Adren membawa Mellisa pulang ke rumahnya. "Ini rumah I. Walaupun... tak besar, tapi Alhamdulillah kami bahagia dalam rumah ni."
Mellisa tersenyum manis. "I tak kisah rumah besar atau tak. Penting sekali... kasih sayang dan kebahagiaan. I want to be happy with you, ibu, Am, Adriana.." Adren terus tersenyum manis.
"Come in, madam..." "No madam, please." Adren tergelak. "Okay... come in, Mel." "That's better. But if you want anything better than that, call me anything sweet." Adren tersenyum. "Sureee." Mereka terus masuk ke dalam rumah Adren.
Mellisa terus memeluk Datin Munirah. "Akhirnya dapat juga ibu berjumpa dengan Mellisa. Dah lama ibu dengar nama Mel je."
Mellisa tersenyum. "Mel pun dah lama nak jumpa ibu sebenarnya tapi tak ada masa. Alhamdulillah, sekarang baru dapat masa nak jumpa dengan ibu." "Am tak datang?" "Am dengan Adriana ada exam harini. Kejap lagi diorang datang sini." "Oh ya.. ibu lupa pula."
Mellisa memandang Adren. "Kalaulah I tahu you ada keluarga bahagia macam ni, maybe I dah lama lamar you, Ad. Trust me..." Adren tersenyum manis. "Are you sure? Takkanlah you tak nak kenal I dulu?" "I nak kenal you but I akan lamar you dulu."
Adren memandang Amzan dan Adriana. "So you guys know the news?" "What news?" "We're getting married." Adren berkata sambil memandang mereka berdua. "Seriously?! OMG! Akak!" Amzan memeluk Mellisa. Mellisa tersenyum. "Alhamdulillah, finally!"
🌸🌸🌸
Haziq berjalan ke arah Dato Hassan. "I don't know how but... I need you to stop this wedding!" "What wedding? What do you mean?" "Papa tak dengar berita?! Mel is getting married! Lepas kahwin, lelaki tu akan dapat segala harta Mel! And me? Apa je yang Haz dapat?!""Shut up! I'm not gonna help you! You are the villain here. Haz akan dapat company papa! Apa lagi yang Haz nak?" "I want her company! She's not eligible to run that company." "Dia akan kahwin dan akan ada suami. Biarlah suami dia uruskan." "No way! Kalau papa tak boleh bantu, let me do it! Ill stop it. Wait and see..."
Mellisa membaringkan tubuhnya di atas katilnya. Hanya berbaki 6 hari sebelum dia bergelar isteri kepada lelaki yang amat mencintainya. Dia juga mencintai lelaki itu dengan sepenuh hatinya. Cukup sudah dia kehilangan segalanya dalam hidupnya. Kini masanya untuk Allah memberikan kebahagiaan kepadanya semula.
Telefon bimbitnya berbunyi. Dia tersenyum manis setelah melihat pesanan daripada tunangnya itu. Kenapa tunang? Kerana dia telah bertunang dengan lelaki itu dalam majlis kecil kecilan dua hari lepas.
Fiance 💜: Hey miss fiance. Dah tidur? Am I disturbing you?
My girl 💍: I tak tidur lagi. Kenapa mr fiance? 😍
Fiance 💜: Why do I feel... something tonight?
My girl 💍: What do you mean? Are you okay? You okay tak ni?
Fiance 💜: I rasa tak tenang. Rasa macam sesuatu akan berlaku. Tak sedap hati. I feel like I need to see you. 🥺
My girl 💍: Then... come and see me.
Fiance 💜: Come out, miss fiance.
My girl 💍: Serious?! You're here?! At my house?!
Fiance 💜: Yup. Come now. I need to see you.Mellisa berjalan laju menuruni tangga. Dia melihat Adren di luar rumah. "Am dah tidur?" "Dah. Dia ada kuliah pagi esok." "I wanted to see you." "I'm here. In front of you." "Entah kenapa I rasa tak tenang. Im scared of something." "Scared of what? Are you okay Ad? Look at me.."
Adren melihat ke dalam anak mata Mellisa. "I'm scared that... he'll do something to you before our marriage. Ada dua hari je lagi, Mel. I'm.."
"Shh. Look here. Kalau kita berjodoh, Allah takkan pisahkan kita. Allah sayangkan kita. Allah tak akan susahkan kita selepas berikan kebahagiaan."
"Trust me when I say, nothing will happen. You're mine. And Ill be yours. Ill spend all my life with you. We'll grow old together. I know it will happen. That's my dream."
DIA 🌸
YOU ARE READING
Dia: The revenge 🌸
FantasíaFirst book of Dia series 🌸 Dia selamat dari maut. Entah kenapa dia terasa seperti maut sentiasa mengejarnya. Namun Allah masih takdir-kan dia hidup. Demi sesuatu. Dia terjatuh cinta pada lelaki yang bakal menghancurkan empayar yang dibina oleh aya...