Adren berjalan ke arah Mellisa. "Along tertinggal apa apa ke?" "Yes! You ketinggalan banyak perkara di sini. Kenapa lambat?" Adren tersenyum. "Ada orang call you tadi." "Siapa?" "Lina." "What?? Ye ke? Dia cakap apa?"
"Dia cakap, dia akan pergi Australia untuk jumpa dengan bakal suami dia dengan family dia esok. So.. dia suruh I bagitahu you." "Finally! Alhamdulillah. Family dia dah setuju untuk kahwinkan dia dengan lelaki tu lepas hampir dua tahun dia pujuk diorang."
"Bersyukurnya I bila dengar berita tu. Alhamdulillah kita tak perlu tunggu pun dulu. Allah terus biarkan kita kahwin satu sama lain." "Itu namanya jodoh. I told you." Adren tersenyum. "So apa yang along dah ketinggalan?"
"You ketinggalan part... ibu cakap ibu masak special untuk menantu ibu dan bakal menantu ibu." Adren terus tersenyum. "Baguslah... in shaa Allah tak lama lagi, Am dan Riana pula." "Amiin. Jom makan. I'm sooo hungry." "Me too."
Mereka menjamu selera bersama. "Akak... akak akan pergi kerja ke esok?" "Esok?" Mellisa memandang Adren. "I think... I should make a big desicion right now." "What desicion, wifey?"
Adren memandang Mellisa. "Mulai hari Isnin depan, Mel takkan masuk office dah. Adren akan masuk office seperti biasa tapi... as the new CEO." Adren terkelu.
"What?! No way." "Why not? You deserve it. You know that it's my papa's dream. Do it for me. Do it for him. Pleasee."
Adren terdiam. Dia masuk ke dalam syarikat itu untuk menghancurkan syarikat itu dan kini... syarikat itu jatuh ke tangannya pula. Apa yang akan dia lakukan dengan syarikat itu?
Adren memandang Mellisa yang memuncungkan bibirnya. Adren tersenyum. "Wifey..." Dia menarik tangan Mellisa perlahan lalu memeluk Mellisa. "I'm sorry."
Mellisa mendiamkan diri. "Merajuk ke? Janganlah merajuk, wifey." Mellisa memandang Adren. "Hmm..."
"Okay okay. Ill be the CEO. Please jangan merajuk. Please jangan berhenti cakap dengan I. Pleasee. Jangan diam." Mellisa tersenyum. "Hmm." "Hmm je? Cakaplah sesuatu. Talk to me, wifey."
Mellisa memandang Adren lalu tersenyum manis. "I am sorry, wifey. I promise. Ill be the CEO." "Promise huh?" "Promise, wifey." Mellisa tersenyum lalu terus membalas pelukan Adren. "Love you, hubby!" "Love youu moreee!"
Hujan lebat di luar rumah dilihat Mellisa. Adren tersenyum. Dia terus menarik Mellisa ke luar rumah lalu mereka basah kuyup!
"Hubby! Kenapa tarik I?" "Because I know that you want this." Mellisa terus tersenyum. "How do you know?" "I can read your heart and mind, wifey." Mellisa tersenyum.
"Oh yes? Then tell me what I'm thinking right now." Adren tersenyum. "You're thinking about your hot husband in front of you right?"
Mellisa tergelak kecil lalu mengangguk laju. "I am thinking about my hot husband. Much hotter when he got wet like this. So.. shall we go in?" Adren tergelak. "Sure..."
Amzan memandang Adriana. "Are you okay? Why do you look dull? Awak okay tak? Kalau awak ada masalah, awak boleh bagitahu saya. Awak boleh je bagitahu akak kalau awak malu nak bagitahu saya. She will always listen.."
"No, Am. It's hard to tell.." "Apa yang susah? Kalau dipendam lagi bahaya tahu tak? Saya tak nak awak depressed." "Nothing will happen to me, Am."
"I'm okay. Don't worry. Ill be alright." Amzan terus melihat wajah Adriana. "Awak tahu kan saya pergi trip dengan uni jumaat ni? Ill go this Friday and Ill come back on Wednesday."
"Lamanya awak pergi. Pergi untuk apa ni?" "An assisgnment dengan team saya." "Serious? You have to go? Pergi mana?"
"Terengganu je, Riana. Tak jauh pun." "Tak jauh awak cakap? Jauh gila. Macam mana saya nak jumpa awak? A week!" "Not a week, Riana. Hanya 6 hari. Tak sampai enam hari pun.."
"Fine. You can go but dengan satu syarat." "Apa syaratnya?" "Jangan pandang mana mana perempuan pun. Boleh? Janji dengan saya." "Ofcourse boleh. I promise." Adriana tersenyum manis.
DIA 🌸
YOU ARE READING
Dia: The revenge 🌸
FantastikFirst book of Dia series 🌸 Dia selamat dari maut. Entah kenapa dia terasa seperti maut sentiasa mengejarnya. Namun Allah masih takdir-kan dia hidup. Demi sesuatu. Dia terjatuh cinta pada lelaki yang bakal menghancurkan empayar yang dibina oleh aya...