you become my nothing to my everything,
and i cant lose you for anything.
Nasi goreng kampung yang dah siap aku masakkan, aku letak di atas meja makan. Aku tahu Adam suka nasi goreng kampung. Sebab tu aku masak. Aku nak dia makan masakan aku.Dah sebulan keadaan antara kami tegang. Aku dah tak tahan lagi dengan kedinginan Adam terhadap aku. Jujur aku lagi sanggup kena tengking dari Adam tak layan aku macam ini.
Apron ditubuh aku buka dan letakkan di kepala kerusi. Dah pukul enam petang. Nanti mesti Adam balik. Aku kena bersiap.
Aku terus naik ke bilik dan bersihkan diri. Lepas mandi, aku pilih dress tanpa lengan sampai paras lutut untuk dipakai. Apa salahnya seksi di rumah.
Ehek!
Dah bersiap, aku ke meja solek pula. Bedak disapu ke muka. Pakai baby powder je lah. Lepas tu aku coletkan sedikit lipstik merah pada bibir.
Cunnya aku! Hehehe. Aku tersenyum seorang diri tengok pantulan diri di cermin. Patutlah ramai terpikat, cantik macam bidadari!
Tengah aku menilik muka di cermin, pintu bilik tiba - tiba terbuka. Adam terus masuk dengan wajah dinginnya.
Sejak sebulan lepas, mana ada dah dia buat drama macam dulu. Kalau dia stress pun dia balkoni lepas tu menangis seorang diri.
Tak berani aku nak kacau.
Mata aku hanya memandang Adam yang membuka dua butang atas kemejanya. Matanya terpejam kepenatan.
"You mandi dulu eh? Lepas tu kita makan dekat bawah. I dah masak." aku bersuara.
Adam tak menjawab. Muka aku langsung dia tak pandang. Blazer dia campak ks atas katil.
Aku pandang Adam serba salah. Berapa lama lagi dia nak layan aku macam tak wujud ni? Aku benci betul situasi macam ini.
Kaki aku melangkah mendekati Adam yang tengah mencapai tuala. Mukanya tak ada reaksi. Dah macam robot aku tengok.
"You marahkan I lagi ke?" Lengannya aku paut mesra. Sebenarnya nak pegang ni aku fikir dua puluh kali jugak.
Adam menjeling aku tajam. "Jangan dekat dengan aku, nanti kau muntah." sinis je suara dia menegur aku. Tangan dia rentap kasar dari pautan aku.
"Sejak bulan lepas, alahan I dah kurang dah." Penuh lemah lembut aku membalas. Kalau cakap kasar nanti, tak jadi pujuk pulak.
YOU ARE READING
My Heartbreaker✔️
Romancemempersembahkan- wanita yang sulit untuk jatuh cinta, sekali jatuh paling setia. ~~~~~ bunuhlah aku, jika itu dapat melegakan segenap hatimu. hukumlah aku, jika itu bisa menghapus dendammu, bencilah aku, jika itu permulaan cintamu. meski aku hanya...