Hey,
het spijt me zo erg dat ik zo lang niet heb geschreven... Ik had het nogal druk. Ik moet binnenkort een profielkeuze maken voor school en ja... dat eiste nogal wat tijd... sorry daarvoor echt! I still love you all!!
xx
{ik heb de foto zelf gephotoshopped, it kinda sucks...}
_____________________________________________________
Louis
Ik balanceer met een dienblad beschuiten tussen allerlei benen heen en probeer zo min mogelijk blauwe muisjes te knoeien. De jongens zitten er, samen met Perrie, Zayn heeft besloten het goed te maken, en Sophia. April's vriendinnen zitten er en broers, zussen en ouders. Mijn oma, Olive, is langs geweest maar ze houdt niet zo van drukte. 'Louis, pas op, hou dat dienblad recht' lacht April. Ik glimlach naar haar. Vanochtend zijn we thuis gekomen, na een paar dagen in het ziekenhuis was Lucas sterk genoeg om naar huis te gaan. Hij ligt boven in zijn bedje heerlijk te slapen, omringt door knuffels en kleertjes die we cadeau kregen. Daarna zijn April en ik beneden gaan zitten en viel ze in slaap op mijn schoot. Toen kwam er bezoek en werd Lucas weer vastgehouden en geknuffelt. De oma's waren trouwens niet bij zijn bedje weg te slaan! Toen ik riep voor beschuit met muisjes kwamen ze pas. Nu zit iedereen te kakelen en te praten. 'Moet ik helpen?' vraagt mijn moeder. Ik schud mijn hoofd. 'Oké' zegt ze. April houdt de babyfoon tegen haar oor en luistert. Ze is al de hele dag bang dat hij stopt met ademen, dat gebeurde 5 dagen geleden plotseling in zijn slaap. Lucas had het idee dat hij nog in de baarmoeder zat. Toen we zijn blauwe lippen en gezicht zagen hebben we op de bel gedrukt en meteen was een nachtverpleegster. Hij heeft 2 dagen aan de beademing en hartaparaten gelegen. Gelukkig bleef zijn situatie stabiel dus mochten de draden eraf. Ameli, de mollige en gezellige kraamhulp pakt de dienbladen uit mijn handen en duwt me naast April op de bank. 'Ik doe het wel liefje, blijf jij lekker op die roze wolk zitten, voor je het weet is hij groot' knipoogt ze. Ik knik. April bijt op haar lip en concentreerd zich op niks als Lucas' ademhaling. Ik pak haar pols en trek haar arm omlaag. 'Lieverd, als hij het niet aankon hadden ze hem niet naar huis laten gaan' zeg ik. April zucht en legt haar hoofd op mijn schouder. 'Maar wat als het mis gaat' sputterd ze. 'Het gaat niet mis' ik aai door haar haren, en probeer haar gerust te stellen. 'Je ruikt lekker' zegt ze. Ik grinnik. 'Dankje'. Het is even stil. 'Ik laat hem niks overkomen, ik zal hem altijd beschermen' ze fluistert zo zacht dat ik het maar net hoor. 'Ik weet het, je doet het geweldig' zeg ik. 'Echt?' 'echt'. "Tortelduifjes, wij gaan!' schreeuwt Niall. Ik grijns. 'Ja, ja. Doei!' schreeuw ik terug. 'Sst' Brooke legt haar vinger tegen haar lippen. Zayn duwt Perrie richting de deur en zwaait. Sophia geeft mij en April nog drie zoenen en vertrekt dan ook met Liam. Harry en Niall, the single boys, gaan ook. Het is gelijk een stuk rustiger in de kamer. 'April! Het is tijd voor Lucas' flesje!' Schreeuwt Ameli. Ze knikt en staat op. Ik volg haar naar de keuken. Het is raar, zonder die opgezwollen buik. Ik vond het zo erg nog niet eens. Al zal het voor haar wel fijn zijn. Ik ga op de bank zitten en doe mijn ogen dicht. Ik ben doodop. Hoe is het nou eigenlijk tussen April en mij. Zij we nou een setje? ik bedoel... we houden elkaar hand vast en we knuffelen, maar niks is officieel. Hmm...
April
Ik kijk naar Louis die op de bank voetballen kijkt met Lucas op zijn buik. Ze lijken er allebei helemaal in op te gaan. De ogen van Lucas schieten over het scherm. Zijn wereldje is nog zijn klein. Hij weet niet eens dat het gras groen is en de lucht blauw. Voor hem is alles nog zwart-wit. Hij ziet nog geen kleur. Pas over een paar weken. Ik kijk er vertederd naar. Ik ga thee zetten, en terwijl de waterkoker pruttelt denk ik na over mij en Louis. Ik hou van hem... echt. Naast Lucas betekend hij alles voor me. Maar we hebben geen relatie? I guess. Ugh, dit is verwarrend. Ik pak de koppen thee en loop ermee naar de woonkamer. Lucas ligt te slapen met zijn beentjes opgekruld. Hij is zo klein, als je hem zo tegen Louis aan ziet liggen. Ik maak een foto en stel hem in als achtergrond. Ik zet de thee neer, en voorzichtig pak ik mijn kleine mannetje op, en ondersteun zijn hoofdje. 'Wat doe je?' zegt Louis. 'Ik ga hem in bed leggen. Louis buigt voorover en kust Lucas op zijn voorhoofd. 'Welterusten dikkop' zegt hij. Ik glimlach en neem het bolletje in mijn arm mee naar boven. Ik leg hem zorgvuldig in zijn bedje, met het lichtblauwe dekentje over hem heen. Met de pluche ijsbeer van mijn moeder, het pluche konijn van Jay en Lottie en de pluche aap van mij en Louis. Ik stop zijn fopspeen in zijn mond en zing een aantal slaapliedje die mijn moeder altijd voor mij zong.
Kleine kippetjes
Alle kleine kippetjes slapen op hun stok Alle kleine hondjes slapen in hun hok Alle kleine poesjes slapen in hun mandjes Alle kleine kindertjes in hun ledikantjes!
Dromenland
In dromenland, in dromenland Daar is vanalles aan de hand In dromenland, in dromeland 't Is aan de overkant
In dromenland, in dromenland Daar is het zo fijn In dromenland, in dromeland We gaan maar met de trein
In dromenland, in dromenland Daar is het heel gezellig dus In dromenland, in dromenland We gaan maar met de bus
'Welterusten, Luc' fluister ik zacht. Hij knijpt even in mijn pink als antwoord en grijpt dan naar zijn knuffelkonijn. Ik zet het nachtlampje aan en kijk naar de oplichtende sterren op het witgemaakte plafond. Ik draai me om, en schrik van een gedaante in de deuropening. 'Leuk gezongen' grinnikt Louis. 'Ja als je me nog eens een hardaanval bezorgd mag jij gaan zingen' zeg ik en zwiep heel sassy met mijn haar. Louis pakt mijn hand en leid me de trap af. 'Wat doe je?' vraag ik, terwijl ik warm wordt van binnen. Louis zwaait de deur open en wijst op de glazen wijn, en netflix die openstaat op de tv. 'Nu je meer wijn mag drinken dacht ik, waarom niet' zegt Louis. Ik knijp in zijn hand. 'Lekker' zeg ik. 'Wie? Ik of de wijn?' grijnst Louis. 'Allebei' grijns ik terug. Louis gaat zitten en slaat zijn armen open, en geeft me mijn glas. 'Een prachtige, oude, Cabernet Sauvignon' zegt Louis. Ik laat het rode druivensap door mijn mond gaan en knik. 'Hmm, lekker' zeg ik. Louis glimlacht. 'Weet ik'. 'Voor we film gaan kijken wil ik iets vragen' zegt hij. Ik houd mijn hoofd schuin en kijk hem vragend aan. 'Wil je mijn... uhm... vriendin zijn?' vraagt hij, terwijl zijn wangen rood kleuren. 'Ja, graag' glimlach ik verlegen. Louis pakt mijn kin en kust me zachtjes. 'Tegek'.
___________________________________________
Hii (again)
Ik weet eigenlijk niet of dit een goed hoofdstuk is maar oké. Ik wilde gewoon iets updaten, en dat wil ik ook sneller doen als dat ik nu deed. Het spijt me echt... maar in de tussen tijd hebben we wel de 4000 (4 K) reads bereikt en al 300 meer als dat volgens mij. Dank jullie wel echt! En ik zal jullie nooit meer zolang laten wachten. Behalve als ik op vakantie ben, dan heb ik geen wifi en kan ik niet updaten... maar ik zal van tevoren updaten en erna :). Ik heb volgende week projectweek, dus dan ben ik vroeg uit en zal ik wss wel een lang hoofdstuk posten.
nou, doeggg!!! xx
JE LEEST
Huisje boompje, baby?
ФанфикApril vind dat ze alle geluk van de wereld heeft. Ze gaat binnenkort trouwen! Op haar vrijgezellenfeest komt ze Louis tegen, een spontane jongen. Ze is wat aangeschoten en gaat mee naar zijn appartement... (one direction bestaat niet in dit verhaal)