Part 5 | Dia 🌸

18 1 0
                                    

"Madam... esok ada orang akan datang untuk temu duga yang kita iklanlan." "Okay... so pukul berapa?" "Pukul 9 pagi. Dalam bilik mesyuarat." "Okay then. Thank you." "My pleasure, madam." Fina berjalan keluar dari biliknya.

Am 🙈: Assalamualaikum kak. Dah habis kerja? Am dah sampai.
Kak Mel 😍: Waalaikumsalam Am! Coming. Akak on the way. Kejap ek.
Am 🙈: Okay. I'm waiting. 😊

Mellisa mengemaskan barangannya sebelum dia berjalan laju ke arah lift. "Madam, esok juga madam ada mesyuarat dengan Mutiara Holdings. Madam nak tangguhkan or... okay je?" "Okay je. Dekat mana ek?" "Vista Hotel lobby." "Okay. Thank you." Mellisa terus berjalan ke arah kereta Amzan.

"How's your day, kak? Semua okay?" "Alhamdulillah semua okay. I'm happy that... I was ready to take this desicion." "How about your studies?" "It can wait... I guess so." Amzan menarik nafas panjang.

Mellisa memanaskan lauk yang dimasaknya pagi tadi. "Kita makan lauk ni ek?" "Boleh je kak. Kalau akak tak masak pun takpa. Kita boleh je beli atau makan di luar." "Nope. Ill always cook for you."

Amzan menyiapkan tugasannya sebelum dia melihat jam di dinding. Jam menunjukkan pukul 1 pagi. Dia melihat Mellisa yang masih di halaman rumah.

Dia terus berjalan ke halaman rumah. "Akak buat apa dekat luar ni? Dah lewat ni." "Entahlah. Akak rasa.. I need to do something." "Do something? Do what?"

"I'll do it. And I'll tell you. Okay?" "I'm okay with anything, kak. Asalkan akak sentiasa ada dengan Am dan akak bahagia. Are you happy with your desicion now?" Mellisa memandang Amzan. "Yea. I guess so."

Loceng Mellisa berbunyi tepat pada pukul 7 pagi. Dia terlena setelah menunaikan solat subuh tadi. Amzan pula awal awal lagi sudah pergi ke Universiti untuk menyelesaikan beberapa tugasan yang perlu dihantar.

Mellisa bersiap kemas. Dia memakai baju kemeja dan seluar. Dipadankan dengan tudung bawal hitam yang sesuai dengan baju kemeja putih miliknya. Dia memandu keretanya ke pejabatnya.

"Good morning madam." "Good morning." Dia terus berjalan ke dalam pejabatnya. "Welcome back Dear! I missed you soooooo much!"

Lina memberi kejutan kepada Mellisa. "Awww! I missed you more!" Mellisa terus memeluk sahabatnya erat. "Miss you! How can I imagine a life without you?!" "No way! Don't you dare to imagine that." Lina tergelak.

"Aku rindu kau. Sumpah!" "I know! I miss you more baby!" "So... how's life now? Kau okay? Aku dengar kata kau dah berhenti studies buat sementara."

"Ya. I made that desicion yesterday." "Seriuslah? Kau dah buat keputusan betul betul? Whatever your desicion is, aku sokong kau. I'll be your backbone. I promise." "Why do I need a boyfriend when I need you?! My bestie!"

Pintu biliknya diketuk. "Come in." "Interview is going to start soon." "Yup. I totally forgot it, sorry. I'll come." "Okay madam."

Sara berlalu pergi. Dia memandang Lina. "We'll talk after work okay? I'm going to attend this." "Semoga berjaya, sahabat. Aku pergi dulu. Esok kau cuti kan?" "Hmm... maybe?" "Baguslah. Esok kita jumpa okay? Byep!" Lina terus berlalu pergi.

Mellisa berjalan ke arah bilik mesyuarat kecil. Bilik mesyuarat utama itu besar maka mereka tidak akan menggunakan bilik itu untuk temu duga. Dia terus masuk ke dalam lalu mengambil tempatnya.

"Madam... he is Adren Faliq." Mellisa mengangguk. "It's okay, Sara. He can talk right? Let him talk. Ill hear from him. Thank you for your kind heart that wants to help." "Sorry, madam." "It's okay." Adren memandang Mellisa.

Mellisa memandang Adren. "So... can I hear it from you?" Adren menarik nafas panjang. "I'm Adren." "I am Mellisa. So what's your full name?" "Adren Faliq bin Farhan."

"Okay. Resume.." Adren menyerahkan 'resume' dia kepada Mellisa. Mellisa melihat Adren. "You kelulusan engneering?" "Yup." "They why do you choose to work here? Di sini, tak ada kerja untuk bidang you yang ditawarkan. Are you aware of it?"

"I know. I choose to work here because I need to learn and gain some working experience." "Okay then... you're appointed." "Huh? Seriously?"

"Yes I am. I have a meeting to attend, I akan suruh Sara, my PA kenalkan you dengan staf di tempat you. Stay calm and enjoy your work here. Welcome to our MELLISA HOLDINGS SDN BERHAD." Mellisa berkata sebelum berjalan keluar.

DIA 🌸

Dia: The revenge 🌸Where stories live. Discover now