Part 11 | Dia 🌸

17 0 0
                                    

Adren menundukkan wajahnya. "If I have to choose in life, I would choose to take revenge on the death of my dad." Mellisa memandang Adren. "Why? What happened to him?"

"He was murdered. Brutally." "What? Who did that to him?" "Kalau I tahu... dah lama I balas dendam, Mel." Mellisa mengangguk. "And I never knew who did that to my parents..."

Adren memandu kereta ke syarikat semula. "You know what?" "Hmm?" "I think... we could be best friends." Adren tersenyum. "Sure.... I would love to be your friend, iron lady." "Iron lady? Why?" "You are... an inspiration to me. How strong you're facing every single thing in your life. You're an example for me. I would be proud to be your friend."

Mellisa tersenyum. "It was a memorable day for me. Knowing you is one of the best thing I did in my life after sooo long. Thank you for today. You're so kind. Trust me, you're the kind of pure human that I'll love to spend my time with. Byep... until I see you again soon." Mellisa terus berjalan masuk. Adren terkelu.

Adakah dia akan membalas dendam terhadap insan tabah seperti Mellisa selepas melihat kesengsaraan yang wanita itu lalui demi keluarganya? Demi adik lelakinya yang masih belajar. Dia lakukan segalanya demi adiknya itu.

Mellisa terkelu tatkala melihat Amzan di dalam bilik dia. "Hey! Bila Am sampai? Kenapa tak call akak?!" "Akak pergi mana tadi? Am call akak berpuluh kali tapi akak tak jawab. Mana phone akak?"

"Oh yes! My phone... habis battery." "Hmm itulah akak ni. Bukan nak charge phone sebelum keluar. At least, bring your power bank with you." "Akak lupa nak ambil power bank dari rumah."

"Akak meeting tadi. Akak pergi dengan my new staff and a best friend of mine." "Eh? New staff tapi best friend?" "Yup! Adren." "What?! Abang Adren? He's working here?"

"Yup! Abang Adriana." "Seriously?! I want to meet him." "Why? Nak bagitahu dia bahawa Am suka adik dia?" "No! I just want to meet that gentleman and thank him." "For what?" "For taking care of my future wife all these days." "Hello?! Suka main main.."

"Am tak main mainlah. Hari hari Riana ceritakan tentang pengorbanan abang dia untuk besarkan dia sebab ayah dia meninggal sepuluh tahun lepas. Even abang dia masih muda pada masa tu, he worked so hard to make it easy for her. Trust me, he's the best brother in the world. Mana tempat kerja dia?"

"Tu... depan bilik akak." "Serious? I can't wait to see him." Amzan terus berlalu pergi. Mellisa melihat ke luar jendela. Kata kata Amzan terngiang ngiang di benak fikirannya.

Betapa Adren bersusah untuk dia membesarkan adiknya tanpa bantuan sesiapa. Di hadapan Adren, pengorbanan dia bukanlah besar. Namun Adren tidak pernah menceritakan tentang kesusahannya kepada Mellisa. Adren ikhlas melakukan segalanya walaupun... it costs his life and dreams.

Mellisa melihat Amzan dan Adren berbual dari jauh. Dia melihat mereka seperti sudah lama kenal. Satu senyuman terbit di hujung bibirnya. Jikalau Adren jodohnya... dialah wanita yang paling bahagia dalam dunia ini.

Mellisa berjalan ke arah Amzan. "Your phone is ringing in my room. You left it there." "Oh yes! Lupa pula. I need to leave. I have another class soon. Byep abang. We'll meet again soon."

"Sure, Am. Nanti datanglah rumah. Adriana selalu cerita tentang Am pada abang." "Oh ya? Sure Ill come with akak. Am pergi dulu." Amzan terus berlalu pergi.

Mellisa memandang Adren. Dia tersenyum kecil lalu terus meninggalkan tempat itu. Dia melakukan kerja hingga tidak sedar bahawa jam sudah menunjukkan pukul 8 malam!

Adren mengetuk pintu biliknya. "Come in." Adren masuk lalu memandang Mellisa. "Kenapa madam tak balik lagi?" "Dah habis waktu kerja so... you can call me Mellisa or... Mel?" Adren tersenyum.

"Kenapa tak balik lagi, Mel?" "Im... confused. What should I do now?" "Let me help you." Adren terus membantu Mellisa menyelesaikan masalahnya. "Its all done. Tu je..." "Iye? Tu je?" "Yup. Don't worry about it anymore. Settle."

"Hmm.. thank you! Now I can go home and sleep." "Goodnight, drive carefully and let me know if you arrived." Mellisa tersenyum. "Such a caring bestie you are. Ill let you know. Byep. Kirim salam dengan Riana. Tell her that... I'll come to meet her soon." "What should I say?"

DIA 🌸

Dia: The revenge 🌸Where stories live. Discover now