Part 29 | Dia 🌸

21 0 0
                                    

Amzan berlari menjauhi Nathan. "Kau nak bunuh aku pula sekarang? Tak takut masuk penjara?!" "Aku mana pernah masuk penjara? And aku takkan masuk penjara pun. Sebelum ni, aku dah bunuh mak dan ayah kau. Elok je aku sekarang. Ada apa apa jadi pada aku ke? Nothing! I'm just fine!"

Amzan memandang Nathan. "Kau ingat kau akan selamat dari sini ke, Nat?" "Aku takkan selamat? Why? Kau nak buat apa? Nak bunuh aku?! Kau tak boleh buat apa apa pada aku, Am. Aku kenal kau."

"Memanglah aku tak boleh buat apa apa pada kau tapi diorang boleh..." Amzan berkata sebelum pihak polis memecahkan pintu rumah persembunyian Nathan. Nathan terkelu. "Hey! Kau buat apa ni?!" "Aku bawa orang yang lebih layak untuk ambil satu tindakan ke atas kau."

"No way! Aku takkan lepaskan kau!" "Malangnya.. kau perlu meringkuk dalam penjara. First, kau dah bunuh parents aku and aku ada bukti untuk tu. And second, kau lukakan abang ipar dan kakak aku yang mengandung. Aku ada juga bukti untuk tu."

"Aku doakan satu perkara je untuk kau dalam penjara nanti. Semoga kau sedar akan kesalahan kau dan merayu pada Allah agar Allah maafkan kau. Kau tahu sesuatu tak? Aku dah maafkan kau kerana hancurkan hidup aku dan kakak aku."

"Aku dah maafkan kau kerana bunuh mama dan papa aku dengan terseksa dalam kebakaran tu. Aku dah pun maafkan kau untuk segalanya yang kau lakukan. Tapi aku nak kau belajar dari kesilapan kau. Go and learn something."

Nathan terkelu. Dia memandang Amzan. "Kenapa kau maafkan aku?!" "Sebab aku pernah lihat kau juga terseksa tanpa mak dan ayah. Mama dan papa aku yang besarkan kau."

"Malangnya kau sendiri yang pilih untuk terhutang budi dengan diorang sampai akhir hayat diorang. Kau tak sempat balas jasa diorang malah kau yang rampas nyawa diorang. Aku doakan semoga kau menyesal dan kau tahu betapa mereka terseksa pada hari itu."

Nathan memandang Amzan. "Aku tak perlukan maaf kau! Jangan maafkan aku!" Amzan tersenyum. "Aku takkan tenang selagi aku tak maafkan kau, Nat. Just go." Amzan berkata sebelum tersenyum sinis.

Amzan berlari masuk ke dalam hospital tatkala dia dengar bahawa Mellisa berada dalam keadaan yang agak kritikal. Entah kenapa Mellisa tidak bernafas sendiri sebentar tadi. Doktor memasangkan topeng oksigen untuk membenarkan topeng itu membantu Mellisa bernafas.

"Encik Adren... she's in a really critical condition right now. We're scared if something happens to her because there's another life in her. Ya, dia memang boleh bersalin sekarang tetapi bayi itu masih pra matang. Bayi itu tidak boleh dilahirkan sekarang. Ia masih perlukan ibunya. Melihat keadaan Mellisa, kami takut untuk biarkan anak itu dalam kandungan Mellisa."

"Kandungan oksigen Mel semakin kurang. Kami amat takut jika dia tidak dapat salurkan oksigen kepada anak dalam kandungannya. It will be a really big problem. We really hope that she'll recover soon. Semoga Allah makbulkan doa kita. Semoga Mel tabah dan cepat bangun."

Air mata Adren mengalir laju tatkala dia bacakan yasin di sisi Mellisa. Dia doakan dan niatkan untuk anak dan isterinya. Semoga isterinya tabah demi dia dan anaknya. Semoga anak yang bakal lahir itu akan membawa kekuatan baharu untuk Mellisa. Mellisa seorang wanita yang tabah. Dia takkan putus asa semudah itu. Adren kenal isterinya.

Adren menggenggam jari jemari isterinya. "Sayang.. berapa lama lagi sayang nak biarkan hubby seorang diri macam ni? Hubby sedih. Hubby nak sayang, I want our baby. Pleasee wake up. Kalau sayang dah penat, sayang boleh rehat tapi jangan berhenti cuba untuk bangun dan bertemu dengan hubby. Listen to me. Baby ni dan hubby perlukan sayang. Tanpa you, we're nothing."

"Please come back to us. Pleasee don't leave me here in this darkness again. I love you, sayang. I promise.. I'll never stop loving you. I'll never let anyone to hurt you again. I promise.." Adren mencium dahi Mellisa yang masih tidak menunjukkan sebarang respon.

Adriana memandang Adren.

DIA 🌸

Dia: The revenge 🌸Where stories live. Discover now