Chapter 10

5.5K 154 4
                                    

بعد ذهاب يوسف ذهب الجميع إلى غرفهم واما زمرد واخوتها ذهبوا إلى قصرهم
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
كان ايهم فى غرفته يجلس شاردا فى صوره زمرد التى بيده ثم قال محدثا لها"خلاص هتجنن مبقتش قادر استحمل بعدك عنى يا غزالتى مش قادر اصدق انى بقيت بحبك بالشكل ده لا ده مش حب ده انا بقيت بعشقك وانتى عماله تصدى فيا وتبعدينى عنك شويه تعاملينى برقه وشويه تعاملينى ببرود لما بقيت خلاص هتجنن منك ومن تصرافاتك انا عارف ان جوازنا جه بسرعه بس والله عشقتك يا غزالتى نفسى تكونى فى حضنى النهارده قبل بكره بس انا مش هستسلم هخليكى تحبينى وتعشقينى ذى ما بحبك رغم أن الخاله بخيته قالت انك حبتينى يا غزالتى وانك بتكابرى بس انا هخليكى تعترفى بحبى ده وغصبن عنك يا غزالتى"
ثم قام من مكانه ووضع الصوره داخل إطارها وتوجه للسرير لينام
فى مكان آخر فى قصر الاخوه الخمسه فى غرفه زمرد كانت زمرد مستلقيه على السرير تنظر للسقف وشارده فى ايهم وتقول داخل نفسها(بجد مش عارفه مالى انا بفكر فيه كتير اوى انا خايفه ليكون كلام بخيته صح وانا فعلا حبيته لا لا حبتيه ايه يا زمرد انتى متعرفهوش غير من تلات اشهر هتكونى حبتيه بس بيبقى فيه حب من اول نظره بس يا زمرد ايه اللى انتى بتقوليه ده حب ايه وهبل ايه انا زمرد الاسيوطى مش انا اللى هستسلم للحب ابدا انا هتعامل معاه ببرود وهقتل حبه ده لو كنت حباته وانساه لازم انساه"
ثم نامت هى الأخرى
فى الصباح الجميع مجتمع على طاوله السفره فى قصر الاسيوطى
كان الجميع مجتمع على طاوله الطعام
وكان يوسف يطعم داليا بنفسه
داليا"خلاص يا يوسف مش قادره"
مريم"يا بتى ما انتى لازم تتغذى عشان اللى فى بطنك"
داليا"يا ماما خلاص مش قادره وهو مش بيأكلنى ده بيزغطنى"
يوسف"خلاص خلاص خدى اشربى اللبن ده بس"
وبالفعل قام يوسف بمساعدتها على شربه
سوسن بتبرم"ايه الجلع الماسخ ده"
زمرد بحده"مرات ابويا ياريت تنقطينا بسكاتك ده لسه شبشب قمر معلم على جتتك"
سوسن بغضب"انتى بت جليله الربايه وامك معرفتش تربيكى"
زمرد بحده"بقولك ايه أهدى على نفسك كده والا قسما عظما هخليها تقوم عليكى بالشبشب ومحدش هيحوش عنك امبارح انا اللى خليت فهد يبعدها كلمه كمان وهخليها تقوم معاكى بالواجب ومحدش هيحوشها"
قمر بسعاده"اه والله خلينى اقوم عليها حيزوبونه الكلب دى"
فاطمه"خلاص بقى يا ست سوسن اعضى وانتى يا زمرد أهدى بالله عليكى وانتى ياقمر اتهدى شويه بدل ما اقوملك انا بالشبشب"
قمر بخوف مصطنع"خلاص يا بطه متعصبيش نفسك وخليكى مرتاحه يا حبيبتى انتى وشبشبك حبيبى والله وحشنى ابن اللذينه"
ضحك الجميع وقال فهد لها وهو يضحك"طبيعى يوحشك ما انتوا اخوات"
قمر بسخريه"وبتقول على نفسك شبشب ليه بس يا حبيبى"
ضحكت ماسه وقالت"اوبا جابهتك طارت يا معلم"
فهد بغضب مصطنع"ما بلاش انتى يا بارده هانم"
قطع حديثهم طرق على الباب
زمرد فى نفسها"اصطبحنا واصطبح الملك لله"
ذهبت الخادمه وفتحت الباب فدخل عليهم اربع فتيات يرتدون جلاليب سوداء ولكنها ضيقه عليهم ويضعون طرحه على رأسهم كحجاب ولكنها لا تمت له بصله حيث يظهر منها معظم شعهرهن
وقفت مديحه وقالت بفرحه لإحدى الفتيات"اذيك يا حبيبت خالتك كيفك أكده"
الفتاه"زينه يا خالتى" ثم أكملت بهيام"كيفك يا مازن"
مازن"الحمدالله يا مى"
شعرت ماسه بالضيق لنظرات مى لمازن
ثم قالت مديحه لفتاه أخرى وانتى كيفك يا حبيبت عمتك"
الفتاه"زينه يا عمتى" ثم قالت مكمله بهيام"كيفك يا فارس"
فارس"الحمدالله يا مها"
كان فارس يجلس بجانب قمر مالت عليه قمر قائله بهمس غاضب"اتلم احسن لك"
فارس باستغراب وصوت منخفض"وانا عملت ايه"
قمر"متكلمش البت المايصه دى"
فارس بمرح"بس دى بنت عمتى"
قمر"مش مهم متكلمهاش برده"
فارس بخبث"دى غيره بقى"
قمر بلامبالاه"اعتبرها ذى ما تعتبرها ثم أكملت بغضب"بس لسانك ميخاطبش لسانها"
فارس بمرح"اموت انا فى الغيران"
ووقفت فوز ورحبت ايضا لإحدى الفتيات بغير نفس هى الأخرى"اذيك يا دينا"
دينا"الحمدالله يا عمتى"ثم أكملت بهيام هى الأخرى"اذيك يا ادم"
ادم"الحمدالله يا دينا"
شمس"اقفلى بوقك يا حبيبتى لحسن تدخل دبانه ولا حاجه"
ضحك الجميع عليها
دينا"انتى مين انتى عشان تكلمينى بالاسلوب ده متعرفيش انا مين"
شمس ببرود"اكيد بنت الجناينى"
ضحك الجميع وكانت دينا سترد ولكن تدارك سعفان الموضوع وقال"دى دينا بنت عمت ادم يا شمس ودى شمس بت سعيد ولد اخوى"
شمس بغير نفس"اهلا"
دينا بغضب منها"اذيك"
ووقفت كريمه ورحبت باخر فتاه بينهم ولكن زمرد لاحظت انها لا تطيقها
كريمه"ازيك يا نجلاء"
نجلاء"زينه يا عمتى"ثم أكملت بهيام واضح"اذيك يا ايهم"
زمرد"ذى القرد يا حبيبتى مشاء الله وبعدين فاكره الدبانه اللى كانت صاحبتك هتبلعها حاذبى تبلعيها انتى التانيه"
ضحك الجميع مره اخرى
نجلاء بغضب"انتى كيف تكليمنى أكده يا بت انتى يا جربوعه"
اغمضت زمرد عينيها دليل على غضبها لان اكثر ما تكره أن يقوم أحد ما بإهناتها وقد علم ايهم انها ستغضب الان لذلك وقف من على الكرسي بجانبها ووقف خلفها ووضع يديه على كتفيها وقال"أهدى ابوس ايدك مش قدك دل"
زمرد وهى لا تزال مغمضه عينيها"ابعد يا ايهم"
ايهم"طب أهدى بالله عليكى"
زمرد وقد فتحت عينيها واغمق لون عينيها الزمرديه وقالت صارخه بغضب"ابعد عنى يا ايهم"ابتعد عنها فورا وانتفضت الفتيات الاربعه حتى أنهم وقعوا على الأرض من خوفهم وخضتهم
وقفت واتجهت لهم ووقف امامهم وهم واقعين على الأرض وقالت بصوت غاضب لنجلاء"بقى انا جربوعه يا بتاعه انتى انا هعرفك مين هى زمرد الاسيوطى"ومالت عليها وامسكتها من شعرها فصرخت الفتاه وقالت زمرد بغضب "بقى واحده ذيك متسواش تلاته ساغ فى سوق الحريم تشتمنى انا انا بقى هوريكى الجربوعه دى هتعمل فيكى ايه"
كانت زمرد على وشك صفعها ولكن امسك يوسف يدها وقال"خلاص يا حبيبتى عشان خاطرى سبيها امسحيها فيا انا"
زمرد وقد هدائت"يا بابا دى"
يوسف"خلاص بقى عشان خاطر بابا"
زمرد بابتسامة"عشان خاطرك انت بس يا جميل"
ضحك يوسف"خلاص يا بكاشه روحى يلا على شغلك"
زمرد بضحك"قشطا يا معلم خلى بالك بقى من مزتك"
يوسف بضحك"متقلقيش فى عيونى"
ابتسمت له ونظرت بغضب للاربع فتيات وخصوصا نجلاء ثم خرجت وتوجهت نحو الشركه هى لا تذهب لجامعتها الخاصه كونهم فى الاجازه
بالفعل وصلت الشركه وتوجهت نحو مكتبها وجلست وشرعت بالعمل على أوراق الصفقات المهمه
بعد ساعه على الطريق كان ايهم يقود سيارته متوجه لشركه النورين يريد لقاء زمرد ووضع حد لكل هذا
ايهم فى نفسه (لازم النهارده اعترفلها بمشاعرى لازم افهمها أنه سواء بمزاجها أو غصبن عنها هى بتاعتى وملكى ومراتى وحبيبتى وكل حاجه ليا فى الدنيا)
بعد مرور بعض الوقت كان ايهم قد وصل للشركه وقد كان يرتدى بدله سوداء جعلته وسيم للغايه
وقف ايهم مبهورا بهذا الصرح العظيم فالشركه كبيره وضخمه للغايه وتتميز بإطلالتها الرائعه وديكورها المذهل وهو اقسم أن فنان هو من قام بهذا الابداع وايقن ايضا ان هذه الشركه تستحق لقب اشهر الشركات العالمية وفور دخوله تعلقت جميع عيون النساء به لوسامته الفتاكه لقد كانوا ينظرون له بهيام شديد
هو قام بالتوجه نحو موظفه الاستقبال
موظفه الاستقبال بعمليه"نعم يا فندم اى خدمه اقدر اقدمهالك"
ايهم برسميه"لو سمحت كنت عايز اعرف مكتب زمرد هانم الاسيوطى فين"
موظفه الاستقبال"امشى طوالى يا فندم هتلاقى اسانسير اخر دور"
ايهم"تمام شكرا"
موظفه الاستقبال"العفو يا فندم"
وبالفعل توجه نحو الاسنسار وركب به وضغط على زر الدور الاخير ولم يمضى سوى عشر دقائق ووجد نفسه فى الدور المطلوب
توجه ناحيه السكرتيره الذى وجدها تجلس فى اخر الرواق
وقال لها"السلام عليكم ممكن اقابل زمرد هانم"
السكرتيره"وعليكم السلام فى معاد سابق يا فندم"
ايهم"لا مفيش"
السكرتيره"اسفه بس لازم يكون فيه معاد سابق"
ايهم"قولى ليها ايهم"
السكرتيره"طيب اتفضل اعض يا فندم"
ايهم"تمام ماشى"
قامت السكرتيره من على مقعدها وتوجهت نحو مكتب زمرد وطرقت الباب وانتظرت أن تسمح لها بالدخول ودخلت لمكتبها وجدتها تعمل على الأوراق ولم ترفع نظرها نحوها
السكرتيره"زمرد هانم فى واحد بره عايز يقابل حضرتك"
زمرد ومازالت لم ترفع نظرها من على الأوراق"فى معاد"
السكرتيره"لاء يا فندم بس قالى اقول لحضرتك أن اسمه ايهم"
فور ذكر اسمه رفعت رأسها ونظرت لها وقالت
"ايهم"
السكرتيره"ايوه يا فندم"
زمرد"دخليه فورا وبعد كده لما يجى تدخليه من غير ما يستأذن ولو عندى اجتماع تخليه يتفضل هنا فى المكتب"
السكرتيره بابتسامة"حاضر يا فندم شكله مهم عند حضرتك"
زمرد ببرود"مش شغلك"
السكرتيره بحرج"حاضر يا فندم"
خرجت السكرتيره من المكتب وتوجهت نحو ايهم وقالت"اتفضل يا فندم زمرد هانم مستنيه حضرتك"
ابتسم ايهم ابتسامته الساحره وقام من مقعده وتوجه نحو مكتبها وطرق الباب ودخل
وقفت زمرد مرحبه به"ازيك يا ايهم"
ايهم"تمام الحمدلله يا حبى"
خجلت زمرد من هذه الكلمه ولكنها تداركت نفسها سريعا وقالت"اتفضل اعض على الكنبه احسن"
ايهم بابتسامة زادت لملاحظته خجلها"حاضر"
وتوجه للكنبه وجلس عليها وتوجهت هى للهاتف الذى يصلها بالسكرتيره ولكنها قبل أن ترفعه قالت"تحب تشرب ايه"
ايهم"لا شكرا مش عايز حاجه تسلمى"
زمرد"لا لازم تشرب"
ايهم بابتسامة"لا والله ما عايز لسه شارب قهوه"
زمرد بابتسامة"ماشى ذى ما تحب"
تركت الهاتف وذهبت وجلست بجانبه وقالت"ها ايه سر الزيارة السعيده"
ايهم بمرح"هو لازم يكون فيه سبب عشان يزور الراجل مراته"
زمرد بسخريه"هههه خفه"
ايهم بغرور مصطنع"طبعا يا بنتى ده انا ايهم الاسيوطى مش اى حد انا"
زمرد"طيب يا ايهم يا اسيوطى برده مشرفتناش بسر الزياره"
أخذ ايهم نفس عميق وذفره ثم قام بإمساك يديى زمرد وحاولت هى سحب يديها منه ولكنه لم يسمح لها بذلك وظل متشبت بيدها ونظر بعينيها لتتيقن من صدق حديثه وهى لا تعلم لما سرحت فى عيونه وشعرت برغبه شديده فى سماعه و بداء هو فى الكلام قائلا لها"زمرد لو سمحت اسمعينى انتى مش مجرد بنت ابن عم بابا يعنى برده بنت عمى انت بالنسبالى اكبر من كده بكتير اول ما شوفتك وانا اتشديت ليكى وانا عمر ما فيه بنت قدرت تجذب انتبهاى ولما الخاله بخيته جات القصر وقالت الكلام اللى قالته انا فى الاول مصدقتش لكن مع الوقت كنت بتأكد فعلا انى بحبك لأ مش بحبك انا بعشقك يا غزالتى عارف انك هتقول نعرف بعض من تلات شهور بس احنا يا غزالتى ارواحانا اتقابلت من زمان واقترنوا ببعض واحنا قلوبنا دقت اول ما شوفنا بعض متقدريش تنكرى أن فى حب من اول نظره وعارف ان جوازنا جه بسرعه بس قدامنا العمر كله عشان اثبتلك اننا فعلا مخلوقين لبعض وهرجع اقولها تانى وتلات انا بحبك وبعشقك وبموت فيكى يا غزالتى"
كل هذا الكلام وزمرد سارحه فى عيونه وهو كان مازال ينظر فى عينيها وهو يشعر أنه كلما اطال النظر فى عينيها كلما سقط فى حبها اكثر واكثر، ترك يدها ووضع يده على وجهها وهو مازال ينظر  فى عينيها و مال عليها ونظر لشفتيها والتقطها فى قبله طويله استمرت لمدة خمس دقائق وهى فى بادئ الأمر شعرت بصدمه ولكنها لم تشعر بنفسها وهى تحاوط رقبته بيديها واغمضت عينيها مستمتعه بقبلته الذى يعبر من خلالها عن حبه الشديد وعشقه لها ابتعد عنها بعد خمس دقائق ليسمح لها بأخذ أنفاسها الضائعه خلال قبلتهم وعاد والتقط شفتيها مره اخرى وبعد مرور خمس دقائق أخرى فاقت زمرد ودفعته ووقف معطيه إياه ظهرها وهى تأخذ أنفاسها
وهو مازال يجلس وينظر لها وعلى وجهه ابتسامة عاشقه وقف من مكانه وتوجه نحوها ووقف أمامها وكان على وشك الحديث ولكنها قاطعته قائله بحده وغضب"لأ يا ايهم لأ جوازنا كان اتفاق مش اكتر أو صفقه بمعنى أصح هتستمر لمده شهرين وخلاص كل واحد يروح لحاله انا مش بحبك بخيته دى ست عجوزه وبتخرف كلها شهرين ونطلق ونخلص"
نظر لها بغضب وامسكها من كتفيها و قال غاضبا"طلاق مش هطلق يا زمرد انتى بتعتى وملكى انتى غزالتى انا مراتى انا حبيبتى انا عشقيتى انا ومش هسمحلك تبعدى عنى انتى ملكى انتى فاهمه وبمزاجك أو من غيره انتى بتحبينى لا بتعشقينى كمان شايف حبى وعشقى فى عيونك ولو فضلتى تنكرى ده لأخر يوم فى عمرى مش هصدقك فاهمه واعملى حسابك هتفضلى مراتى ومعايا وملكى لاخر نفس يخرج منى انتى فاهمه"
ومال عليها ملتقط شفتيها فى قبله جامحه حاولت مقاومته لكنها لم تستطع فاستسلمت له ليس لأنها ضعيفه ولكنها تشعر بالضعف أمامه وهذا يخيفها بشده ويجعلها تنكر كل ما تشعر و ابتعد عنها بعد مده ونظر فى عينيها وقال"خليكى فاكره انك بتاعتى يا غزالتى"
وخرج وتركها تشعر بالتخبط وافكارها متشتته 
ذهبت وجلست على مكتبها وهى مازلت تشعر بالصدمه لكل ما حدث اخذت نفس عميق وقالت"لأ يا ايهم لازم ابعدك عنى انا بضعف قدامك وانا بكره ضعفى رغم انى حبيت ضعفى ده بس لأ لازم افضل قويه عشان اقدر احقق هدفى أو بمعنى أصح انتقامى وحبك هيضعفنى فلازم اتخلص من حبك ده لازم"
حركت رأسها بشده وعادت للعمل مره اخرى راميه بكل ما حدث خلف رأسها
فى قصر مالك الحديدى
كانت زهره تقف تعد طعام الغداء من اجل مالك زوجها وحبيبها وكانت ترتدى منامه قصيره نظرا انهم يعيشون بمفردهم بالقصر ولا يوجد احدا معهم حتى الخدم زهره لا تسمح لهم بالمجئ سوى مرتان بالاسبوع للتنظيف وهى من تقوم بإعداد جميع وجبات الطعام وتنظف غرفتهم كانت تعد الطعام وهى تغنى اغنيه اجنبيه مع التسجيل الموضوع على الرف التى تقوم بتشغيله أثناء عملها بالمطبخ وكانت تتمايل مع الاغنيه وهى تقوم بإعداد الطعام ولم تشعر بذلك الذى يراقبها ومسحور بما تفعله وقام بالإقتراب منها وهى مازالت لا تشعر به قام بلف يديه حول خصرها قامت زهره بالانتفاض وشهقت بصدمه والتفتت له وقالت"اخص عليك يا مالك خضتنى"
ضحك مالك وقال"سلامتك من الخضه يا قلبى"
قامت زهره بلف يديها حول رقبته وهو مازال يطوق خصرها بيديه
وقالت"ايه اللى رجعك بدرى النهارده"
مالك"مفيش خلصت شغل وقلت اجى اقضى اليوم معاكى لانك وحشانى اوى"
زهره بحزن"لا انت كداب لانى لو وحشاك مكنتش نزلت الشغل امبارح وفضلت بره لبليل ورجعت تعبان ونمت والنهارده نزلت تانى وسبتنى وانت لسه خارج من السجن اول امبارح وانت اصلا كنت بعيد عنى شهر بحاله"
مالك"لا خلاص يا زهرتى متزعليش وانا اقدر على زعل الجميل منى، وانا اهو ياستى خلصت امبارح والنهارده شغل اسبوع بحاله وفضتلك نفسى يا قلبى"
زهره بفرحه"بجد يا مالك قلبى"
ضحك مالك على طفوليتها وقال"اه بجد يا زهرتى"
ضحكت له وهو قام بالنظر لها وسرح فيها وجمالها ولاحظ ما ترتديه وهذا زاد حالته سوءا وشعر بالرغبه الشديده نحوها وكانت هى تتحدث عن كل ما سيقومون به خلال هذا الأسبوع ولكنه لم يكن معها كان تفكيره متركز على شفتيها التوتيه ولكنه لم يستطع كبت رغبته اكثر من ذلك لذلك مال عليها مقاطعا حديثها ملتقط شفتيها فى قبله جامحه معبر بها عن شوقه لها فهو لم يقربها منذ شهر حيث أنه كان مسافر لإسبوعين وعندما عاد للمطار قاموا بإلقاء القبض عليه فى تهمه باطله من منافسه فى السوق وقضى اسبوعين آخرين فى السجن واستطاعت أخته إخراجه واثبات برائته ولكن هذا الشهر كان جحيما لبعده عنها لا يصدق أنها الأن بين ذراعيه ينهل من شهد شفتيها التوتيه ابتعد عنها بعد مده و قال وهو يلهث"وحشتينى اوى ومبقتش قادر استحمل بعدك"
كانت هى تنظر لعينيه وهى تلهث هى الاخرى وتستند بيديها عليه وهو لم يمهلها اى وقت قام بحملها وكان على وشك الخروج من المطبخ ولكنها قالت"مالك الاكل اللى على النار"
نظر لها وعينيه قاتمه برغبته بها وشوقه لها قام بتعديل طريقه حمله لها حيث جعلها تلف قدميها حول خصره وتوجه نحو البوتجاز و اغلقه
زهره"مش هتاكل يا مالك!؟"
قال لها وهو يخرج من المطبخ"بقولك وحشانى"
كانت على وشك الحديث ولكنه قاطعها ومال عليها ملتقط شفتيها مره اخرى وسار بها نحو غرفتهم
دخل غرفتهم وهو لم يفصل قبلتهم بعد انامها على سريرهم وابتعد عنها قائلا بانفاس لاهثه من إثارته وقال وهو يتحسس وجنتيها"بعشقك يا زهرتى"
زهره بابتسامة"وانا بموت فيك يا مالك قلبى"
مال عليها يقبلها مره اخرى ثم بعد ذلك مال على رقبتها يطبع علمات تملكه ويده تقوم بإزالة ملابسها و.....(وسكتت شهرزاد عن الكلام الغير مباح 😉😉😉)
فى مكان آخر فى قصر الاسيوطى كان الجميع يجلس حول طاوله الطعام فى وقت الغداء معادا ايهم وكانت زمرد تأكل وشارده فيما حدث اليوم بالمكتب وزياره ايهم لها وبعد قليل دخل ايهم ووجدها جالسه وهو لاينكر أنه يشعر بالدهشه لوجودها حيث أنه كان متأكد انها بالفعل ستشعر بالخجل منه ولكنه نسى ايضا انها زمرد الاسيوطى هى لا تخجل هى تقوم بالمواجهه فقط
وكان يوسف يهتم بداليا بشده كالعاده يطعمها وبعد انتهائها يجعلها تشرب كوب من الحليب بنفسه
وكانت قمر تأكل وتتجاهل نظرات فارس نحوها
وفهد ينظر لتالا وهى تأكل برقه للغايه
وادهم كان ينظر لشمس هو الأخر ولكنها تبادله بنظرات مليئه بالبرود
وكانت ماسه تنظر لمازن الذى يضحك ويمازح ابنه خالتها مى ولا يعيرها اى انتباه وكأنها ليست موجودة وليست زوجته
قاطع كل تلك النظرات نجلاء وهى تقول بغنج"اكده يا ايهم متسلامش على نوجه بت خالك"
شعرت زمرد بالغضب الشديد منها وكان عينيها تطقان شرار ناحيتها
لاحظ ايهم ذلك حيث كان يجلس بجانبها ونجلاء تجلس امامهم ولكنه قرر أن يلعب على وتر غيرتها فهو لاحظ انها من النوع المتملك مثله تماما
ايهم"معلش يا نوجه راجع تعبان من برا"
نظرت له زمرد بغضب ثم أعادت نظرها للطعام الذى أمامها وعادت تأكل محاوله تجاهل كل ما يحدث هى لا تعلم لما تشعر بالغضب الشديد هكذا
نجلاء بغنج"لا برديك ملكش حج كان لازم تسجل على نوجه"
ايهم"خلاص بقى هصالحك يا ستى حقك عليا وليكى عندى انفذلك طلب"
نجلاء بغنج"بجد"
ايهم"اه بس هو طلب واحد بس"
نجلاء"ايوه اى حاجه مش مهم"
كل هذا وزمرد تشعر بالغضب الشديد ولا تعلم لماذا وقفت زمرد وتركتهم متوجها نحو باب القصر لتغادر الى قصرها لتستطيع تفريغ هذا الغضب الذى بداخلها
ولكن أوقفتها مريم قائله"جومتى ليه يا بتى متخلصى وكلك"
زمرد وهو تحاول التحكم بغضبها ونبره صوتها حتى لا يستشعر أحد غضبها"الحمدالله يا تاتا شبعت تسلم ايدك عن اذنك هروح ارتاح شويه"
مريم"اذنك معاكى يا بتى"
خرجت من قصر الاسيوطى وتوجهت نحو قصرها ودخلت غرفتها وغيرت ثيابها لثياب رياضيه

انتقام الاخوه حيث تعيش القصص. اكتشف الآن