Amzan menghampiri Mellisa. "Tahniah kak." Hanya itu sahaja yang mampu diungkapkan oleh seorang adik. Air matanya mengalir laju.
"Aww Am.. jangan nangis. Nanti akak sedih." Amzan tersenyum. "Youre in good hands, kak. I'm soo happy for you. I swear you'll live happily... ever after."
"Amiin. Thank you Am. Akak sayang Am sangat sangat. Thank you for being my wali. Thank you for being the best brother in the world walaupun kadang kadang annoying."
Amzan tergelak kecil. "I'm your most annoying but loving brother, kak. And I'll always be. By the way, jangan lupa hadiahkan anak buah banyak banyak. I want to play with kids!" "Shh. Jangan cakap kuat kuat. Malulah.." Amzan tergelak.
Adren memandang Mellisa. "Welcome wifey.." Dia terus tersenyum. Mellisa tersenyum manis. Allahu! Adren cair dengan senyuman itu.
"You're looking gorgeous like an angel." Wajah Mellisa merona merah. Malu! "Thank you.." Adren tersenyum lalu dia menyarungkan cincin pada jari manis Mellisa.
"I'm sorry that I couldn't afford for a grand marriage but I janji, I akan cuba usahakan lebih untuk buat you bahagia. I promise."
"This is enough for me dear husband. This is more than enough. I'm thankful. Thank you, husband." Adren tersenyum. "I'm happy if you're happy, wifey."
Mellisa dan Adren mampu berehat sebentar apabila tetamu beransur pulang. Mereka tinggal di rumah Adren memandangkan rumah Adren mempunyai halaman yang luas untuk membuat jamuan kecil kecilan untuk saudara mara mereka.
Adren memandang Mellisa. Mellisa tersenyum. Dia mencapai tangan Adren. "This hands... did a lot for me."
Adren tersenyum. "So I nak hadiahkan tangan ni untuk buka hadiahnya." Adren memandang isteri yang tercinta. Dia membuka tudung yang melilit kemas dan menutup setiap rambut iaitu mahkota seorang wanita.
Tatkala melihat rambut perang Mellisa, Adren bagai terdiam. "This is my original hair. I tak dye. Don't be scared." Adren tersenyum. "So ada peluang anak kita dapat rambut macam ni?" Mellisa tersenyum manis. "In shaa Allah... maybe." Adren memandang Mellisa.
"I don't know what would I do without you. I never know that... you'll be my wife. Tak pernah I sangka." "Me too. It's... pure magic, destiny dan jodoh."
Mellisa berjalan ke arah bilik air. Dia bersihkan diri sementara Adren berehat. Telefon bimbit Mellisa berbunyi. Adren mencapai telefon bimbit Mellisa.
Unknown: You ingat you dah bahagia? Belum lagi, Mel. Lambat lagi.
Unknown: You ingat lelaki yang you kahwin tu baik dari I?! Dia lagi setan dari I! Bila you tahu perangai sebenar dia, you'll regret it. I swear, Mel.Adren terkelu. Dia terus memadam nombor itu lalu 'block' nombor itu. Siapa manusia yang sebarkan perkara buruk tentang dia?! Dia tidak sejahat yang dikatakan oleh manusia yang dengki itu.
Mellisa keluar dari bilik air lalu melihat Adren. "You dah bangun? Pergilah mandi... bersihkan diri dulu." Adren mengangguk. Mellisa melihat telefon bimbit dia yang berada di sisi Adren.
"Ada orang telefon I?" "Nope. I... tengok wallpaper you. Cantik sangat. I'm in love with this picture." Adren menunjukkan gambar isterinya yang terpapar di skrin hadapan telefon wanita itu.
Mellisa tersenyum. "Thank youuu. Pergi mandi and we'll talk." "Okay, wifey." Adren terus berjalan ke dalam bilik air. Mellisa tersenyum manis. Alahai! Lelaki itu manis! Membuatkan dia tersenyum selalu adalah hobi lelaki itu agaknya.
Adren melihat Mellisa yang sibuk menyiapkan kerja yang berbaki. Mellisa menaip dengan fokus. Adren melihat Mellisa tanpa berkelip. Mellisa tersedar akan pandangan suaminya itu. "Do I look weird?" "Why? No." "Kenapa you pandang I macam ada yang tak kena pada wajah I." "No, wifey. You look extra beautiful today."
"That is because I'm sooo happy today. You can see my happiness?" Adren tersenyum manis. "Why are you happy?"
"Because I got what I ever wanted in my life. I always wanted love... I kehilangan mama dan papa. I kehilangan banyak perkara dalam hidup ini untuk achieve apa yang I ada sekarang. I have you." Adren tersenyum. Dia menghampiri Mellisa. "I do love you sooo much, wifey."
DIA 🌸
YOU ARE READING
Dia: The revenge 🌸
FantasíaFirst book of Dia series 🌸 Dia selamat dari maut. Entah kenapa dia terasa seperti maut sentiasa mengejarnya. Namun Allah masih takdir-kan dia hidup. Demi sesuatu. Dia terjatuh cinta pada lelaki yang bakal menghancurkan empayar yang dibina oleh aya...