פרק 9 - שערורייה

5K 209 60
                                    

מיה

עברו שלושה שבועות מאז יום כיפור , חג הסוכות וחופשתו חלפו גם הם . חזרנו לבית הספר ללמידה באופן רציף ללא חגים עד חג החנוכה . מה שאומר שתקופת מבחנים החלה . כבר נבחנתי בשלושה מקצועות . היסטוריה , תנ"ך ומתמטיקה . בית הספר כולו מתרגש לקראת משחק פתיחת העונה של נבחרת הכדורסל שיערך בעוד חודש וחצי שון איליי וגל נשארים כל יום שעות נוספות בבית הספר כדי להתאמן . אני שמחה שאין לי מחויבויות מהסוג הזה . אני לא יודעת איך הייתי מצליחה להתמיד במחויבות נוספת מעבר לחובות הלימודיות של בית הספר . אני מרגישה שאני עומדת לקרוס . המבחן במתמטיקה לא הלך לי טוב כל כך , אני מקווה שהצלחתי לפחות להגיע לציון שישים . בדקות הקרובות אני עומדת לגלות . דנית המורה למתמטיקה שלי עצרה את מחשבותיי.
" אני מחלקת לכם את המבחנים , רובכם הצליחו להשיג הישגים יפים , מי שנכשל שיתחיל לתגבר את עצמו במקצוע קצת יותר אך אין לכם מה להילחץ יהיו עוד מבחנים שבעזרתם תשפרו את הציון שלכם במידה ותתכוננו היטב . " הרגשתי שהלב שלי עומד לצאת מהמקום מרוב לחץ . דנית התחילה לקרוא בשמות של תלמידים ולחלק להם את המבחנים הבדוקים .
" מיה מור " הכריזה והגישה לי את דף הבחינה מקופל .
" אחליף איתך כמה מילים אחרי שאסיים לחלק לכולם את המבחנים " אמרה במהירות והתקדמה לעבר התלמיד הבא . הסתכלתי על הדף המקופל וניסיתי למצוא את האומץ בתוכי כדי לפתוח אותו ולראות את הציון . בלית ברירה ובאצבעות רועדות פתחתי באיטיות את הדף כאילו הוא פצצה שעומדת להתפוצץ עלי . באותו הרגע הייתי מעדיפה פצצה . המספר שלושים ושש הופיע בגדול מוקף בעיגול ולידו נכתבה ההערה – " את מסוגלת ליותר " . דמעות עלו בעיניי , השתדלתי כל כך , מאז המקרה בו דנית העירה לי שפתחתי ספר בכיתה התחלתי להשתתף ולהקשיב בכל השיעורים , למדתי בבית במשך ארבעה ימים למבחן . לא האמנתי שאפילו לא עברתי . באותו הרגע קינאתי כל כך באמילי ורוני שמצליחות להשיג ציונים יפים כל כך בארבע יח"ל , קינאתי בשון , שלפני כמה ימים חזר מבית הספר והראה לרותם מבחן עם הציון מאה , שהוא מצליח לשמור על הישגים גבוהים כל כך בחמש יח"ל בלי להתאמץ , כל השבוע שקדם למבחן שלו הוא התאמן לקראת משחק הכדורסל ולא טרח להקדיש זמן למתמטיקה . דנית דיברה אל הכיתה אבל לא הקשבתי לה הראש שלי היה עסוק במחשבות ובלעצור את הדמעות שמאיימות לזלוג .
" אתם משוחררים " שמעתי את דנית בקושי . קמתי מהכיסא ובידיים רועדות וראייה מעורפלת מדמעות ארזתי את החפצים שלי לתיק . דנית התקדמה לעברי וישבה על שולחני .
" קיבלת את הציון הנמוך ביותר בכיתה " אמרה בקול שקט . הסתכלתי עליה בעיניים דומעות , היא לא ממש ניסתה להיות עדינה .
" אני יודעת שאת עצובה אבל ראיתי את המאמצים שלך בתקופה האחרונה ואני חושבת שאם תתאמצי עוד קצת את תגיעי להישגים הרבה יותר יפים " היא חייכה לעברי . הנהנתי לעברה כי מה כבר אני יכולה להגיד ? לא מצאתי מילים . דנית המשיכה לדבר .
" אני מתכוונת לדבר על מצבך עם המחנך שלך דורון , הוא מורה למתמטיקה בעצמו , יחד ננסה לחשוב על פתרון שיכול לעזור לך . "
" תודה " אמרתי בקול חנוק .
" אני מאמינה בך מיה , תנגבי את הדמעות וצאי להפסקה , יהיה בסדר . " חייכתי וניגבתי את דמעותיי בניסיון לספוג נחמה ממילותיה , יצאתי מהכיתה לכיוון המדשאות . הפסדתי כמה דקות מההפסקה שלי בגלל השיחה עם דנית , התכוונתי לנצל את המשך ההפסקה שלי בלהירגע . אמילי ורוני כבר ישבו במקום הקבוע שלנו מחזיקות בידיהן פליירים . התקרבתי ושמעתי את אמילי אומרת .
" אני לא מאמינה שהם עושים דבר כזה , פשוט ביזיון . " רוני סובבה את מבטה מאמילי אליי ואמרה .
" מיה , הגעת בדיוק בזמן כדי לשמוע על השערורייה החדשה בבית הספר " הכריזה ונפנפה בפלייר שבידה .
" באיזו שערורייה מדובר ? " שאלתי
" בשערורייה הזו " אמרה אמילי ונתנה לי את הפלייר שבידה כדי שאקרא . הסתכלתי על הפלייר והתחלתי לקרוא .

פתאום להתבגר Where stories live. Discover now