"Anlat, dinliyorum." Esther onun karşısında kendine güvenen bir şekilde oturuyordu.
Zayn bu belgenin gerçekliğiyle sarsılmıştı ama şimdi ipler elindeydi işte. Çabalarsa, ufacık da olsa çabalarsa bu yoldan dönebilirlerdi. Sadece Zayn'in onları düşündüğünü bilmek istiyordu Esther, yanında olmalarını, onunla konuşmasını, derdi varsa anlatmasını. Zor bir şey istemiyordu, sadece Zayn'e göre zor gelen şeyleri istiyordu.
"Neden beni kaybetmek istemediğini, neden bana değer vermediğini, neden ona yardım ettiğini... Hepsini bilmek istiyorum."
"Ona yardım ettim çünkü-" Zayn yine konuşmaktan kaçıyordu çünkü bir şeyleri anlatmak, kendini ifade etmek hep zor gelmişti ona.
"Hayır, hayır, hayır." Esther onun elini elleri arasından aldı. "Ya her şeyi en başından anlatırsın ya da-"
"Tamam. Tamam." Zayn iki kez onayladı onu.
Ya da giderim.
Cümleyi kendisi tamamlamıştı, bunu söyleyeceğinden emindi ve ona her şeyi anlatıp rahatlamayı istiyordu. Yıllardır içinde tek bir kez bile konusunu kapatamadığı şeyler vardı."İlk seni gördüğümde."
Gözlerini aya sabitledi. Genelde onlar yastık konuşmaları yerine bu rahat koltukta, konuşmadan geçirdikleri gözleriyle anlaştıkları ay konuşmaları oluyordu. Bu ay her seferinde ikisinden birinin yüzüne parlıyordu ve her ne kadar konu farklı olsa ikisinden biri bu ay ışığında parlayan yüze tekrardan aşık oluyordu."Gemma ile birlikteydin. Bizim masaya yaklaştığında." Zayn buna ufacık da olsa gülemeden edemedi. "Çok güzeldin, seninle tanışmayı istemiştim."
Esther'de başını eğip gülümsedi ama bunu Zayn'in görmesini istemedi."Ama onun yanına oturdun." artık ikisi de gülümsemiyordu.
"Seni daha çok tanımak istemiştim, yaptığın, söylediğin her şey ilgimi çekiyordu ama bunu içimde yaşadım."
Birkaç saniye sessizlik hakim sürdü."Gemma biliyordu." dedi ellerini birbirine sürterken. "En başında anlatmıştım ona."
"Biliyor muydu gerçekten?" Esther'in gözünden bir damla yaş süzüldü. Koltukta Zayn'e doğru döndü ve ellerini tuttu.
Zayn başını salladıktan sonra devam etti."İlk başta sen onunla takılırken bana dedi ki." Zayn başını iki yana salladı.
"Söyle." diye baskı yaptı Esther. "Her şeyi bilmek istiyorum. Söyle."
"Birkaç gün takılacağınızı sonra seni hayatından çıkaracağını."
Zayn dudaklarını ıslattı. "O birkaç gün sonunda birkaç yıl oldu.""Gemma sonra ne dedi?" Esther Gemma'yı hep çok severdi, ama bunları bilmesi -üstelik daha birçok şey bildiğini biliyordu- onu kahretmişti.
"Başta beni desteklese de sonradan Harry'nin seni sevdiğini ve uzak durmam gerektiğini falan söyledi. Sonra zaman geçti, siz daha da yakınlaştınız ve devam ettiniz, sona yaklaştığınızda o benden bir şey istedi."
Zayn derin bir nefes verdi.
En zor kısma geçmişti işte."Biliyorum." Esther onun elini kendine çektiğinde Zayn'in bakışları birden Esther'e döndü.
"Biliyor musun?" Esther başını salladığında Zayn gözlerini kaçırdı.
"Ağlama."
Esther gözyaşlarını sildi ama ağlamaya devam ediyordu.