Mellisa menggerakkan jari jemarinya sedikit tatkala Adren menggenggam jari jemarinya erat.
"Sayang?! You're here? With me? Sayang... look at me. Doktor! She's awake! Doctor!" Adren menjerit sebelum terus berlari keluar. Dia teruja! Isterinya akan bangun! Harapan dia tidak sia sia. Lebih sebulan dia tunggu untuk detik ini!
Adriana dan Amzan berlari ke dalam wad itu. "Akak dah bangun?" Mellisa mencelikkan matanya. Benda pertama yang dia lihat setelah membuka matanya adalah perutnya.
"My baby?" "He's safe in you, kak. Your babies is safe in there." "Allahu, Alhamdulillah." Air matanya mengalir laju. Matanya ligat mencari suaminya. Dia sentiasa dengar suara suaminya sepanjang dia ada dalam keadaan koma itu. "Hubby?"
Adren terus memeluk Mellisa. "Alhamdulillah! You are here for me, sayang... thank you!" Dia mencium dahi isterinya dan kedua dua pipi isterinya.
"How's our baby?" "Babies kita sihat. Tunggu masa nak keluar ke baby boy kita." "Serious? Babies kita dah nak keluar? You mean.. babies?!" "Yes, sayang. Babiess kita akan keluar tak lama lagi, in shaa Allah."
"Siapa..." "Shush... jangan tanya tentang perkara malam tu. Our hero settled everything for both of us." "Our hero? Am?!"
Mellisa memandang Amzan. "You did it?! How?" "I love you so much, kak. It hurts me to see you in this condition, again! Sebab orang yang sama. I was soooo angry." "Then?"
Amzan tersenyum. Dia menceritakan segalanya kepada mereka bertiga. "You're our hero! We love you soooo much, Am."
"Thank you, kak." "I love you, Am!" Adriana memeluk Amzan. Amzan tersenyum manis. "And... pada masa yang bahagia ini, Riana ada berita gembira untuk dikongsi."
"Memandangkan Am pun tak tahu lagi tentang berita ini, let me tell you. I'm..." "Pregnant?" Amzan meneka dengan teruja. Adriana mengangguk laju. "Alhamdulillah sayang!"
Amzan memeluk Adriana erat. Dia terasa sebak. Setelah segalanya yang dia dan isterinya ini lalui bersama, akhirnya isterinya memberi berita gembira kepadanya!
Adren memandang Mellisa. "Finally... you're looking at me." Mellisa tersenyum. Wajahnya kelihatan agak pucat. "I'm sorry..." "For what, sayang? Hubby yang patut minta maaf sebab hubby... tak teman sayang malam tu." "No, hubby. I'm sorry. Sayang tak nak ganggu hubby..."
Mellisa memegang tangan Adren. "I love you, hubby. Terima kasih kerana setia dengan sayang. Thank you for doing everything for me."
"Sayang dengar kata kata semangat hubby untuk sayang. I'm inspired, hubby. Sayang dengar alunan Al Quran hubby untuk sayang and Im touched. Sayang rindu nak baca Al Quran..." Adren tersenyum. Dia mencium dahi Mellisa.
"Nanti, kita baca Al Quran sama sama. Abang bawa Quran. Magrib kejap lagi kita baca." Mellisa terus mengangguk laju. Dia mengusap perutnya. Terasa gerakan babies dalam perutnya secara aktif.
"Babies kita ni kuat macam uminya. Mereka tabah. Mereka kuat walaupun ketika sayang dalam keadaan yang tidak mengizinkan dia berada dalam rahim sayang. Mereka tetap kuat. Mereka pertahankan sayang."
Adriana memandang Amzan. Haziq menghampiri mereka berdua. "Kau nak apa pula? Baru je semua masalah kitorang selesai. Kau nak tambah masalah pula?"
"Tak, Am. Aku tahu semua masalah korang. Aku datang untuk minta maaf dan aku nak serahkan barang papa kau." Haziq menyerahkan barang papa Amzan kepadanya.
"Papa tinggalkan semua ni?" "Yup. Papa aku suruh bagi pada kau. Nanti, kirim salam pada kakak kau. Dah lama aku tak jumpa dia."
"Last aku jumpa dia dua bulan lepas agaknya. And... aku doakan semoga dia lahirkan anak dengan selamat." "Amiin. Thank you, Haz." "Aku minta maaf and... thank you." Haziq berkata sebelum berundur dan berlalu pergi.
Adriana memandang Amzan. "I can't believe that we're going to be parents too! I'm excited! But first, kita akan dapat anak anak buah dulu! And I can't wait! Satu sayang punya, satu lagi awak punya." Amzan tersenyum. Baby boy and girl milik Adren dan Mellisa bakal lahir ke bumi tak lama lagi.
DIA 🌸
YOU ARE READING
Dia: The revenge 🌸
FantasyFirst book of Dia series 🌸 Dia selamat dari maut. Entah kenapa dia terasa seperti maut sentiasa mengejarnya. Namun Allah masih takdir-kan dia hidup. Demi sesuatu. Dia terjatuh cinta pada lelaki yang bakal menghancurkan empayar yang dibina oleh aya...