellisa melihat ke luar jendela. Air matanya terus mengalir perlahan. Entah mengapa kata kata mama dan papanya berlegar legar dalam ingatannya. Dia terasa bagai... keseorangan walaupun Amzan ada bersamanya sentiasa.
DIA 🌸
YOU ARE READING
Dia: The revenge 🌸
FantasyFirst book of Dia series 🌸 Dia selamat dari maut. Entah kenapa dia terasa seperti maut sentiasa mengejarnya. Namun Allah masih takdir-kan dia hidup. Demi sesuatu. Dia terjatuh cinta pada lelaki yang bakal menghancurkan empayar yang dibina oleh aya...