Louis
'Ja, maar dan moet ze wel de telefoon opnemen' zegt Liam. Zayn knikt. 'Ja...dat wel'. Harry gooit zijn telefoon naar Zayn. 'Probeer het met de mijne. Niall schud zijn hoofd en grist de telefoon weg voor iemand hem kan pakken. 'Geen goed idee' zegt Liam. 'Want als ze Harry wel op neemt ben je straks heartbroken' zegt Niall. Zayn pakt de telefoon. 'Dan heb ik wel antwoord' zegt Zayn. Hij toets Perrie's nummer in en wacht. 'Hoii, dit is Perrie...' klinkt haar stem uit de telefoon.
Liam zucht diep. 'Hazz, waarom neemt ze bij jou wel op?' vraag ik. Zayn's hoofd gaat hangen. 'Ze wil me dus echt niet terug, hè' zegt hij. '...ik ben er even niet, je weet wat je moet doen. PIEP'. Ik begin te lachen. 'Voicemail' zucht Niall op gelucht. 'Misschien heeft ze het gewoon druk?' vraagt Harry. Zayn haalt zijn schouders op. Ik pak mijn telefoon en kijk naar haar instagram. '@perrieeele: out with the girlz tonight ♥' lees ik voor. Perrie staat met Leigh-Anne, Jesy en Jade - haar beste vriendinnen - op de foto. Ze maken een overdreven duckface. 'Oh' zegt Zayn. 'Misschien belt ze me nog terug?' 'vast wel' zegt Liam.April
'Hai' zeg ik. 'Hey' zegt Louis. 'Dus... je wilt echt bij me intrekken?' vraag ik. Louis knikt. Ik houd de deur voor hem open en laat hem binnen. Ik lijk wel gek, eigenlijk is hij nog een vreemde voor me. 'Ik zal je je logeerkamer laten zien' zeg ik. Ik loop de trap op en Louis loopt achter me aan. Ik duw de deur tegenover de trap open. 'Ta-da' zeg ik. Het is zondag. Louis komt vandaag bij me wonen, omdat ik over een paar maanden moet bevallen, gek. 'Tegek' zegt Louis, en hij zet zijn tas neer. 'Doe alsof je thuis bent' glimlach ik. Louis knikt. 'Ik wilde je mee uiteten nemen, als bedankje' zegt hij, hij draait zich om en kijkt naar me. Hij moet zijn hoofd iets buigen omdat ik kleiner ben als hij. 'Moet ik jou niet bedanken, dat je niet gillend bent weggerent?' vraag ik. 'Zoiets zou ik nooit doen' zegt Louis. Ik haal mijn schouders op. 'Oké, waar wil je gaan eten?' 'Olivia's Place' antwoord Louis. Ik ken dat restaurantje wel, ik ben er eens geweest met mijn ouders, vlak voor nieuwjaar. Het is heel erg fancy en duur. 'Wauw, cique hoor' grijns ik. 'Een zwangere vrouw kun je niet mee naar de Mac nemen, schat' zegt hij. Ik bloos als hij het zegt. "Schat". 'Da's waar, was je anders daar met me gaan eten?' vraag ik. 'Nee, dan had ik je helemaal niet mee uiteten genomen want dan stond ik hier niet' zegt Louis. Daar heeft hij een punt. Ik knik. 'Ik heb koffie, thee als je wilt' zeg ik. Louis knikt. 'Thee' glimlacht Louis terwijl hij me weer naar beneden volgt. 'Thee? Is dat niet iets voor vrouwen' lach ik. 'Ik lust geen koffie' grinnikt Louis. Ik kijk hem verbaasd aan. 'Nog niet vertelt?' vraagt hij. Ik schud mijn hoofd. 'Nope'. Met 2 kopjes loop ik naar de woonkamer en zet ze op mijn glazen salontafeltje. 'Jij hebt geen tafeltje nodig, binnenkort kun je een kopje op je buik zetten' wijst Louis. Ik kijk omlaag, mijn buik is dik, en mijn shirt zit eroverheen gespannen. 'Maybe' zeg ik. Ik zucht diep. 'Wat is er?' vraagt Louis. 'Rugpijn' mompel in. Louis pakt mijn voeten en draait me, mijn benen liggen nu op zijn schoot. 'Dankje' zeg ik. 'Geen probleem' zegt Louis, en hij kietelt onder mijn voeten. 'Nee, nee, stop ik kan niet tegen kietelen' gil ik lachend. Ik zet mijn kopje snel neer en spartel met mijn benen als een zeemeermin op het droge. 'Louis! Stop!' lach ik. 'Wat zeg je dan?' vraagt hij. 'Genade' schreeuw ik. 'Fout' zegt Louis. 'Zeg maar, Louis je bent de liefste, mooiste en leukste man op aarde' grijnst hij. 'Never' schreeuw ik. 'Dan vrees ik dat je de kieteldood krijgt, toch jammer, ik vond je best aardig' zegt hij. Hij bukt zich een kietelt in mijn zij. 'Goed goed, Louis je bent de liefste, leukste en mooiste man ter wereld, zo iets toch?' gil ik. 'Nahh, niet helemaal maar omdat jij het bent laat ik je gaan' knipoogt hij. 'Dankje, ik dacht dat ik doodging' puf ik. 'Dat effect heb ik wel vaker op vrouwen' grijnst Louis. Ik geef hem een stomp tegen zijn armen. 'Oké, mister Charming' glimlach ik. Louis verplaats mijn benen weer en steekt zijn hand uit. Ik pak zijn hand en hij trekt me omhoog. 'Zullen we gaan eten?' vraagt hij. Ik knik. 'Goed plan'.
Louis
'tafeltje voor twee?' vraagt een serveestertje. Ik knik. April wilde zich per sé nog omkleden voor we gingen. Ondanks haar zwangerschap ziet ze er adembenemend uit. Ze draagt een donkerroze jurkje, met een wijde rok tot iets boven haar knie. De bovenkant is strapless met diamandjes. Ze heeft haar haren los hangen en donker oogmake-up. Ze loopt op niet te hoge hakken, zwart en ze heeft een zwart handtasje. Ze glimlacht vriendelijk naar de mevrouw die ons naar een tafeltje achterin het restaurant leid. 'De menu's komen eraan' zegt ze voor ze wegloopt. Ik schuif April' s stoel naar achter en ze gaat zitten. 'Danku, meneer' giechelt ze. Er komt eerst een ober langs met de wijnkaart en steekt de kaarsjes aan. 'Ze denken vast dat we een stel zijn' zegt April. 'Maakt me niks uit' grijns ik. 'Hou toch eens op met dat gegrijns van je' grijnst ze terug, en geeft me een schop onder tafel. Ik gris de wijnkaart voor hij neus weg voor ze hem ook maar kan openslaan. 'Er wordt geen alcohol gedronken, my lady' zeg ik bezorgd. 'Dat was ik ook niet van plan hoor' zegt April verontwaardigd. 'Dat dacht ik ook niet, gewoon voor de zekerheid' zeg ik. Ze knikt. 'Hier zijn de menu's, heeft het koppel al een keuze qua drinken gemaakt?' vraagt de serveerster die langs loopt. Ik wijs naar April. 'Cola' zegt ze. 'Cola? Geen wijn?' vraagt de serveerster verbaasd. April klopt op haar buik. 'Ze is zwanger' zeg ik. 'Oh' de vrouw begint te blozen. 'Gefeliciteerd allebei' zegt ze. 'Danku' zeggen we tegelijkertijd. 'Ik ook cola' zeg ik dan, als ze vragend naar mij kijkt. 'Bent u ook zwanger' grinnikt de vrouw. 'We zijn samen zwanger' glimlach ik trots. 'Natuurlijk' zegt de vrouw, en dan beent ze weg. 'Je mag best wijn pakken, hoor' zegt April verbaasd. 'We zijn samen zwanger, dat zeg ik toch, 1 voor alle en alle voor 1' zeg ik lachend. April schud haar hoofd. 'Idioot'. 'Je houd nog wel van me toch?' vraag ik zogenaamd zielig, met puppyogen en een pruillip. April lacht. 'Of course'.
April
'Een luxe zalm en een lamskolelet' een ober komt aan onze tafel staan met 2 borden in zijn handen. Er ligt dampend voedsel op. 'Luxe zalm voor mij en de lamskotelet is voor haar' wijst Louis. Een hand met een wit, chique handschoentje rijkt ons de borden aan. 'Smakelijk' met die woorden loopt hij weg, naar de volgende tafel. Louis heft zijn cola glas. 'Proost' zegt hij. Ik pak mijn glas en tik hem tegen die van hem aan. 'Waarop proosten we?' vraag ik. 'De baby, duhh' zegt Louis. 'Duhh' doe ik hem na. 'Proost'. Ik pak mijn mes en vork en snij door het goed gebraden vlees. 'Waarom staar je?' vraag ik ongemakkelijk. 'Dat heet niet staren maar observeren' zegt Louis. 'Waarom observeer je?' vraag ik. 'Je ogen twinkelen zo leuk als je lacht' zegt Louis. 'Oké, idioot, volgens mij ben je cola-dronken' lach ik. 'Twinkel-twinkel' zegt Louis. Ik schud mijn hoofd. 'Eet nou maar gewoon, of ik eet het op, ik eet voor 2 mensen' zeg ik. Louis grinnikt. 'Oké, mama' zegt hij. Ik glimlach. Louis prikt met zijn vork in de zalm, die uit elkaar valt. 'Moeten wij trouwens niet wat namen gaan bedenken voor de baby?' vraagt Louis. Ik knik. 'Uhu, een meisje? Daarvoor is het belangrijk dat we een naam hebben aangezien het een meisje wordt' zeg ik. 'Jongen... maar oké, een meisje?' denkt Louis hardop. 'Ik heb Ami altijd wel leuk gevonden' zegt hij. Ik knik. 'Ja, Ami is wel goed' zeg ik. 'En een jongen?' vraag ik. 'Leo' zegt Louis. Ik begin te hoesten. 'Leo? Mijn kind krijgt niet de naam fucking Leo' zeg ik. 'Ssst, April, we zijn in een restaurant' lacht Louis. 'Sorry, maar Lou, het wordt geen Leo, oké?' vraag ik. 'Oké' zegt Louis. 'Maar wel iets met een L' 'waarom?' vraag ik. Louis haalt zijn schouders op. 'Vind ik leuk'. Okééé? 'Lucas dan' vraag ik. 'Deal' zegt Louis. 'Lucas en Ami'. Ik knik. 'Deal'.
_____________________________________________
heyy
goed nieuws, we hebben de 2 K reads bereikt! yayy, dankjulliewel dat jullie mijn boek lezen, vind ik echt leuk :). Oké, het wordt dus Ami of Lucas. Dat zijn de echte namen zoals Louis zijn kind wil noemen heb ik ergens gelezen. Ik ben er eigenlijk nog steeds niet uit of het een jongen of een meisje wordt... Dus dat moet ik nog even gaan bedenken...
byeee x
JE LEEST
Huisje boompje, baby?
FanfictionApril vind dat ze alle geluk van de wereld heeft. Ze gaat binnenkort trouwen! Op haar vrijgezellenfeest komt ze Louis tegen, een spontane jongen. Ze is wat aangeschoten en gaat mee naar zijn appartement... (one direction bestaat niet in dit verhaal)