Mellisa berjalan ke dalam syarikat itu bersama Arden. Dia terkelu tatkala melihat Haziq di sana. "I'll come back." Mellisa berkata lalu berjalan ke arah Dato Hassan.
"Haa Mellisa. Datang pun. I thought you're not going to make it today." "Why is he here, Dato? Kenapa dia datang sini? Bukankah ini meeting peribadi kita dua tanpa gangguan orang luar?"
"After all, he's my son, Mellisa. Dia bukan orang luar, Mel." "Then... I don't have anything to talk. I'm done here.." Apabila dia ingin berlalu pergi, Haziq menarik tangannya kuat.
"Argh.." "Haz buat apa ni?! Lepaskan tangan Mel." "No, daddy. Just tell her that she's going to be my wife! Tak ada orang yang boleh kahwin dengan dia! Haz je boleh kahwin dengan dia." "Haz, lepaskan dia! Listen to me. Listen to daddy." "No, daddy. Tell her now!"
Adren berlari ke arah Mellisa dan Haziq. "Let her go, Haziq." "Dah datang hero malaya. Nak selamatkan kaksih hati kau ni? Kau rasa kau boleh selamatkan dia daripada aku?! No way. Who are you? Apa yang kau boleh buat? Semua orang dalam syarikat ni, is my people!"
Adren memandang Mellisa. "What should I do now? Should I do it?" Adren memandang Mellisa. "I think you should go now."
Adren mengerutkan keningnya. "Huh? What?" "You should go now, Ad. I said, goo." Haziq tersenyum sinis. "She said, go!" Adren melihat Mellisa. Dia menggeleng. "I won't leave you like this. I'm not going anywhere, without you." Mellisa terus terkelu.
Dia menarik tangannya daripada pegangan Haziq. "I akan kahwin dengan lelaki ni. Entah sekarang atau nanti. But you know what? He's thousands times better than you! You.. jerk! Dato jagalah anak Dato ni baik baik. I takkan jadi isteri dia walau apa jadi sekalipun. I swear. Jom Ad.."
Mellisa menarik tangan Adren lalu berjalan keluar dari syarikat itu. "Are you okay, madam?" "Jangan panggil I madam. Call me Mel. Mellisa."
Adren terus memandang Mellisa. "Are you okay, Mel?" Mellisa memandang Adren. "I'm not okay. Not okay. Bring me somewhere on the earth but don't bring me back to my office." Adren mengangguk.
Dia berhenti di kaki bukit. "Come..." Mellisa melihat Adren. "Huh?" "Come with me, Mellisa." Dia keluar dari keretanya. Dia mengekori langkah Adren. "Why are we here?" "Just follow me.." Adren membawa Mellisa ke kaki bukit. Mellisa terkelu.
"Allahu... are you even serious?! Oh my Allah! Sooo pretty!" "That's why I brought you here. I'm sure you will love it." "I love this place!" Mellisa berlari ke arah pemandangan indah. "I'm happy that you loved it."
Mellisa memandang Adren. "I'm sorry..." "For what? You don't have to be sorry, madam." "Stop calling me madam once, Ad." "I love you calling me Ad. It sounds cute."
Look Mellisa tersenyum. "I'm sorry for just now. I minta you pergi sebab I tak nak dia bertindak agresif ke atas you. I know him. Dia akan lukakan sesiapa yang ambil hak dia." "Did I took anything from him?" "He thinks that you took me."
Adren memandang Mellisa. "Seriously? He thinks that we're getting married? Like seriously? Without any doubts?" Mellisa menundukkan wajahnya lalu tersenyum. "Dia percaya apa yang I cakap. I told him that we're definitely gonna get married. Now or soon so... he's Angry." Adren tergelak kecil.
"Takkanlah madam nak kahwin dengan I? Not going to happen." Mellisa memandang Adren. "Why not?" Adren terkelu. "What?" "Kalau jodoh... tak ke mana kan?" Adren memandang Mellisa. Dia terdiam. "I'm just kidding, Ad. Jangan serious sangat. Life is a choice. You have to choose." Mellisa berkata lalu dia berjalan meninggalkan Adren.
Adren mengejar Mellisa. "But Mellisa... what if dia datang cari you? What will you do?" "Hmm.. follow the flow. If i have to make a choice I'll choose to run away from all this. Because I'm not strong. I just lost my parents. I lost my life. I lost my dream to become a doctor and I'm a CEO. Ini memang bukan bidang I but I'm surviving. My heart is becoming restless."
"I'm dying each day thinking about what happened to my parents that day. I ingat diorang tak ada di rumah masa tu. But when I woke up they're no more for me. They left me with tears. Dan amanah yang perlu saya pikul. I'm not strong but I'm trying hard to be one."
DIA 🌸
YOU ARE READING
Dia: The revenge 🌸
FantasyFirst book of Dia series 🌸 Dia selamat dari maut. Entah kenapa dia terasa seperti maut sentiasa mengejarnya. Namun Allah masih takdir-kan dia hidup. Demi sesuatu. Dia terjatuh cinta pada lelaki yang bakal menghancurkan empayar yang dibina oleh aya...