Part 23 | Dia 🌸

13 1 0
                                    

Mellisa memandang Adren. "Sedapnya! Thank you, hubby. I love you!" "Love you more, sayang." Amzan bahagia apabila melihat Adren melayan Mellisa bak puteri raja.

Dia tersenyum. "How's the food, Am? Ok tak?" "Sedap sangat, bang. Boleh buka kedai makan kalau macam ni." Adren tergelak. "Abang belum lagi sampai tahap tu agaknya." Amzan dan Adren terus tersenyum.

Adriana menghampiri Amzan. "I need to tell you something, Am." "Bagitahulah. Kenapa teragak agak nak bagitahu saya? Are you okay?"

"I'm okay. Just.." "Just?" "I'm scared." "Kenapa? What happened? Is everything alright?" "I'm okay but..." Adriana terus menunjukkan mesej dalam telefonnya. Amzan terus mencapai telefon kekasihnya itu.

Unknown: Dia ingat kalau dia block aku dia akan bahagia. Aku akan ganggu hidup dia. Aku akan pastikan abang kau dan Mellisa tak mampu hidup bahagia lagi dalam dunia ni.
Unknown: Kalau aku tak dapat Mellisa, aku akan hancurkan hidup dia dan aku akan dapatkan kau. Easy right?
Unknown: Kau nak kahwin dengan adik Mellisa? Aku takkan biarkan perkara itu berlaku. Jangan ingat aku tak tahu. Ill destroy your life. Goodbye!

Amzan terkelu. "Jangan bagitahu abang Ad atau kak Mel. Kesian diorang. Diorang baru je bahagia. They need this life. Ill do something, Riana. Jangan gitau abang and kak for now." "Okay. But promise me that you'll stay safe. Promise?" "I promise, my dear love. Jangan risau, love. Saya pergi dulu." "Take care my love!" "Love you, love. Byep."

Adren menghampiri Mellisa. "Are you okay, ayang? Why do you look so pale?" "Entahlah.. rasa macam tak selesa je. Rasa... macam tak ada selera. Am dah pergi?" "Dah. Sayang rindu dia agaknya. Nak hubby call dia?" "No... biarlah dia habiskan trip dia. Baru sehari dia pergi."

Adren menyentuh dahi Mellisa. "Ya Allah sayang... badan sayang panas. Kita pergi hospital sekarang ek?" "Tak nak... sayang nak hubby." "Nak hubby?" Adren memeluk Mellisa. "Eh janganlah macam tu. Nanti jangkit pada hubby..." "Tak mungkin jangkit. You know why? Because we complete each other."

Mellisa memandang Adren. "I love you, hubby." "I love you more, sayang." Adren menjaga Mellisa. Dia tidak melelapkan matanya pada malam hari semata mata untuk memastikan Mellisa dalam keadaan baik sahaja.

"Hubby tak tidur ke?" "Tak, hubby kesiankan ayang. You look pale. Hubby takut.." Mellisa tersenyum. "I am okay, hubby. Come here." Mellisa memanggil dia lalu Adren menghampiri Mellisa.

"Sleep here." Mellisa menyuruh Adren tidur di atas pehanya. Adren tersenyum. Dia merebahkan badan di atas katil lalu meletakkan kepalanya di atas peha isterinya itu. "Goodnight hubby, sweet dreams. Love you soo much." "Love you more, sayang. Dream me."

Mellisa berlari ke arah Adren. "I wish I could tell you what's happening here, sayang. I cant come back to you. Ill do everything it takes to keep you safe."

"I promised... to keep you save in my arms but I swear... I'm doing this for you. I have to. I know it will be sooo hard for us. I love you. I love youu so much." Suaminya berkata sebelum menjauhinya. "No no no! Don't go! Stop pleaseee! I beg you. Just a minute."

"What's happening? Pleasee don't leave me." Dia mengejar suaminya hingga ke suatu tempat lalu dia melihat wajah seorang lelaki yang mahukan nyawa suaminya. "Kalau kau mati, game over. I promise... aku takkan ganggu keluarga kau atau keluarga dia lagi. Give me all of it and your live to save your beautiful wife."

"Or... I'll kill her, I'll kill your son, I'll kill your sister, mother, each and everyone in your family. I swear it will happen.." Entah kenapa, Adren menghampiri lelaki itu. "No no no! Hubby! Hubby! Hubby!" Dia berlari ke arah suaminya namun pergerakan dia amat perlahan. Dia melihat ke bawah. Pregnant?! She's pregnant?! "Hubby!"

"Sayang.. are you okay? Sayang!" Adren menarik Mellisa ke dalam pelukannya. "I'm here, sayang." Mellisa memeluk Adren erat. "Don't leave me. Don't leave me, pleaseee." Air mata Mellisa mengalir laju. "Sayang jangan nangis pleaseee. Hubby ada depan sayang. I promise, I'll never leave you. I promise."

DIA 🌸

Dia: The revenge 🌸Where stories live. Discover now