Chapter 30 #the last#

4.7K 147 2
                                    

قامت عائله نجلاء بأخذها على المستشفى سريعا ولكن قبل ذهابهم وقف ابيها قائلا لكريمه أخته ووالده ايهم  بغضب شديد"من النهارده لا انتى اختى ولا اعرفك"
نظرت له كريمه بصدمه وعدم تصديق
سعفان بغضب"بتك هى السبب ربيها الاول وبعدين اوبجى تعالى وحاسب خيتك" 
نظر لهم ابيها بغضب وكره وتركهم وذهب
بكت كريمه وذهبت بسرعه نحو غرفتها
فذهب حسين خلفها ووجدها تبكى بشده توجه نحوها وحاوطها حسين بذراعيه قائلا لها"متزعليش حالك يا جلبى هو اللى اختار يجطع صله الرحم وبته هى السبب" 
كريمه ببكاء"المفروض انى اللى ازعل مش هو وياما بته ومرته عملوا ومزعلتش منيه جاى دلوقتى وبته كانت هتخرب بيت ولدى يزعل عشان ذمرد ضربت بته اى ست فى موكانها كانت هتعمل إكده واكتر كومان"
حسين"كلامك صوح بس هو صدج بته وهو اللى جطع امعاكى يا حبه عينى اصبرى وان شاءالله هو هيعرف غلطه وياجى يستسمحك كومان المهم أن ذمرد الحمدالله مصدجتش بت المركوب دى"
كريمه بغضب طفولى"والله؛؟ كنت خايف لذمرد تصدق نجلاء،وانت نفسك كنت مصدقها"
ضحك حسين على غضبها الطفولة وقال لها"يا هبله انى عملت إكده بس جدامكم عشان لو كانت ذمرد صدقت كنت انى جدرت اخليها تسامحه"
كريمه"وكنت هتخليها تسامحه ازاى"
حسين"يعنى لما تلاجي ابو جوزها امعها وواجف جصاد ولده عشانها مش هتسمع حديده وكل اللى يجول عليه وشويه شويه كنت هخلى راسها يلين من ناحيته لغايه ما ولدك يثبت حجيجته بس مرت ولدك طلعت عاجله وناصحه ومصدجتش الهامله التانيه ربنا يخليها ليه ويحميهم ويرزجهم بالخلف الصالح"
فقالت كريمه بابتسامة واسعه لحديثه عن احفادها المستقبلين"امين يارب"ثم أكملت قائله بحزن"،بس انى مش عارفه ليه يستنوا شويه ويخلفوا،ايهم وجتها جالى هيأجلوا الموضوع شويه  عشان يتعودوا على بعض واهم بجالهم فتره كبيره متجاوزين يعنى زمانتهم اتعودوا على بعض ومعنى انى ذمرد صدجت ايهم يعنى بتثج فيه جوى ايه بجى اللى يمنع"
حسين بحنو"معاكى حج فى اللى عم تجوليه بس دي حياتهم هم حرين فيها بلاش ندخل خليهم على راحتهم"
كريمه"لا يا حسين انا هكلم ذمرد اخليها تستعجل فى الموضوع ده"
حسين بحزم"لاه اياكى تعملى اكده انى بجولك اهو"
كريمه بحزن واستعطاف"بس يا حسين"
حسين بحزم"مبسش يا كريمه جولتلك دى حياتهم وهما حرين"ثم أكمل بمرح"وبعدين انتى مستعجله على ايه رايده تكبرى حالك بدرى"
كريمه بغرور مصطنع"انا هفضل صغيره حتى لو بجى عندنا دسته احفاد"ثم أكملت بمرح"لو انت بجى مفكر انك هتعجز دى حاجة ترجعلك"
ضحك حسين وقال بمكر"انى بجى هوريكى انى ماهعجزش حتى لو بجى عندى اربع دست مش دسته واحده"
أنهى حديثه دافعا ايها على السرير وصعد فوقها
وشهقت كريمه على اثر فعلته وتوردت وجنتها من الخجل الشديد وقالت له بتلعثم وخجل شديد"حسين ايه اللى انت بتعمله ده"
حسين بخبث وفرح بمنظرها الخجل"راجل ورايد مرته فيها ايه دى"
كريمه بخجل شديد"سيبنى يا حسين انا ورايا طبيخ لازم اعمله"
حسين بتلاعب وقدم فهم انها تحاول  الهروب منه"الخدم يعملوه مش هتجف عليكى يعنى"
أنهى حديثه ملتقطا شفتيها فى قبله شغوفه يبث فيها حبه الشديد لها الذى لم بنضب رغم مرور واحد وثلاثون سنة على زواجهم
ابتعد عنها بعد مرور عده دقائق ووضع جبهته على جبهتها قائلا"عارفه يا كريمه لو كان حد جه وجالى انى هحبك اكده جبل سابج مكنتش هصدجه واصل وكنت هفتكره مخبول وعايز يخش السرايه الصفرا ،ولما امى زمان اختارتك ليا عروسه انى جولت اهى زوجه والسلام المهم تكون زينه وتحترم ابوى وامى وتربى ولادى صوح بس انتى عرفتى كيف تخلينى اعشجك بطيبتك وبجلبك اللى كيف البفته البيضه وبروحك الحلوه وجمالك اللى هيجنني لحد دلوجيت"
كانت كريمه تحمر خجلا مع كل كلمه ينطقها فمه فى وصفها
ضحك حسين قائلا"انى مش عارف انتى كيف لساتك بتستحى منى لحد دلوجيت"
ضربته كريمه على صدره بخفه قائله بخجل"بس بجى"
ضحك حسين قائلا"مفيش فايده فيكى انى عارف"
أنهى حديثه مقبلا ايها من وجنتيها ثم التقط شفتيها فى قبله شغوفه ونزل بقبلاته الى عنقها يطبع علامات ملكيته ويده تتحسس صدرها البض وتضغط عليه بخفه ويده الأخرى تعمل على تجريدها من ملابسها وهى تأن أسفله فى متعه بسبب المشاعر التى يبثها لها ......سكتت شهرزاد عن الكلام غير المباح 😉😉😉😉😉😉)
***************************
صعدت ذمرد لغرفتها بعد تلقين نجلاء درسا لن تنساه لاخر يوم فى حياتها دخلت ذمرد الغرفه وكانت معالم الغضب تظهر بوضوح على وجهها فحتى بعد ما فعلته مع نجلاء الا أنها لازالت تشعر بالغضب الشديد منها فما فعلته لم يشفى غليلها ،توجهت ذمرد نحو الحمام لتنعم بحمام بارد لعله يطفئ نار الغيره التى قامت تلك الحقيره بإشعالها 
دخل ايهم الى الغرفه خلفها وعلم أن حبيبته تستحم من صوت المياه وكان يظهر على وجه ايهم معالم السعاده بشكل واضح وذلك  بسبب ثقه حبيبته به وانتقامها من نجلاء بتلك الطريقة فما فعلته حبيبته لم يكن نقطه فى بحر ما كان سيفعله معها ان كانت حبيبته قامت بتصديق انه قام بخيانتها فقد اقسم ان يرى تلك النجلاء الجحيم بأم عينه وأنه سيجعلها تتمنى الموت ولا تطاله فبعد حبيبته عنه يعنى خروج روحه من جسده واحتضاره
جلس ايهم بإسترخاء على الأريكة الموجودة في غرفة النوم وتنهد بعمق شديد وراحه
بعد قليل خرجت ذمرد من الحمام وهى لا ترتدى سوى المنشفه ولكنها نظرت له وتجاهلته وتوجهت نحو غرفه الملابس
نظر لها ايهم بحب شديد وشهوه رجل يعشق امرأته حد النخاع فوقف وتوجه خلفها وعانقها من الخلف أثناء بحثها عن ما ترتديه
مال عليها ايهم وهمس فى اذنها قائلا"حبيبى ماله مش معبرنى ليه"
رفعت ذمرد حاجبها قائله بتهكم"والله وانت مش عارف"
ضحك ايهم قائلا"وانا مالى بس يا لمبى"
ذمرد بحنق وتذمر"خلاص يا ايهم ابعد عارفه أنه ملكش دعوه باللى حصل"
ايهم بجديه"لا بجد اللى حصل انا فعلا مليش يد فيه مالك بقى"
ذمرد بغضب"فيه أنه حاسه انى متعصبة ومش طايقه نفسى وحاسه ببركان بيغلى جوايا رغم اللى انا عملته الا انه مهدنيش"
أدارها ايهم وجعل وجهها مقابل لوجهه ووضع يده على وجنتها بحب"ليه بس يا حبيبتى"
ذمرد"غيرانه عليك اوى يا ايهم"
ايهم بحب"يا قلب ايهم محدش بيملى عينى غيرك لو قدامى مليون واحده من غير هدوم مفيش واحده فيهم هتهز شعره فيا محدش يقدر يعمل فيا اللى انت بتعمليه من نظره بس من عينك"
ذمرد بابتسامة"انا بحبك اوى يا ايهم"
ايهم بعشق"وانا بموت فيكى يا قلب ايهم"
أنهى كلامه ملتقطا شفتيها فى قبله شغوفه ويده تحاوط خصرها ويجذبها نحو لحد الالتصاق وكأنه يريد إدخالها داخل صدره أو أن تصبح ضلع ثالث له
نزل بقبلاته نحو عنقها عندما شعر بحاجتها للتنفس ثم رفعها حتى جعلها تحاوط خصره بقدميها وحاوطت هى رقبته بذراعيها وتجذبه نحوها اكثر واكثر وخرج بها من غرفه الملابس وكان سيتوجه بها نحو سريرهم  ولكنها أبعدت نفسها عن مجرى قبلاته فنظر لها بحنق لقطعها عليه ارتوائه من نعيمه
ذمرد"بلاش السرير ده انا هولع فيه اصلا عشان الحيوانه دى نامت عليه"
وضع يده خلف رقبتها وجذبها نحو ملتقطا شفتيها فى قبله اقل ما يقال عنها انها شغوفه وغير طريقه نحو الاريكه وانامها عليها وصعد فوقها وهو لا يزال يقبلها ابتعد عنها بعد قليل ووضع جبهته على جبهتها قائلا بأنفاس لاهثه"انتى متعرفيش غيرتك عليا دى بتعمل فيه ايه وبتخلينى مبسوط قد ايه ،بتحسسنى انى الراجل الوحيد فى الدنيا"
ابتسمت له وجذبته نحوها وقامت بتقبيله بشغف واضح وبدالها هو شغفها ذاك بجنون اكبر و.......سكتت شهرزاد عن الكلام غير المباح 😉😉😉😉😉)  

انتقام الاخوه حيث تعيش القصص. اكتشف الآن