Part 12 | Dia 🌸

13 1 0
                                    

"Tell her that I'm going to be her kakak ipar soon maybe?" "What?!" "I mean... Am sukakan dia so.. why not I book her now?"

Adren tergelak. "Serius? Am suka Riana?" "Yes! He does.." "Hmm.. bertuah punya budak. Dia tak bagitahu I pun." "Biasalah. Mana ada orang nak mengaku kalau bercinta?" "Ye? Betul juga."

Mellisa memandu keretanya pulang dengan senyuman yang tidak lekang di bibirnya. Adren? Dia menunggang motosikalnya laju dengan senyuman yang tidak henti dihadiahkan kepada insan yang tidak meminta.

Setibanya Mellisa di rumah, dia terus melihat telefon bimbitnya. Dia tersenyum manis. Argh! Adakah ini yang dinamakan angau?! Dia tergelak kecil sebelum mencari nombor Adren.

Mellisa ❤️: Assalamualaikum Ad. I dah sampai rumah. Safely. Thanks for your concern 😊❤️
Adren 😍: Waalaikumsalam Mel. I arrived safely too. My pleasure ❤️
Mellisa ❤️: See you tomorrow. Stay safe.
Adren 😍: Same to you 😍😊

Mellisa berjalan ke dalam rumah. Dia memandang Amzan yang sedang menunggu dia pulang ke rumah sambil menonton televisyen.

"Akak... boleh Am tanya sesuatu?" "Tanyalah. Sejak bila Am minta izin untuk tanya soalan pada akak?" "Akak ada sesuatu dengan abang Ad?" "What? Why are you asking me that question?"

"Entah. Am rasa akak sesuai sangat dengan abang Ad. You look soo happy when you got out of the car with him." "You saw it?" "I did. Am nampak akak bahagia dengan abang Ad."

"Akak ada apa apa dengan dia? I would be happy if you love him." Mellisa menggeleng. "We are best friends for now. Tak ada apa apa pun. Not more than that maybe."

"Maybe? You're not sure?" "Entah. I'm tired. Akak naik dulu ek? Am dah makan?" "Dah.." "Okay." "Akak?" "I'm not hungry. Ill eat." "Jangan dinner lambat sangat, kak. Nanti gastrik." "Yes bos."

Adren memandang Adriana. "Riana sukakan Am?" Adriana memandang Adren. "Kenapa along tanya Riana macam tu?" "Sebab... along nampak dia ikhlas sukakan Riana." Adriana menundukkan wajahnya. "Riana tak bagitahu along sebab Riana takut along marah... along kan tak suka keluarga diorang."

"Itu dulu, Riana. Masa mengubati segala. Time heals everything." "Along dah tak bencikan keluarga kak Mel?" Adren memandang Adriana.

"Entahlah Riana. Along tak tahu nak cakap macam mana. She.. believe me... blindly. Even if I balas dendam pun, dia takkan percaya bahawa along yang buat sebab dia percaya along."

"Seriously? Along nak buat apa pada kak Mel ni? Along jangan macam macam. Jangan lukakan kak Mel. Whatever happen to her, I'll never forgive you!"

"Relax. Along takkan buat apa apa pada dia. Trust me. Ill never do anything." "If you fall in love with her, tell me. Ill help youu." "Nooo lahh. We're just besties." "Besties? In three days? Wow! Bagusnya improvement." "Huh? Hmm..." "Dalam dua bulan lagi jadi husband and wife agaknya?" "Doakan yang baik baik ya?" Adriana membuntangkan matanya.

"Aip! Malu tapi mahu agaknya." Adren tergelak lalu dia terus memanjat tangga ke biliknya. Dia melihat gambar di laman instagram Mellisa. Comel! Nampak indah sahaja wanita itu bersama adiknya.

Adren 😍: Gorgeous 🤩
Mellisa ❤️: Who? Me or my brother¿
Adren 😍: Both ❤️😍
Mellisa ❤️: Aww thank you! So sweet of you 😊
Adren 😍: My pleasure! ❤️ Dah dinner?
Mellisa ❤️: Blum! Tak lapar 😔
Adren 😍: Huh?! Kenapa tak makan lagi?! Dah pukul 12 malam! Go and eat now! I said now! 😤
Mellisa ❤️: Hmm? Okayyy going!
Adren 😍: Jangan ingat I tak nampak. My brother is there. Am akan bagitahu I.
Mellisa ❤️: Okayy 😂😂

Mellisa menuruni tangga untuk menjamu selera. Dia melihat Amzan. "Haa tahu takut. Abang Ad baru saja mesej Am. Dia suruh Am pastikan akak dinner." "Eh sejak bila Am jadi spy dia?"

"Sejak dia bakal jadi my brother in law." "What?!" "Yelah maybe dia akan jadi abang ipar Am sebelum Am jadi adik ipar dia." "Eh bukan sama je?" "Yelah! Sama jelah. But... the first one, dia jadi suami akak. Second one, Am jadi suami kepada adik dia." "Eh eh... ada ada je."

DIA 🌸

Dia: The revenge 🌸Where stories live. Discover now