Angin mula bertiup dengan lembut...
Mula kedengaran ..bunyi burung berkicauan..
Pagi yang tadi sunyi menjadi riuh dengan suara Rin yang berteriak memanggil Amy kawan baiknya itu..
"Amy...bukan kau cakap nak bangun awal ke!!"
Amy yang masih berselimut pelahan-lahan melihat jam di sebelahnya.
"Woi,rin asal tak kejutkan!!"Jerit Amy dan terus meluru terjun dari katil.
"itu lah kau,aku dah kejutkan kau cakap, 5 minit ,5 minit tengok-tengok dah jam berapa dah ni tinggal 30 minit lagi nak masuk kelas, dah lah kita ni dah masuk sem 3 " bebel Rin dan bersiap untuk turun.
Seusai mempersiapkan dirinya, Amy mencapai roti di atas pinggan dan memakannya. Kasut disarungkan dan terus mengunci pintu dan mengejar langkah Rin yang sudah mendahului.
"woii agak-agak lah nak berlari" jerit Rin semasa Amy melintasnya.
"Jumpa nanti ma bae!!!" jerit Amy sambil gelak...
Dari jauh kelihatan kelibat seseorang...
"Naz!!!!!...." jerit Amy dan memukul lengan Naz..
"Laju betul kau jalan,tak tunggu ke buah hati kau kat belakang tu" usik Amy dan kawan-kawan Naz pun gelak.
"Eh,Amy kau single ke? Ye lah kau kan comel cantik..takkan single kot..." tanya Sunny gadis senior yang bermbut kerinting itu.
"Unnie rasa?" seperti biasa Amy akan membalas pertanyaan dengan pertanyaan.
Sunny dan Naz hanya menggelengkan kepalanya..
Sunny dan Naz sudah begelar Senior pada semester tersebut dan akan pergi practical di industri tak lama lagi.
Hari itu merupakan hari pertama kelas setelah lama cuti semester. Jadi dari hujung rambut ke hujung kaki perubahan ketara sangat kepada Amy. kalau last semester Amy nampak Agak chubby namun sekarang dah macam mayat hidup pun ada kalau tak disebabkan light make-up comfirm dah nampak macam hantu kak limah.
"Kenapa tengok aku cam tu" jeling Amy setelah perasan bahawa Shin meliriknya, dan itu membuatkan Shin sedar dari lamunan. Mungkin tak percaya yang Amy nampak macam kurus padahal tak lah dia kurus pipi still nampak macam pau.
"Ehem..lama tak jumpa korang" suara yang sudah lama tak didengari itu membuatkan Amy perpaling ke belakang.
"Sunbaenim..." perlahan suara Amy menegur seniornya itu,
Senyumannya yang sudah lama tidak kelihatan..itu mula mengungat hati Amy perlahan.
"Hey,Amy..lama tak jumpa" katanya dan menuju ke arah Amy. Rambut Amy diusap lembut dan pipi Amy kemerahan menahan malu kerana tingkah laku seniornya itu.
"Sunbae..." Amy memang tidak boleh menahan perasaannya setelah apa yang berlaku sebelum ini semasa di majlis hari jadinya.
"It's okay i didn't mad at you, it's not your fault"
"Aniya...sebabkan Amy,sunbae, dimalukan depan semua orang" Amy menundukkan wajahnya.
"Hey,bukan apa sangat,kan semua tu gurau je? biar lah apa orang cakap,yang penting kita tahu siapa diri kita" katanya lagi dan tersenyum
"btw,saya belum jawab lagi kan, jawapan kepada soalan awak tempoh hari.." katanya lagi, dan wajah Amy blur di situ.
"soalan yang mana?" semua yang ada di situ menepuk dahi.
"fuh...aigoo...apa yang aku terlepas" ujar Rin setelah sampai di foyer depan kolej dimana rakan-rakan seperjuangannya berkumpul(seperjuangan lah sangat)
YOU ARE READING
[COMPLETE]The Time When I Met You
FanfictionHighest Story Rankings: Top 10 in #sliceoflife Annyeong, its been a while semenjak Author hiatus entah berapa tahun, so i'm back with my new story...it's kind of random genre but the main genre is fantasy, i hope you guys can support this story than...