11

511 17 2
                                    

'Fuck' hoor ik iemand hardop naast me schelden. Ik open mijn ogen en gaap. Ik kijk haar grijnzend aan. Haar haar zit een beetje door de war en er loopt een streep mascara over haar wang. 'Jesus, je maakt me aan het schrikken schoonheid' zeg ik. Met mijn duim glij ik langs haar hals, over haar schouders langs haar ruggengraat naar haar bikinilijn en dan weer naar boven. Ze krijgt kippenvel en glimlacht zwak. 'Lou... ik moet gaan... het spijt me...' zegt ze zacht. Ik geef haar een lange kus, dan staat ze op. Ik kijk naar haar terwijl ze zich aankleed. 'Het was leuk' lacht ze. Ik knik. 'Van hetzelfde'. Meer dan leuk, het was geweldig. Ze had talent... al zou je dat niet zeggen van een huisarts. Ik zou wel willen dat ze mijn huisarts was, straks eens googelen. Ze sluit de deur en zegt: 'tot ziens'. Ik steek mijn hand op. Ik hoor haar de trap afgaan, en even later klapt ze voordeur dicht. Ik pak mijn telefoon om haar een sms te sturen. Ik scroll door mijn contactenlijst, Aliya, Amanda, Anne, Aria. Huh? Ze zou hier ergens moeten staan. Ik ga het alfabet af in mijn hoofd. Ja, de P komt voor de R. Ik denk na, misschien weet ik haar telefoonnummer nog uit mijn hoofd. Fuck, niet gevraagd... Ik kijk in de spiegel tegenover mijn bed. Ik zie er niet uit. Er glimt iets bij de poot van mijn bed. Ik kruip over het laken en pak het. Het is een speld, een haarspeld. Er zit een donkerblonde haar aan. Maar niet gewoon donkerblond zoals de meeste meisjes, nee het is net goud, net als Jenni... niet aan haar denken, maar ze is een beetje zoals haar, maar dan veel liever, ze heeft ook gouden haar. Goudlokje. Misschien geeft het ook wel licht als ze zingt, net als bij Rapunzel. Ik grinnik in mezelf. Misschien is ze nog in de straat, ze was immers aangeschoten en misschien kan ze niet gewoon lopen. Ik trek snel een boxershort aan en dender de trap af, open de de voordeur en kijk de straat in. 'April?!' schreeuw ik. Geen reactie. Alleen de buurvrouw. 'Doe eens stil, kwaai jongen, mijn dochtertje probeert te slapen' gilt ze. Dochtertje? Ze is 20... Een paar jaar geleden heb ik haar eens mee naar huis genomen met het straatfeest. Ze liep alleen telkens te zingen als ik haar ergens aanraakte. Stomme griet... Ik doe de deur dicht en neem de speld mee. Misschien komt ze hem nog ophalen. Ik trek de haar eruit en probeer er aan te ruiken, maar hij is te dun. Ik herrinner me haar shampoo nog. Iets met orchideeën en passievrucht, misschien heeft een van mijn zusjes dezelfde shampoo. Ik slik. Lijk ik nu een stalker? Ben ik eng? Ik schud mijn hoofd. Nee, ik ben alleen geïntreseerd.

Ik plof op de bank en kijk wat tv, als ik gebonk op de deur hoor. 'Louis!!' hoor ik Zayn schreeuwen. 'Kom maar binnen' brul ik terug. Ik hoor de klink omlaag gaan en even later hoor ik gerommel in mijn koelkast. Ik lach hardop. Doe alsof je thuis bent, hè, daar weten deze jongens alles van. 'Tommo, je moet boodschappen doen' moppert Niall. 'Doe jij het even?' vraag ik. 'Ik ben sirieus' zegt Niall. 'Je hebt geen cola meer, en geen bier, hoe wil je straks dan voetbal kijken?' 'je moet echt in therapie' zegt Harry tegen Niall. 'Ja, je ben geobsedeerd' zeg ik. 'Waardoor?' vraagt Niall. 'Eten' grinnikt Zayn. 'Gelukkig niet door scooters stelen, zoals Louis, ik moest gisteren naar huis lopen, je nam je telefoon niet op' zegt Niall. Ik verslik me in mijn drinken. 'Staat je scooter nog hier?' lach ik. 'Ja jij hebt hem niet teruggebracht hè' moppert Niall. 'Sorry' lach ik zonder spijt. Harry rolt met zijn ogen, aangezien we hier geen bier kunnen krijgen, trakteer jij ons maar, ik weet wel een leuk terrasje' zegt Zayn. Hij pakt mijn pols en trekt me mee. 'Oké, even portomonnee halen' zucht ik. Ik stommel de trap op en zoek in het laatje van een kast. Hier had ik hem neer gepleurd nadat ik boodschappen had gedaan. Daar, hebbes! Ik gris mijn portomonnee uit mijn kastje, Er glimt iets en het valt rinkelend op de vloer. Ik pak het op. Het zilveren kettinkje met het kruisje. Ik slik. Ik kreeg het ooit van Jennifer, ik moest het aandoen toen we op vakantie gingen naar Ibiza, ik nam haar mee omdat we een halfjaar een relatie hadden, ik hield echt van haar. Ik stop het kettinkje in mijn broekzak en neem de trap met 2 tredes tegelijk. 'Hèhè, dat werd tijd' zucht Zayn. 'Laten we gaan' zeg ik met een schorre stem. 'Alles oké?' vraagt Niall. Ik knik. 'Ja, wat zou er moeten zijn?'. Niall haalt zijn schouders op. 'Weten wij veel' zegt Harry. Ik sluit de deur en loop naar mijn auto. 'Stap in' gebaar ik. De jongens knikken. Ik druk het gaspadaal in. 'Waarheen, Malik?' vraag ik. 'Rechtdoor, de 3e links en dan weer de 2e rechts, dan moet je rechtdoor en dan net voorbij het centrum meteen links' legt Zayn uit. 'Geef maar aanwijzingen onderweg' mompel ik. Zayn zucht duidelijk hoorbaar. Ik grinnik en zet de radio aan. 'Links!' gilt Zayn. 'Rustig joh' zegt Harry terwijl zich omdraait en naar Zayn op de achterbank kijkt. Hoeveel was het nou, de 4e, 3e, 2e, hoeveelste rechts? 'Rechts' brult Zayn. Ik trap op de rem en rij achteruit. 'Godver, Zayn' scheld ik. Ik zet mijn richtingaanwijzer aan en draai een straat in. Harry draait zich om en steekt zijn middelvinger op naar een toeterende auto. 'Hazz, doe rustig' lacht Niall. 'Crazy mofo's'. Zayn kijkt hem verbaast aan, en ik maak oogcontact door de achteruitkijkspiegel. 'Crazy wattes?' vraagt Harry. 'Mofo's' zegt Niall. 'Wanneer heb je dat bedacht?' vraag ik. Niall haalt zijn schouders op. 'Weet ik veel'.

'Daar' wijst Zayn naar een tijdje. Ik kijk parkeer de auto en stap uit. Het gebouw is wit, en ziet er oud uit. Wel gezellig, ik ben er nog nooit geweest. We gaan buiten aan een tafeltje zitten. 'Bier!!' schreeuwt Harry. Zayn haalt zijn neus op. 'Geef mij maar gewoon cola' zegt hij. Ik knik en houdt een ober aan. 'Kan ik uw bestelling opnemen' vraagt hij een beetje te enthousiast. Ik knik. '3 bier en een cola' zeg ik. De ober knikt. 'Komt eraan'. 'Hoe was het gisteren nog met dat meisje?' vraagt Harry. IK denk na, ik kan me niet herrinneren dat ik ze iets heb verteld. 'We zagen je weggaan met haar, en Niall kreeg een sms dus we wisten genoeg' legt Zayn uit. Ik knik. 'Ze was goed, erg goed' zeg ik zogenaamd nonchalant. Drie paar ogen blijven me afwachtend aankijken. 'Ik ga jullie niet alle pikante details vertellen' lach ik. 'Jawel hoor' lacht Zayn. Ik rol met mijn ogen. Harry knijpt zijn ogen tot spleetjes en geeft me een trap onder tafel. 'Doe rustig, zijn we jaloers?' vraag ik. Zayn schud zijn hoofd. 'Ik heb met Perrie, weet je nog?'. O, jaa, Zayn en Perrie. Perrie is wel aardig, ze werkt als zo'n standaard secretaresse, maar ze ziet er wel goed uit. En ze lijken sirieus gelukkig met elkaar. 'Hoelang hebben jullie nou al?' vraagt Niall. Gelukkig, ze zijn me vergeten. 'Uhmm... bijna 3 jaar' zegt Zayn. 'Ik heb haar ten huwelijk gevraagd'. Ik spuug mijn drinken uit over tafel. 'Je hebt wat?!' vraag ik. 'Ik heb haar ten huwe-' wil Zayn herhalen, maar ik onderbreek hem: 'Ja ik hoorde je wel, waarom?' 'ik hou echt van haar, en zij van mij, ze heeft "ja" gezegd, we zijn al aan het plannen' antwoord Zayn. Harry staat boos op. 'Waarom zeg je dat nu pas, idioot!' zegt hij kwaad. Ik grinnik. Hij acteert goed. 'Lach niet zo, ik maak geen grapje, er wordt allemaal verwacht dat ik eerlijk ben en alles bespreek en zo en dan kom jij aan, o ja, ik heb haar ten huwelijk gevraagd, what the fack man!' zegt hij. Of nou ja, zegt? Eerder schreeuwt. 'Rustig, Hazz, ik wist niet dat je kwaad werd' sust Zayn. Harry trekt zijn jas van de rugleuning van zijn stoel en hij vertrekt. We willen achter hem aangaan, maar dan zie ik iets wat mijn aandacht trekt. Een witte jurk, een trouwjurk, gouden, opgestoken haren, blauwe ogen, mooi opgemaakt gezicht, en keurige nagels, ja alles wijst erop dat ze vandaag gaat trouwen. April gaat vandaag trouwen. Ik kijk op mijn horloge. Het is bijna 11 uur, hoort ze niet op het stadhuis te zijn? Ik kijk haar aan, ze ziet me er komt een grote glimlach op haar gezicht. Dan verstrakt haar
gezicht en fluistert ze iets tegen het meisje naast haar. Ze heeft bruine lange haren, de kleur ogen kan ik niet goed zien. Ik loop naar haar toe. 'April?' vraag ik. 'Louis...' fluistert ze zachtjes. 'Waarom ben je niet bij Jason in het gemeentehuis?' vraag ik snel, voor ze weggaat. Ze haalt haar schouders op. Nu moet ik het zeggen. 'April, ik...' begin ik, maar Niall trekt aan mijn arm. 'Verboden terrein, kerel' grapt hij. Nee, niet nu, ik wil Harry best achterna gaan maar eerst wil ik praten, met April, en haar mee uit vragen. 'Ja, maar die blik, wauw wat een stoeipoes' grinnikt Zayn. Ik kijk haar aan, ze ziet er gewoon normaal uit, als een onschuldig meisje. Niet als een stoeipoes. Zayn trekt me mee aan mijn arm. April zet een paar stappen, maar die Janey trekt haar aan haar terug. April kijkt naar me met een pijnlijke blik in mijn ogen. Ik kan dit niet aanzien. Ik bijt op mijn lip en kijk de andere kant op. Harry staat met zijn rug tegen de muur aan de andere kant van het gebouw. 'Sorry' zegt Zayn. 'Het is oké, ik ben alleen maar... er is iets wat ik je moet vertellen, Zaynie' zegt Harry vaag. We kijken hem vragend aan. 'Perrie... ze zoende me' zegt Harry. Niall slikt hoorbaar, ik doe niks. Zayn snift, er ontstaan natte, zoute plekken op zijn wangen. Tranen. 'Ze heeft wat?' vraagt Zayn gevaarlijk kalm, hij kan elk moment in woede uitbarsten, en dat wil je hem liever niet in een straal van 3 meter om je heen hebben. 'Ze zoende mee' slikt Harry. 'En ik zoende haar terug. Dat laatse zegt hij steeds zachter. Zayn haalt diep adem. 'Het spijt me Hazz, maar ik moet dit doen' zegt hij, dan haalt hij zijn arm naar achteren en knijpt zijn hand tot een vuist. Ik probeer Zayn's arm naar beneden te drukken, maar ik krijg een por in mijn ribben. Niall blijft aan de grond genageld staan, dat gaat het snel. In een rotvaart knalt Zayn's vuist tegen Harry's kaak. Dan draait hij zich om en rent weg.

_______________

OMG ZAYN WAT DOE JE?! Vas happenin. Eigenlijk slaat het echt nergens op... mijn problemen met wattpad zijn als het goed is weg, dus nu kan ik weer langere hoofdstukken typen, finally. Ik weet dat ik echt te vaak update, maar ik vindt het gewoon te leuk om te schijven, I am sorry. 

byee xx

Huisje boompje, baby?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu