Part 26 | Dia 🌸

15 0 0
                                    

Adriana dan Amzan sah bergelar suami isteri setelah bercinta selama hampir setahun! Dengan hanya satu lafaz, Amzan telah halalkan hubungan mereka.

Adriana dan Amzan terlihat begitu bahagia pada hari bahagia mereka. "Sayang... hubby teringat pula pada hari perkahwinan kita."

Mellisa tersenyum manis. "Hmm? Kita nak ada baby dah pun, hubby." "But still... kita masih pengantin baru. Baru 10 bulan kita kahwin. Baby pun baru 6 bulan dalam perut sayang." Mellisa tersenyum.

"Iyelah... kita pegantin baru lagi. By the way.. hubby tak nak bagitahu Am tentang percutian tu? He needs to go with Riana kan?"

"Hmm.. memandangkan kita tak boleh pergi dengan keadaan sayang macam ni, I want to let them go." "Good. Sayang tak rasa macam sayang boleh pergi. This morning sickness and sakit pinggang is not letting me go." Adren tersenyum.

"It's okay, we'll enjoy our babymoon in the house. Dah lama hubby tak dapat masa untuk luangkan dengan sayang." Adren mencuit hidung Mellisa. "Yeay! Muah. Hubby cuti ek? We'll enjoy at home." "Yes! I'll do anything for you, dear wifey."

Adren menyerahkan tiket penerbangan ke Maldives kepada Amzan dan Adriana. "Ini hadiah dari abang kepada Am dan Riana. Enjoy your honeymoon okay? Jangan fikir tentang kami. Just enjoy and give us beautiful babies."

Amzan dan Adriana tergelak. "Too early to talk about babies but sure, you'll give us more beautiful babies, abang." Adren mengaminkan doa Amzan dan Adriana.

"Thank you my babies yang dah besar. Abang naik dulu. Akak sakit kaki. Bengkak pula kaki akak." "Aww kesian akak. Semoga Allah mudahkan perjalanan akak untuk menjadi super strong mum." "Amiin thank you Riana. Dah, pergilah enjoy your day." Adren berkata sebelum memanjat tangga.

Amzan memandang Adriana. "Yeay! Dah kahwin!" Dia memeluk Adriana. "I can hug you! Kiss you! And I'll do anything to you! I can squish your cheeks like this." Adriana tergelak. "Yeay dah kahwin." Adriana terus mencubit pipi Amzan.

"My love... can't wait to start my new life with you. Having you in my life is the most precious desicion I've ever made! You're mine now! I can't believe." "You have to believe because we'll be sharing this bed. We'll be sharing the toilet and many more!" "It's okay, sayang. We'll share each and everything in our life. And still be happy!" Adriana mengangguk laju.

Mereka melompat di atas katil akibat terlalu riang, sudah menjadi suami dan isteri yang halal! Semua bagaikan mimpi untuk mereka berdua tetapi terlalu indah!

Adren mengurut kaki Mellisa. "Takpe, hubby. Don't do that." "It's okay, sayang. Siapa yang akan buat lalai bukan hubby?" Mellisa tersenyum. Dia melihat lelaki itu.

"Alhamdulillah, kita dah berjaya lakukan tanggungjawab kita bersama iaitu kahwinkan Am dan Riana." "Yes! Hubby happy sangat sebab dapat kahwinkan diorang seperti yang kita rancang. I'm so happy today." "Me too. Baby pun macam happy je sejak lagi tadi."

"Bukan main lagi dia bergerak dalam ni." Adren tersenyum. Dia memegang perut Mellisa perlahan. Tidak satu hari pun dia terlupa untuk berbual dengan anak dalam kandungannya itu.

"Anak baba sihat dalam perut umi? Babah happy sangat harini. Babah happy sebab babah dengar umi cakap baby aktif harini. Babah dah tak sabar nak jumpa dengan anak kesayangan babah ni. Allahu.. Babah is sooo happy today, my baby. Babah can't wait to see you soon. Babah harap baby akan jaga umi sampai ke hujung hayat baby. Babah doakan semoga baby jadi anak soleh atau solehah."

Mereka belum tahu jantina anak mereka kerana mereka belum bersedia untuk tahu. Mereka tidak kisah anak apa sekalipun, kasih sayang mereka tetap sama. Betapa mereka tidak sabar!

"Hubby rasa... dalam perut ni baby apa?" "Maybe boy or maybe girl. Baby apa sekalipun, umi dan babah akan sayangkan baby dengan sepenuh hati kami. Dengan seikhlas hati. Umi dan babah akan korbankan segalanya demi baby. Baby ni akan jadi segala galanya untuk kita, sayang." "Yes!" Mellisa memeluk Adren erat.

DIA 🌸

Dia: The revenge 🌸Where stories live. Discover now