Part 18 | Dia 🌸

11 0 0
                                    

WEDDING DAY OF MELLISA IRDINA AND ADREN FALIQ 💍👰🏻🤵🏻

Lina menggenggam erat jari jemari Mellisa. "You'll be the best wife on the earth. Trust me. Kau paling layak dapat segala kebahagiaan dalam dunia ni dan di akhirat nanti. Pengorbanan kau di dunia ni akan dibalas dengan kebahagiaan. Pure happiness." "Aw. That's sweet. Aku takkan lupakan kau sampai bila bila. You're the bestestttt friend ever!"

"Kau bukan setakat sahabat aku tetapi kau lebih dari itu. You're like a sister from another mother to me. I love you sooo much." Mellisa memeluk Lina erat. "Ill love you forever, my Mel! Selamat menjadi isteri dan doakan semoga aku mengikuti jejak langkah kau tak lama lagi." "Amiin, in shaa Allah."

Selama seminggu dia meluangkan masa bersama Lina kerana mereka mungkin tidak dapat luangkan masa bersama lagi. Mereka bersiar siar bersama dan menonton wayang, makan bersama, bercuti di pulau pulau di Terengganu dan sebagainya.

"I'll never forget my trips with you." "Me too. Dah.. jom pergi naik pelamin. Tak sabarnya nak tengok kau jadi isteri orang. You're looking like a princess!" Mellisa tersenyum.

Mellisa dibawa oleh Lina dan sahabat sahabatnya yang lain disertai oleh sepupunya, mak long, mak ngah dan ibu saudaranya yang lain. Mellisa melihat Amzan. Dia teringat perbualan mereka berdua malam semalam.

"Akak janji, akak takkan tinggalkan Am walau apa terjadi sekalipun. Whatever happens, you're mine and you're always mine. Okay? Ill remain as your sister, your best friend, your mother, your father, your partner in crime and your everything. Okay?"

Amzan tersentuh hati. Dia memeluk Mellisa. "I'm not gonna live without you.." "You don't have to. Come with me." Amzan mengangguk laju. "I need you always, kak. I don't want to live alone." "You don't have to live alone. I'm here for you, okay?" "Hmm.. I love you, kak. Always."

"I love youu my baby brother! You're always my baby." Amzan tersenyum. "I'm happy that you chose him. He's the best man that I've ever met in my life. He did sooo much for us. Am tahu akak akan bahagia dengan abang Ad. He's the best for you. You'll smile wide like I always wanted." "Amiin, in shaa Allah, dik. And you'll marry Riana like you always wanted. Soon." "In shaa Allah in a year.. I'll marry her." "Yes! That's the spirit."

Mellisa Irdina berjalan ke arah pelamin. Adren Faliq melihat bakal isterinya dengan senyuman yang tidak lekang dari bibirnya. Subhanallah. Indah sungguh ciptaan Allah yang bakal menjadi halal buat dia selamanya.

Dia berjabat tangan dengan Amzan. Entah mengapa Amzan terasa sebak pada saat ini. "Abang janji.. I'll take care of your princess. I promise. Don't worry. I will never ever stop loving her." Amzan tersenyum. Air mata ditahan sebaik mungkin. Allahu, indahnya saat ini bagi dia. Kakaknya bakal berbahagia dengan insan yang dicintai.

"Adren Faliq bin Farhan." "Saya." "Aku nikahkan dikau dengan Mellisa Irdina binti Azlan dengan mas kahwinnya senaskhah Al Quran." "Aku terima nikahnya Mellisa Irdina binti Azlan dengan mas kahwinnya senaskhah Al Quran."

Dengan hanya sekali lafaz, Mellisa sah menjadi isteri kepada lelaki yang dicintainya dengan sepenuh hatinya. Walau hanya dua bulan mengenali lelaki itu, dia yakin bahawa lelaki itu akan menjaganya sepanjang hayat dia.

Lina memeluk Mellisa erat. "Finally! Congrats geng. Kau dah jadi isteri orang. Jaga diri baik baik. I love you forever, sahabat." "I love youu more!"

Air mata Mellisa mengalir laju. Dia memeluk ibu mertuanya pula. "Terima kasih kerana sudi terima anak ibu. Ibu sayang Mel." "Mel sayang ibu sangat sangat." Dia memeluk adik iparnya, Adriana.

Amzan memeluk Adren. "Thanks for everything, bang. Satu je Am minta. Cintai akak dan jangan pernah putus asa dengan dia. She's broken. She did so much for me. I can't ever repay her kindness. She's my everything. All I ever wanted is... I want her to be happy." "I promise... I'll make her happy every single day. Don't worry, Am. I love her." "I know that you love her sooo much. I can see that in your eyes."

DIA 🌸

Dia: The revenge 🌸Where stories live. Discover now