Mellisa memandang Amzan. "I know that he'll be the best life partner ever that I need in my life." "I know it too, kak. Apa kata, akak bagitahu dia bahawa akak dah mula sukakan dia?"
"Noo... I'm scared. We are best friends. Nanti kalau dia reject akak, mesti kami dah tak boleh jadi bestfriends seperti biasa,you know what I mean.."
"Adik faham but you know what? Dia bagitahu adik bahawa dia takkan tinggalkan akak. What does that means?"
"That means dia tak nak tinggalkan akak. Do you think he'll let you get married to anyone else? No way. Dia sanggup membujang sampai akak nak kahwin dengan dia agaknya. Marry him, kak. You'll live happily."
"I swear.." Mellisa terkelu. Marry him? Sudah cukup kah dia mengenali lelaki itu hingga dia mahu kahwin dengan lelaki itu? Adakah ini wajah sebenar lelaki itu?
Adren menghampiri Mellisa ketika Mellisa terlena. Dia tersenyum tatkala melihat wanita itu terlena sambil memakai tudungnya kerana takut akan ada orang luar melawatnya ketika dia tidur. Adren terus menarik nafas panjang. Dia meletakkan bunga yang dibawanya di sisi Mellisa.
Dia melihat Mellisa. Lama. Dia mahu wanita itu sentiasa tersenyum. Dia tidak mahu wanita itu sedih atau sakit begini. Ia melukakan hatinya sedangkan pada awalnya dia masuk ke dalam syarikat wanita itu untuk membalas dendam. Kenapa? Dia akan beritahu ceritanya nanti 😊
Mellisa terjaga dari tidurnya. Dia melihat sejambak bunga di sisinya. Dia terus mencapai bunga itu. Dia tersenyum lalu mengerutkan keningnya. Siapa yang hadiahkan bunga ini? Amzan? Dia melihat kad yang terselit di sebalik bunga itu.
Dear Mellisa Irdina,
I want you to read this with a smile. I want you to be the happiest women in the world. I want you to smile, laugh and be halpy forever. Ill do anything to make you happy, Mel. I promise to protect you till the end of my breath.
I promise to make you happy. Sehingga hujung nafas I, you'll be my angel. And after that, you'll be my... bidadari syurga. Will you marry me? I know... you akan rasa pelik kenapa I tak ada di sisi you ketika you baca lamaran I but I'm waiting outside. I takut you marah kalau you tak suka lamaran I. Call me if you... tak marah. Don't hate me!Mellisa tersenyum. Dia terharu! Pastinya lelaki itu sedang menunggu di luar.
Mellisa ❤️: 😊😊
Adren 😍: Is that... a YES?!
Mellisa ❤️: Come in! I need to talk to you 🥰
Adren 😍: Coming...Mellisa memandang Adren yang baru sahaja masuk ke dalam wad dia. "Good morning..." "You tak balik ke malam tadi?" "Tak I tidur atas sofa ni malam tadi because... Am ada exam harini. I tak nak fokus dia terganggu. So... I suruh dia balik."
Mellisa memanggil Adren menghampirinya. "Do you love me?" Dia bertanya pada Adren. Adren terkelu. "I love you." Dia menjawab lalu terus menundukkan wajahnya. "Look at me."
Adren memandang wajah Mellisa. "Tell me that you love me and look into my eyes." "I love you... and Ill always do. I know that I won't stop loving you.." Dia memandang ke dalam anak mata Mellisa sambil berkata kata.
"Yes..." "Huh?" "I said yes." "For my proposal?!" "Yes!" Adren terkelu. "Serious?! Alhamdulillah! I need to tell ibu.." "Call her now. I nak cakap dengan ibu..." "Yes. Ill call her." Adren menelefon ibunya.
"Ibu... Ad nak cakap ni." "Ad nak cakap apa?" "Ad nak bagitahu ibu bahawa Ad akan bawa balik menantu cantik untuk ibu." "Mel dah setuju?! Betul ke apa yang ibu dengar ni?!" "Yes! Mel dah setuju, ibu." "Alhamdulillah. Ibu happy untuk Ad dan Mel. Bawalah Mel balik."
"Ad akan bawa Mel balik harini." "Betul ke ni?" "I'm bringing her home." "Okay. Ibu nak masak sedap sedap untuk menantu ibu." "Ibu..." Mellisa terus memanggil ketika Adren memberi telefonnya kepada Mellisa.
"Mel?" "Ibu..." Ibu Adren, Datin Munirah tersenyum manis. "Ibu nak jumpa Mel. Mel datang sini ya? Ibu nak Mel jadi menantu ibu cepat cepat."
"Sebelum ibu pergi, ibu nak anak ibu ada bidadari untuk menjaga dan mengasihinya. Mel pun anak ibu juga." Mellisa terkelu.
Air matanya mengalir. "Dah lama Mel tak cakap dengan mama Mel... Mel teringatkan mama pula. Mel akan datang jumpa ibu. Mel happy sebab Mel bakal dapat ibu... lepas empat bulan kehilangan mama..." Datin Munirah terus tersenyum manis.
DIA 🌸
YOU ARE READING
Dia: The revenge 🌸
FantasyFirst book of Dia series 🌸 Dia selamat dari maut. Entah kenapa dia terasa seperti maut sentiasa mengejarnya. Namun Allah masih takdir-kan dia hidup. Demi sesuatu. Dia terjatuh cinta pada lelaki yang bakal menghancurkan empayar yang dibina oleh aya...