מיה
" שמלה או ג'ינס וחולצה ? " שאלתי את אמילי שישבה על המיטה שלי , השעה כבר תשע וחצי בערב , מה שאומר שיש לנו פחות משעה להתארגן אם אנחנו רוצות להגיע למסיבה בזמן .
" תלבשי ג'ינס וחולצה , שמלה מתאימה יותר למסיבה במועדון ." אמרה אמילי
" את לא הולכת לחדר שלך להתארגן ? , לא נשאר לנו הרבה זמן " אמרתי
" כן את צודקת , ביי " אמרה ויצאה מהחדר תוך כדי טריקה של הדלת , לאחים שלו יש חתיכת קטע עם טריקת דלתות חשבתי לעצמי תוך כדי גלגול עיניים .
לבסוף החלטתי ללבוש ג'ינס שחור רחב בגזרה גבוהה עם חגורה שחורה בעלת ניטים כסופים , גופיית בטן בצבע שחור וסניקרס שחורות גבוהות . מתחשק לי היום ללכת על הלוק האפל . החלטתי להתאפר קצת הערב , דבר שבדרך כלל אני לא עושה , מרחתי מייקאפ ,סומק , הייליטר ואודם אדום שישבור את הלוק השחור שלי הערב . בנוסף החלקתי את שערי בעזרת המחליק ורגע לפני שיצאתי מהחדר לקחתי תיק צד כסוף קטן שאוכל לשים בו כסף , תעודת זהות ועוד כמה דברים שאני זקוקה להם .
דפקתי על דלת חדרה של אמילי ונכנסתי , נראה שגם היא מוכנה , היא לבשה מכנס ג'ינס גבוה ורחב בצבע ירוק זית וחולצת בטן שחורה בעלת שרוול אחד ונעלה נעליי אולסטאר שחורות .
" גם רוני תהיה שם היא תגיע עם גל " הודיעה לי אמילי , שמחתי שיהיו עוד אנשים שאני מכירה , זו המסיבה הראשונה שאני מוזמנת אליה איי פעם ואני מקווה שהיא תעבור בשלום .
" איך אנחנו מגיעות לבית של איליי ? " שאלתי
" נזמין מונית , שון הלך לאיליי משעה שמונה בערב כדי לעזור לו בהכנות " שמחתי בליבי שלא אצטרך לנסוע ביחד עם שון , אני שונאת להרגיש כאילו הוא עושה לי טובה שהוא מסכים לקחת אותי ברכב שלו , בכללי אני מעדיפה ליהנות הערב בלי לראות את הפרצופים הכועסים ששון שולח אליי , אשתדל להתרחק מימנו הערב כמה שניתן .
השעה הייתה עשר ורבע בלילה , התקשרתי לתחנת המוניות והזמנתי מונית לכתובת שלנו . אמילי ואני ירדנו מהקומה העליונה והתקדמנו לכיוון היציאה .
" הולכות למסיבה ? " אמר אבא שלי , אני ואמילי קפצנו מהבהלה .
" כן " אני ואמילי ענינו יחד , אבא שלי חייך , הוא ידע שזו המסיבה הראשונה שאני יוצאת אליה , אני מתארת לעצמי שהוא דיי דואג .
" תשמרו על עצמכן בנות , כל דבר שאתן צריכות , כל דבר שקורה , אני זמין בכל שעה בטלפון , תשדלו לחזור כמה שיותר מוקדם , בכל זאת יש לכן יום לימודים רגיל מחר "
" טוב אבא , אוהבת אותך " אמרתי
" נהיה בקשר תומר , לילה טוב " אמרה אמילי וקרצה לעברו***
המונית הורידה אותנו בפתח השער לביתו של איליי , נכנסו לחצר הקדמית שבקושי היו בה כמה נערים שלא הצלחתי לזהות , אני מתארת לעצמי שלב המסיבה כנראה בתוך הבית ובחצר האחורית , הלב שלי פעם בחוזקה מההתרגשות .
" הכל בסדר מיה ? , את נראית קצת לחוצה " שאלה אמילי
" זו פעם ראשונה שלי במסיבה " לחשתי לעברה
" אל תדאגי, אני מבטיחה שיהיה כיף הערב , אני כאן איתך וגם רוני וגל יהיו איתנו , אכיר לך עוד כמה חברים שלא פגשת עדיין "
" תודה אמילי " אני מאוד מעריכה את מאמציה של אמילי להיות נחמדה כלפיי ואפילו להיות חברה שלי . מהרגע שהגעתי לכאן תמיד היא מתנהגת אליי יפה , ההפך מאחיה הגדול .
" בואי ניכנס " אמרה ושילבה את ידה בידי
" בואי ניכנס " חזרתי אחריה ופתחתי את הדלת .
אני ואמילי עומדות בפתח הדלת וסורקות את החלל , המסיבה מתקיימת בסלון ענקי , מהסלון יש יציאה לגינה שם אנשים רוקדים סביב בריכת השחייה , בספות יושבים שון ואיליי שמשחקים באקס בוקס , מבטיהם מיד קלטו אותי ואת אמילי וסרקו אותנו , על מעקה הספה לצדו של שון ישבה נערה ג'ינג'ית יפה שליטפה את שערו , על מעקה הספה השני ליד איליי ישבה נערה בעלת שיער שחור קצר . את הספה הקיפו עוד שלוש בנות שעמדו מאחורי
שון ואיליי הן לחשו להם דברים וקראו להם בקריאות עידוד .
" זה מביך " אמרתי לאמילי והסתכלתי לעבר שון ואיליי
" אני נוטה להסכים איתך " אמרה אמילי
בכל רחבי הסלון הענקי רקדו נערים . " הנה אתן " רוני צעקה ורצה לעברנו , היא תפסה כל אחת מאיתנו במפרק כף היד ומשכה אותנו " אמילי בואי נכיר למיה את החברים של גל מנבחרת הכדורסל . " היא הובילה אותנו לעבר חבורה של חמישה בנים שזיהיתי מתוכם רק את גל . נעצרנו מולם .
" מה קורה בנות ? " גל שאל אותי ואת אמילי
" מנסות ליהנות כאן " אמרה אמילי בגלגול עיניים , נראה שהיא עצבנית מסיבה כלשהי .
" בנים תכירו זו מיה , האחות החורגת של שון " אמר גל
" אתה יודע , אני עוד הרבה דברים חוץ מאחותו החורגת של שון " אמרתי בעצבנות , ההרגשה הרעה של אמילי השפיעה גם עליי .
" טוב לראות אותך סוף סוף מיה , אני דור אביבי , אני לא יודע אם שמת לב אבל אני איתך בכיתה " אמר הנער עם השיער החום והעיניים החומות שמולי , גם הוא שרירי , רוני ציינה שהבנים האלו שייכים לנבחרת הכדורסל אני לא מופתעת .
" לא הספקתי להכיר את כולם בכיתה כבר ביום הראשון , מצטערת שאני לא זוכרת " אמרתי בחיוך והסתכלתי לעברה של אמילי , היא בהתה במשהו , ניסיתי לקלוט במה היא מביטה , עד שהבנתי שהיא בוהה במבט רצחני באיליי שמדבר עם נערה .
דור המשיך לדבר "תכירי אלו רועי , דניאל ועמית " והצביע על הנערים שלידו
" הם לומדים בכיתה י"ב " ציין בפניי
" טוב לדעת "
הם הסתכלו עלי בלי לומר מילה
" סנובים " הערתי להם
שלושתם בפרצוף ללא הבעה עזבו את המקום .
" מה זה צריך להיות ? " אמרה אמילי בעצבנות , זה בהחלט לא היום שלה .
" לפי מה שהבנתי שון רוצה שישמרו ממיה מרחק " אמר גל
" הוא מחרים אותי ? " שאלתי בעצבנות ונעצתי את מבטי בשון , הוא קלט אותי מיד ונעץ בי מבט נוקב בחזרה ואז חייך את החיוך השחצן הרגיל שלו .
" הם סתם שפוטים , אל תדאגי " אמר דור
" לנו שון לא יכול להגיד מה לעשות " אמר גל .
" בואי לרקוד " אמרה אמילי לפתע ותפסה את מפרק ידי , נגררתי אחרי אמילי וקראתי לרוני
" בואי גם " היא נשקה לגל נשיקה מהירה והצטרפה אלינו . אני ורוני נגררנו אחרי אמילי לרחבה , היא נעצרה במיקום מול בר המשקאות הגדול בסלון , שם ישבו על כיסאות גבוהים שון ואיליי ששתו משקה כלשהו , לצדם שוב נערות , הצלחתי לזהות את הנערה הבלונדינית שליד שון , ימית . תהיתי למה אמילי בחרה דווקא במיקום הזה , גם ככה אני לא מרגישה בנוח לרקוד , העובדה ששון נמצא מולי מקשה על העניין . אמילי התחילה לרקוד וכך רוני , לרגע קפאתי לא ידעתי מה לעשות והרגשתי מבוכה .
" תפסיקי להתבייש , את נראית מדהים , אין בחור שלא סובב את הראש לעברך " אמרה רוני . אמילי בכלל לא מודעת אלי ולרוני היא עסוקה בלשלוח מבטים כועסים לעבר איליי ולרקוד , הוא מסתכל עליה במבט שנראה כמו כעס בשילוב של עוד משהו , אולי תשוקה ? .
" זו בדיוק הבעיה , אני לא רגילה למשוך כל כך הרבה תשומת לב " אמרתי לרוני בכנות .
" את כרגע על תקן הילדה החדשה ואחותם החורגת של שון ואמילי , בקרוב אנשים יתרגלו לנוכחותך והעניין ידעך . "
" את חושבת ? " שאלתי את רוני
" העניין ידעך קצת , אבל עדיין תקבלי מבטים לוהטים מבנים , את נערה יפה , תמיד תמשכי תשומת לב " אמרה בחיוך ושמחתי על המחמאה . התחלתי לרקוד וכך גם רוני . לאחר כמה דקות סוף סוף עזרתי אומץ להביט לעבר שון , ימית והבחורה הג'ינג'ית שישבה לידו בספה קודם עומדות כל אחת מצד אחר שלו בזמן שהוא נשען בידיים שלובות על הבר , לידו איליי מפלרטט עם עוד בחורה , מבטו של שון נעוץ בי ובוחן את תנועותיי , הרגשתי כאילו אני רוקדת למענו , כאילו הוא האדם היחיד במסיבה . נעצתי את עיניי בעיניו הכחולות רק לרגע והסטתי את מבטי , הפעם הוא לא הביט בי התנשאות או בזלזול , היה שם רגש אחר שלא הצלחתי לזהות ..
********
לא הרגשתי כמה זמן עבר בזמן שרקדנו עד שאמילי נעצרה ואמרה . " בואו אחריי בנות ."
והתחילה ללכת , רוני ואני בעקבותיה . שיט, היא הולכת לכיוונם של שון , איליי והבנות . נעצרנו מולם בבר ואמילי שאלה . " נהנים ? " בטון ציני .
" לא יותר מימכן " אמר איליי , ימית עמדה ליד שון והרגשתי אותה בוחנת אותי במבטה , היא ראתה אותי לראשונה משקיפה עליה ועל שון מהמרפסת בלילה הראשון שלי בחיפה . עכשיו זו הפעם הראשונה שאנחנו רואות אחת את השנייה מקרוב . מעניין אם היא יודעת מי אני , האם שון דיבר איתה עליי ? . לפתע ימית התקדמה לעברה של אמילי וחיבקה אותה .
" מה איתך אחותי ? " אמרה ימית , אמילי פקעת עצבים הערב נראה לי שהיא לא מחבבת את ימית כל כך ומנסה להישאר מאופקת ולשמור על נימוסים עד כמה שניתן .
" מסיבה מעולה אני מאושרת מכל רגע , מה איתך ? " שאלה אמילי בחיוך
" מבלה , מי זו החדשה שאיתך ? " שאלה והצביעה עלי
" זו אחותי החורגת מיה " אמרה אמילי
" אז את האחות החורגת המעצבנת ? " שאלה ימית בפליאה .
" שון , אני מצפה מימך ליותר אתה באמת נותן לדבר הזה לעצבן אותך ? " אמרה ימית והצביעה עליי . שון מיד הגיב .
" לא ביקשתי מימך להציק לה , אמרתי לך פשוט להתעלם מקיומה . " לרגע קטן בתוך ליבי האמנתי ששון יגן עליי , זו הייתה התרסקות מוחצת .
" לא יהיה קשה במיוחד להתעלם מקיומה " אמרה ימית בחיוך שטני , הרגשתי שבעוד רגע עומדות לפרוץ דמעות בעיניי .
אמילי התעצבנה " תרגיעי ימית שתינו יודעות מי יותר ברמה מבינכן "
" לא שקשה לדעת .. " אמרה רוני בעוקצנות .
" למה אתן מגנות על העלובה הזו ? ברצינות , אתן מורידות מעצמכן שאתן מסתובבות איתה " אמרה ימית , שון עומד בשילוב ידיים ונשען על הבר במבט אדיש . לא יכולתי לשאת זאת יותר , הדמעות כבר הציפו את עייני ואיימו לזלוג הסתובבתי ורצתי עד שנעלמתי בתוך רחבת הריקודים . דמעותיי המשיכו לרדת , רציתי להיעלם ולהיות לבד , לא התחשק לי לשמוע את אמילי ורוני כרגע למרות שהגנו עליי . התקדמתי עד שראיתי מדרגות עליתי בהן ונכנסתי לחדר הראשון שקלטתי . התיישבתי על המיטה והתחלתי לבכות , באמת האמנתי שהכל מושלם , שמצאתי חברים אמתיים כאן , שסוף סוף אהנה , שאחווה את הנעורים וההתבגרות שלי . הכל שקר בדמותו היפה של שון שלו , אני באמת לא מבינה למה הוא שונא אותי כל כך . אולי הוא מקנא לאמא שלו ולא יכול לסבול את הנוכחות שלי ושל אבא שלי ? . שון מתעלם מאבא שלי ואפילו שמעתי אותם מתווכחים כמה פעמים . באמת חשבתי ששון יסתכל עלי ברגש אחר שהוא לא זלזול ? ימית צודקת , אני עלובה , אני לא יפה כמוה , הדרך היחידה ששון הסתכל עלי בה היא בשנאה . פתאום נשמעה דפיקה בדלת , שתקתי , לא התחשק לי לראות אף אחד כרגע . הדלת נפתחה ואיליי נכנס לחדר וסגר אותה . הוא התקדם למיטה וישב לידי .
" בכית " הוא אמר .
לא הצלחתי לענות לו פשוט הנהנתי ודמעות ירדו שוב מעייני . אני כל כך מגוחכת .
איליי התיישב לצידי ושם את כף ידו על פני וניגב באגודלו את הדמעות שזלגו .
" ימית יכולה להיות כלבה מרושעת לפעמים " אמר
" אין לך סיבה לבכות בגללה " הוא חייך אלי . איליי מהמם ביופיו לא פחות משון בעיניו הירוקות ושערו הבלונדיני . שני הבחורים האלה פשוט צועקים צרות . אבל מילותיו ומגעו ניחמו אותי והרגשתי צורך לפרוק .
" זו המסיבה הראשונה שיצאתי אליה איי פעם , חשבתי שיהיה כיף אבל זה הפך לסיוט נורא . "
" אל תשללי את כל המסיבות בגלל המסיבה הזו , לפעמים יש גם רגעים כאלו " אמר
" למה ימית שונאת אותי ? בגלל ששון אמר לה ? " שאלתי
" שון לא אמר לה לשנוא אותך , הוא פשוט ביקש מכולם להתעלם מימך . "
" אתה חבר שלו , אתה לא צריך להקשיב לו ולהתעלם מימני גם ? "
" כמו שאמרת אני חבר שלו ולא שפוט שלו כמו האחרים " אמר
" איזה מין גבר אני אם אתעלם מבחורה יפה כמוך ? " הוסיף . חייכתי בביישנות והסמקתי . איליי בהחלט יודע איך לגרום לבחורה להרגיש טוב עם עצמה .
" אתה באמת חושב ככה ? " שאלתי
" תסמכי עלי , כל גבר במסיבה חושב ככה לא רק אני " תהיתי אם גם שון נכלל בתיאור כל הגברים במסיבה .
איליי העביר את ידו מפני אל עורפי וקירב אותי אליו . קפאתי , הוא קירב את פניו לפניי כאילו הוא מנסה לנשק אותי . קפצתי ונרתעתי לאחור .
" תרגיעי מיה , הכל בסדר " אמר והתקרב אליי שוב , לא רציתי לנשק את איליי באותו הרגע , הוא מהמם ביופיו , אבל לא יכולתי לעשות את זה , אני אולי תמימה אבל לא עיוורת , אמילי לגמרי בעניין שלו .
" מספיק " לחשתי לעברו , הוא לא נרתע .
הדלת נפתחה בבת אחת .
" תגיד לי שזו בדיחה אחי " אמר שון , מאחוריו עמדה אמילי
" אחי .." איליי בא להגיד אבל שון טרק את הדלת בעצבים . איילי קם ואמר
" חכה רגע " תוך כדי שהוא יוצא מהחדר . אמילי נכנסה והסתכלה עליי , אני יכולה להישבע שהיא חיוורת לגמרי .
" בואי , הולכים הביתה שון מחכה לנו ברכב . " אמרה ויצאה מהחדר , הלכתי בעקבותיה .
בבית אהיה חייבת להבהיר לה שלא קרה כלום ביני ובין איליי בחדר .
כשיצאנו מהבית לחנייה שון כבר ישב ברכב , אמילי ואני נכנסנו לרכב ושון התחיל לנסוע . הנסיעה מהבית של איליי לבית שלנו ערכה כשבע דקות , אבל הרגישה כמו נצח .
YOU ARE READING
פתאום להתבגר
Romanceבמקום מימנו באה מיה מור היא שקופה ורגילה לחיות בצללים. אף פעם לא היו לה יותר מידי חברים, אף פעם היא לא התעניינה במעמדות בתיכון ואף פעם לא שמו לב אליה בנים. כשאביה מספר לה שהם עומדים לעזוב את תל אביב לטובת מגורים אצל בת זוגו בחיפה מיה מבינה שנפלה בח...