Vem jag är? Jag är Ariana Grande-Butera, en 23-årig tjej från Florida. Under min skolgång var jag en av de som mer än gärna befann sig i skuggan, som hatade att gå själv genom korridorerna och att prata inför klassen. De flesta känner nog inte igen den tjejen, utan känner nog mer till Ariana Grande, den världskända sångerskan vars låtar går på radion konstant. Tjejen som klarar av att ta de allra högsta noterna i låtarna och som uppträder i korta klänningar och byxdressar ständigt med ett leende på läpparna.
Det var redan vid barnsben som jag fann min stora passion i livet, nämligen att sjunga. Att kunna uttrycka sig och beröra människor genom musik är något helt fantastiskt och jag älskar det med varje liten cell i min kropp. Jag äntrade scenen redan vid 13 års ålder, men i min fantasi stod jag på scen långt före det. Dessvärre befann jag mig bara framför spegeln i badrummet och använde min tandborste som mikrofon. Blundade jag och fokuserade riktigt noga kunde jag föreställa mig en stor publik framför mina ögonlock. Vem visste att mina vildaste fantasier en dag skulle komma att bli verklighet? Kort därefter fick jag nämligen en roll på Nickelodeon och därefter skrev jag på ett kontrakt med mitt nuvarande skivbolag. Efter det har det bara gått uppåt och hela den här berg- och dalbanan har gått väldigt fort enligt mig, det känns helt overkligt ibland.
Men allt har sin baksida, precis som det mesta här i livet. Vid vissa tillfällen får jag känslan av att folk bara tycker om mig för min berömmelse. Personer från min hemstad som jag aldrig pratat med förut börjar bete sig som att vi känt varandra hela våra liv. Som att de bara ser pengarna, kändisskapet och uppmärksamheten men glömmer bort att se mig. Jag är fortfarande samma tjej innerst inne, men såklart har mitt nya liv påverkat mig. Jag är mer försiktig med att släppa in människor, för de flesta vill bara utnyttja mig. Men faktum är att jag egentligen önskar att någon skulle komma in i mitt liv och kämpa för att bli insläppt innanför mitt skyddande skal. Jag skulle behöva någon som tänker bort allt runtomkring, allt kändisskap och bara ser mig, den vanliga 23-åriga tjejen från Florida.
YOU ARE READING
Dance for you [o.e]
Fanfiction❝Men faktum är att jag egentligen önskar att någon skulle komma in i mitt liv och kämpa för att bli insläppt innanför mitt skyddande skal.❞ En novell om tillit och att hitta sig själv i en värld där man samtidigt ska upprätthålla fasaden man en gång...