Part 6 | Dia 🌸

14 0 0
                                    

Adren menggeleng. Jikalau wanita itu tahu bahawa dia di sini untuk melakukan sesuatu, pasti wanita itu tidak akan membenarkan dia menjejakkan kaki ke sini lagi.

Mellisa berjalan ke biliknya semula setelah tamat mesyuarat bersama Pelangi Indah Holdings. Amzan memandang Mellisa. Dia tahu dia perlu lakukan sesuatu sekarang. Dia terus berjalan laju ke bilik wanita itu. Dia mengetuk pintu bilik wanita itu.

"Come in." Amzan terus masuk. "Madam..." Mellisa memandang Amzan. "Yes? Dah berkenalan dengan staff dalam group you? All okay?" Mellisa bertanya sambil melihat komputer ribanya. "Everything is ok but can I ask you one thing?"

"Hmm." "You remember me?" Mellisa mengerutkan keningnya. "Nope. Do I know you? Eh you know me ke?" "Don't you remember me?" "I don't remember you. I just... woke up from coma. I lost some of my memories. So... would you mind to tell me who you are?"

"Kita baru jumpa. Dua hari lepas. Malam." "Oh ya? Ohh! Yes! I remember you. You yang tanya I ni how I masih hidup kan?" "Yup! And here you are. My bos. It's unbelieveble how people told me that you're dead but then... you came alive."

Mellisa tersenyum. "Yep. I don't know why I'm alive but I know that Allah izinkan saya hidup kerana ada sesuatu perkara yang belum diselesaikan. Adik I, Am perlukan I. Itu sebab utama I masih di sini dan bersemangat untuk teruskan hidup."

"I'm inspired by a strong women like you. May you meet all the success in your journey." "Thank you! Amiin. Terima kasih atas kata kata tu." "My pleasure and thank you for sparing some time for me. I'm leaving." "Yes... don't forget to stay calm and do your job with all your heart. Barulah bahagia bila bekerja. Okay?" "Sure, madam." Dia berjalan keluar.

Amzan menarik nafas panjang. Dia harus melakukan sesuatu. Semestinya niat dia hanya satu. Dia harus hancurkan syarikat ini kerana syarikat ini dibina oleh musuh kepada arwah ayahnya. Dia tidak akan biarkan syarikat ini terus berdiri gah.

Am 🙈: Assalamualaikum kak. Harini, Am balik lewat sikit tau. Akak balik and makan dulu. Am nak jumpa kawan kejap.
Kak Mel 😍: Waalaikumsalam. Nak jumpa kawan mana? Lelaki or perempuan? And balik pukul berapa?
Am 🙈: Kawan perempuan. Dia nak tengok assignment Am, so... I'm going to meet her. Am balik dalam pukul 8.
Kak Mel 😍: Jumpa anak dara orang sampai pukul 8 malam? Mak ayah dia tak marah ke? Apa nama dia?
Am 🙈: Dia tak ada ayah. Mak dia pula manjakan dia. Dia cakap mak dia tak kisah kalau dia belajar. Am kan budak baik.
Kak Mel 😍: Whatever. I'll wait to eat with you! Balik awal! Byep!
Am 🙈: Akak! 😔 Nanti gastrik macam mana? Doktor kan dah suruh akak makan on time?
Kak Mel 😍: Halah halah. Dahlah nak pergi dating tak ajak. Sedihlah macam ni. Akak nak dating juga.
Am 🙈: Tulah orang suruh cari boyfriend, tak nak pula.
Kak Mel 😍: 😭😂😂 Ada ada je Am ni. Byep! Akak ada kerja. Hati hati drive and nanti kenalkan akak dengan budak tu.
Am 🙈: Yup! Sure. Nama dia Adriana. Am panggil dia Riana.

Mellisa tersenyum. Dia terus bangun dari tempatnya lalu berjalan keluar. "Sara, boleh I tahu, esok I ada meeting tak?"

"Esok tak ada apa apa sebab madam cuti." "Okayy thank you! Happy holiday to you. Balik and enjoy with your son and husband." "Thank you madam. Same to you. Enjoy your day with your handsome brother." "Aip!" Mellisa tergelak kecil lalu berjalan ke tempat kerja Amzan.

Dia melihat Adren yang sedang belajar bekerja dari Hafiz. "Macam ni je? Okay. Ill try." "Okay bro. Kalau nak tahu apa apa lagi, panggil aku. Aku ada je dekat sini." "Sure bro. Thank you." "My pleasure bro."

"Waktu bekerja dah habis, tak nak balik ke?" Mellisa bertanya kepada Adren yang masih sibuk melakukan tugasannya. "Belum, madam. I'm still learning my job." "It's okay. You have all your time to learn. I'm not gonna be mad..."

Adren tersenyum. Senyuman itu menampakkan lesung pipitnya. Mellisa terus tersenyum. "Baru I sedar you ada lesung pipit. You know what? Jarang sangat I jumpa orang yang ada lesung pipit."

"Dalam keluarga I, semua orang ada lesung pipit, madam. You should meet all of them." "Oh... your mum, dad and siblings?" "Just mum and a sister." "Oh.. sorry." "It's okay."

DIA 🌸

Dia: The revenge 🌸Where stories live. Discover now