Part 7 | Dia 🌸

16 1 0
                                    

"You're still lucky sebab you masih ada doa seorang ibu. As for me... just a brother. Hanya doa dia sahaja yang berbaki untuk I. Be grateful." "I am grateful for what I have. By the way, your smile is beautiful even without dimples, madam." Mellisa tersenyum. "Okay then... I need to leave. Byep."

"Madam.." Mellisa menoleh. "Yes?" "What's your full name?" "Mellisa Irdina." "Oh... Nice name, madam." "Thank you." Mellisa tersenyum sebelum berlalu pergi ke biliknya. Dia mencapai barangannya lalu dia berjalan ke arah lift.

Dia melihat Adren yang sedang menunggu lift. Dia menunggu di sisi Adren. "Madam balik dengan apa harini?" "Kereta I." "Oh.. adik madam tak datang?"

"Dia kata nak jumpa kawan dia. Actually I'm quite excited to know about his new girlfriend. You know why? Sebab dia tak pernah ada girlfriend in his life. This is his first time having a girl friend. Youu know what I mean?"

"Apa nama adik madam?" "Amzan. I call him Am." "Oh..." Yes! Dia kenal sangat dengan Amzan. Entah kenapa dia tidak rasa bagai mahu beritahu Mellisa bahawa dia kenal Amzan. Mungkin tidak penting?

Mellisa memandu keretanya pulang. Dia memasak untuk dia dan adiknya. Dia suka memasak sejak ibu dan ayahnya masih hidup lagi. Ia memang bidang yang amat dia minati.

Sejurus pulang ke rumah, Amzan berlari ke dapur. "Wow! I know you would cook this for me, kak! Love you soooo much!"

Amzan berkata sambil melihat masakan kakaknya. Mellisa tersenyum. "Love youu more! Makan ek? Akak nak naik kejap. Rasa penat sangat."

"Sorry kak. Am balik lambat sangat pula. Tak plan pun nak balik lambat sikit." "It's okay. Eat and sleep okay? Jangan tidur lambat sangat." "Akak dah makan?" Mellisa mengangguk. Dia tidak sangka bahawa Amzan akan pulang lewat. Jam menunjukkan pukul 10 malam.

Mellisa terjaga lebih awal pada pagi itu. Dia terus menuruni tangga lalu terdengar suara Amzan yang sedang berbual dengan seseorang.

"Iye? Awak ada abang? Saya tak tahu pula." Amzan tergelak. "Oh... Nama abang awak Adren. It's unique name." "I know right!" Amzan tersedar bahawa kakaknya sedang berdiri di belakangnya. "I'll call you back later. Bye Riana." "Bye Am!"

Amzan menoleh lalu memandang Mellisa. "Am buat apa tadi? Tak tidur? Semalam balik lewat. Harini dah bangun awal. Ada kuliah ke pagi ni?"

"Am berbual dengan Riana tadi. Awalnya akak bangun." Mellisa terus berjalan ke dapur tanpa menjawab persoalan yang ditujukan oleh Amzan. Amzan terkelu.

"Akak marahkan Am?" "Akak risaukan Am. Riana tu ada keluarga. Apa pula kata keluarga dia nanti bila terlalu rapat dengan dia? Am belum habis belajar pun lagi."

"Akak cuma tak nak hubungan ni ganggu fokus Am. Boleh Am janji pada akak bahawa Riana takkan menjadi gangguan kepada fokus Am? I want you to be successful engineer." "Boleh, kak. Am janji, tiada apa apa yang akan ganggu fokus Am."

"Akak jangan risau. Am takkan hampakan akak. Am janji." "That's my boy. By the way... nama abang dia apa? Macam pernah dengar." "Adren katanya."

"Ada pekerja baru nama Adren di office akak. Semalam baru akak terima dia bekerja di syarikat kita." "Betul ke? Kalau dia abang Riana, bagus juga." "Aip! Nope. I asked you to focus on your studies first kan? You just have to wait for a year."

"Hmm... baiklah akak. Buat masa ni, Am dan Riana berkawan je." "Baguslah. Let me meet her and talk to her first before you take any decision." "Sure, kak. Ill bring her home." "Bila? Pastikan akak ada di rumah sebelum bawa dia balik."

"Baik kak. Don't worry." "I am always worried about you. Siapa lagi yang akak ada dalam dunia ni? Am sorang je. Dah tak ada yang lain untuk akak. Pleasee don't do something stupid and ruin your life."

"I won't do anything like that, kak. Am sayang akak. I know that you're struggling for me. I love you." "And I love you soooo much, my baby busuk. Pergi mandi and solat. Okay?" "Okay kak. Muah." "Good boy."

DIA 🌸

Dia: The revenge 🌸Where stories live. Discover now