07

514 16 5
                                    

'Hallo allemaal, wij verzoeken u om uw gordel vast te maken, we gaan de landing inzetten. Op dit moment is het 22 graden celsius op Mallorca, dat is 71,6 graden fahrenheit, en ligt bewolkt, dus u kunt zo lekker naar het strand, er staat een taxi klaar om naar het hotel te gaan, wij bedanken u voor het boeken van de reis met KLM, ik hoop dat u het als een prettige vlucht hebt ervaren' schalt een stem door het vliegtuig. Ik stoot Max aan. 'Wakker worden slaapkop, we zijn in Mallorca!' zeg ik. Max gaapt en klikt zijn riem vast. 'Mooi, ik sterf van de honger' zegt hij. Ik prik in zijn buik. 'Vreetzak' mompelt Janey. Met veel gehobbel en gebonk staat het vliegtuig dan eindelijk stil. 'Ik ben zeeziek' schreeuwt Ivy dramatisch. 'Je bedoelt luchtziek' grijnst Kate. Ivy knikt. Mensen klappen voor de piloot. 'Ik vind at stom, de piloot doet toch ook maar zijn werk' zeg ik. 'Ja...' zegt Max. 'Ik zou het wel oké vinden als mensen voor mij zouden klappen als ik weer eens een chagerijnige klant heb geholpen' zegt Janey. Ik lach. Ik ook. Ik sta op en trek mijn handbagage uit de handbagageruimte boven ons hoofd. Een paar van mijn tijdschriften vallen op mijn hoofd. 'Au' mopper ik terwijl ik over mijn hoofd wrijf. De rest loopt al door. 'Ivy, Janey! wacht eens' schreeuw ik. Maar ze horen me niet. 'Gaat het?' hoor ik achter me. Ik draai me om en kijk in de ogen van een blonde jongen met sprankelende, blauwgrijze ogen. 'Ik ben Niall' zegt hij. 'Het gaat wel dankje' glimlach ik. Ja, hij is knap. 'Ik ben April' zeg ik. 'Mooie naam' bloost Niall. 'Dankje, alweer' zeg ik. 'Ga je ook op vakantie?'. Niall wacht even en schud dan zijn hoofd. 'Min of meer, ik bezoek met een paar maten een vriend die is verhuist, hij woont nu bij een vriend die hier al woonde. Begrijp je het nog?' legt Niall uit. 'Ik geloof het wel...' zeg ik. 'Jij wel?' vraagt Niall. Ik knik. 'Even er 2 weekjes tussen uit met mijn vriendinnen, zus en broer' zeg ik. 'Broer? Vinden ze dat niet erg?' vraagt Niall verbaast. Ik lach. 'Nee, hij is gay' leg ik uit. Niall knikt begrijpend zijn hoofd. Achter hem verschijnen 2 jongens, een met zwarte haren en bruine ogen en een met bruine krulletjes en groene ogen. 'Hey Ni, fixer, ga je mee, Ik kreeg net een sms van Liam, ze zitten in zo'n restaurant voor hun appartement' zegt die met de groene ogen. 'Wie ben jij, babe?' vraagt degene met de bruine ogen. Niall lacht en stelt ons aan elkaar voor. 'April, dit zijn Zayn en Harry, jongens, dit is April' zegt hij. Ik knik. 'Hoi' 'hey babe' zegt Zayn, met de zwarte haren. 'Hey, ken jij Niall?' zegt Harry, die andere dus. 'Nee, ik leer hem net kennen' zeg ik. 'Maar ik moet maar eens gaan, ze rest staat vast op me te wachten, dag!' zwaai ik. Niall steekt zijn hand op. 'Dag, April!'. Ik loop door de slurf naar buiten waar Ivy, Kate, Max en Janey op me staan te wachten. 'Waar was je nou?' vraagt Kate. 'Oh, ik was even met iemand aan het praten' zeg ik onschuldig. 'Wie?' vraagt Max. 'Niall, ik leerde hem net kennen' zeg ik. 'Oké, zullen we gaan, straks halen ze onze koffers weg' zegt Janey. Ik knik. 'Oké' Met z'n vijven lopen we richting de bagageband. Gelukkig zijn onze koffers er nog. Ik sleur mijn roze en zwarte koffer van de band en wacht op de andere. 'Waar blijft mijn koffer?' zucht Ivy. We wachten, en wachten. Maar de band wordt stop gezet. 'Huh?' zeg ik. 'Je koffer is niet aangekomen' zegt Janey. 'Meen je dit nou?!' gilt Ivy. 'Ik wil een grondstewardess spreken!' 'Ivy, niet zo histerisch, er is vast een rede voor, misschien komt hij snel?' sust Kate haar. 'Histerisch?! Ik heb alle reden daarvoor!' schreeuwt ze kwaad. Echt waar, Ivy is 4 jaar ouder als ik, maar af en toe lijk ik de oudste... 'Puis-je t'aider?' vraagt een stewardess, Odeth, vertelt haar naamplaatje. 'Je ne parle français' sist Ivy. 'Excuse me, can I help you?' verontschuldigt Odeth zich. 'Where is my lugage?' vraagt Ivy. 'Aren't they here?' vraagt Odeth verbaast. Ivy rolt met haar ogen. 'Anders vraag ik het toch niet, lompe boerin' zucht ze. 'No, so, tell me where my suitcases are, please!' Vraagt Ivy, of nou ja... vraagt? Beveelt. 'Please, follow me, I need to know some information about your flight' zegt Odeth, en ze beent weg. Ivy schuifelt erachteraan. Terwijl Ivy een gesprek voert met Odeth wachten wij. Na een tijdje komt ze terug. 'En?' vraagt Janey. 'Hij is met de verkeerde vlucht mee gegaan en al mijn spullen zitten nu ergens in Zuid-Amerika' zegt Ivy. Ik bijt op mijn lip. 'Wanneer komt hij hierheen?' vraagt Kate. 'Zodra er een vliegtuig is wat van daar naar hier gaat' antwoord Ivy. 'O jee, je kunt wel wat van mij lenen voor die tijd' zegt Kate behulpzaam. 'Van mij ook' zeggen Janey en ik tegelijk. 'Dankjulliewel' zegt Ivy. 'Kate, heb je dat rode jurkje mee?'

'Kijk eens, wat een uitzicht!' wijs ik enthousiast. Ik stoot Max in zijn ribben. 'Wauw... het is prachtig! Kom op, ik wil dat strand weleens van dichterbij bekijken' zegt Kate. Het uitzicht is werkelijk beeldschoon. We kijken over het zwembad en daarachter ligt het strand, met wit zand en een azuurblauwe zee met palmbomen, overal palmbomen. Als ik me omdraai staat Max achter me in zijn zwembroek met mijn bikini in zijn hand. 'Schattig hoor' zegt hij terwijl hij mijn lichtroze bikinibroekje door de kamer schiet. 'Max!'  schreeuw ik. 'Je lebbert hem uit'. Ik raap mijn broekje van de grond en gris het topje uit Max' hand. 'Dat is ook wel nodig, juffie' lacht hij. 'Hoezo?' vraag ik. 'Je bent zwanger, je normale bikini moet wel een beetje over je buik kunnen' legt hij uit. 'Gelezen bij de huisarts in het boek "Op reis met een dikke buik". Ik lach hard. 'Oké grapjas, ik ga me omkleden het lukt wel, echt!' verzeker ik hem. Max rolt met zijn ogen. 'Oké' zegt hij. Ik sluit mijn kamerdeur en kleed me om. Mijn broekje zit inderdaad wel een beetje laag... Misschien vanavond ook maar nieuw kopen dan. Janey zit aan de keukentafel in haar bikini te wachten. Ze belt met iemand, volgens mij haar vader. 'Dag pap...ja...ik bel je morgen...Nee, we gaan nu naar het zwembad...Ja, love you to...ja, ook aan mam... ik ga nu echt... doei!' ratelt Janey in haar telefoon. Ja, haar vader dus. Kate komt dan ook eindelijk de kamer uit en kunnen we naar het zwembad vertrekken 

_____________________

Heyhey

Ik hoop dat het een beetje een leuk hoofdstukje was, maar het was een hoofdstuk waar nog niet echt iets in ging gebeuren... ik hoop ook dat jullie de nieuwe cover beter vinden, ik namelijk wel :) volgende hoofdstuk wordt beter, promise!

En ik wil @Kristaa16 even bedanken voor haar votes, thankyou girl

Ik wil graag en nieuw boek gaan schrijven over 1D naast deze en Do you love me? (een larry fanfiction). Ik weet alleen nog niet waarover, iemand een ideetje?

xx

Huisje boompje, baby?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu