Part 24 | Dia 🌸

16 1 0
                                    

Mellisa berjalan ke MELLISA HOLDING. Adren sibuk menyiapkan sesuatu untuk projek baharu dia. "What are you doing, mr hubby? Are you busy?" Adren tersenyum. "A bit busy, sayang. What are you doing here?" "Nothing. Bosan sangat duduk rumah tu."

Memandangkan Mellisa sudah tamat belajar, dia hanya duduk di rumah sementara majlis graduasi dia berlangsung pada hujung bulan ini.

Dia telah menghabiskan banyak masa bersama Lina sebelum Lina bertolak ke Amsterdam untuk bertemu dengan bakal suaminya. Dia tidak akan pulang ke Malaysia sehingga berkahwin dengan teman lelakinya di sana.

Mellisa melihat Adren dengan senyuman. Lelaki itu kelihatan amat segak di hadapan matanya. Allahu! Dia sendiri jatuh cinta pada suaminya berkali kali sejak berkahwin dengan lelaki ini. Betapa dia tidak mahu masa berlalu. "How handsome you are, dear husband." "Hmm? Thank you, wifey. You're looking like an angel, wifey. Love you." "Love you more!"

Amzan memandang Adriana. "Just three months to finish everything and for our wedding, Riana. I really cant wait." Adriana tersenyum manis. "Can't wait too. But... will you love me the same after our marriage?"

Amzan melihat Adriana. "I won't say anything, love. I'll show you how much I love you. Dah tak ada cinta selain dari awak dalam hidup saya."

"You're the most wonderful love... I've ever had. Selain dari kak Mel, you're my love." "Kak Mel is always the first okay? Her love compared to mine is soooo big. She's such a pure soul." "Yes! She is. And I love her soo much."

"She's my mum, my friend, my partner in crime, my everything." "She's mine too, okay?" Amzan terus tersenyum. "Bila agaknya kita akan dapat anak buah comel comel macam akak dan abang?" "In shaa allah tak lama lagi!"

Mellisa memandang Adren. "Sayang tak nak balik? Tak penat ke tunggu dekat sini?" "S.." Mellisa terus berlari ke bilik air. Adren terkelu. Dia ada mesyuarat namun apa yang akan dia lakukan?

Adren berlari mengekori langkah Mellisa ke bilik air lalu melihat Mellisa. "Are you okay, sayang?" "I am okay. Hubby ada mesyuarat penting untuk kontrak baru kan? Just go, husband."

"Tak nak. I want you to be okay, sayang." "I'm okay, husband. Sayang akan balik. Hubby pergilah ek? Pleaseee." Adren menarik nafas panjang.

Mellisa memeluk Adren. "I'm okay. Just go. Love you so much, husband." "Love you more, sayang. Take care okay?" Mellisa terus pulang ke rumah dengan memandu keretanya dalam keadaan yang amat teruk. Dia tidak mampu bernafas. Dia terasa mual sepanjang perjalanan. Dia terus berlari ke biliknya.

"Akak? Are you okay? Kak?!" Amzan dan Adriana berlari mengekori Mellisa. Mellisa memuntahkan isi perutnya. "Akak?" Adriana menggosok belakang badan Mellisa. Amzan pula berlari untuk mengambil air sejuk.

Ibu mertuanya Mellisa memandang Mellisa. "Mel okay tak? Mel tak makan ke?" "Mel dah makan di office tadi dengan Ad." "Eh? Dah makan? Agaknya tak sesuai makanan tu untuk Mel?" "Mel selalu je makan dekat kafe tu." Ibu mertuanya tersenyum.

"Mungkin ada hal lain agaknya?" Mellisa melihat ibu mertuanya. "Maksud ibu?" "Akak pregnant ke ibu?!" "I think so?" Amzan dan Adriana melompat riang.

"I told you, love! Memang akak pregnant! That's why selera akak lain macam sejak kebelakangan ni. Akak nak makan makanan pelik pelik. Tak pernah pernah akak minta asam pedas, tiba tiba akak nak makan asam pedas. That means, akak mengidam! Yeay!"

Mellisa menunggu Adren pulang. Dia telah siapkan 'surprise' untuk Adren. Dia juga tidak sabar untuk tahu sama ada Adren berjaya dapatkan kontrak baru itu atau tidak. Dia menyiapkan pakaian bayi dalam sebuah kotak. Berserta dengan pregnancy test yang menunjukkan dua garisan dan surat darinya untuk suaminya yang paling dia cintai.

Adren membuka pintu rumahnya. Dia terkelu tatkala melihat belon belon yang disangkut pada dinding. "Celebration apa ni? Abang tak tahu apa apa pun. Abang tak dijemput ke?" "Mana boleh abang tak dijemput? You're the master mind here." "Eh? Abang tak tahu apa apa pun... majlis apa ni? Birthday siapa harini?" Mellisa memandang Adren.

DIA 🌸

Dia: The revenge 🌸Where stories live. Discover now